Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Koncepcja tzw. superdzielnicy, która zyskała światową uwagę głównie dzięki Barcelonie, wkrótce pojawi się w Wiedniu. Koalicja rządząca miastem ujawniła plany realizacji pierwszego pilotażowego projektu superdzielnicy, na południu miasta w 10. dzielnicy Wiednia, Favoriten, na granicy Gudrunstraße – Leebgasse – Quellenstraße – Neilreichgasse. Obszar ten oferuje idealne warunki dla projektu pilotażowego. Na wiedeńskiej mapie ciepła w całości wykazuje wysokie obciążenie cieplne, dlatego pilnie potrzebne są tu środki chłodzące. Obszar ten jest również gęsto zaludniony i dlatego potrzebuje więcej otwartych przestrzeni w bezpośrednim otoczeniu mieszkalnym.
Z Barcelony na cały świat i do Wiednia
Kierownictwo miasta znalazło inspirację głównie w Barcelonie, ale także np. w Berlinie, gdzie nazwa Kiezblocks pojawia się w odniesieniu do powstających superdzielnic. W Wiedniu będzie to „Supergrätzl”. Podstawowa koncepcja pozostaje niezmieniona. Superdzielnice to określone, dające się wyodrębnić obszary w mieście, składające się z dostępnego dla pieszych, wyciszonego od ruchu ulicznego małego centrum, które zyskują przy tym wysoką jakość życia. Zapobiega się zmotoryzowanemu ruchowi tranzytowemu, natomiast zachęca się do ruchu pieszego i rowerowego, a transport publiczny jest zoptymalizowany na zewnętrznych obrzeżach dzielnicy. Poprzez reorganizację przestrzeni ulicznej można również wdrożyć działania na rzecz adaptacji do zmian klimatu i swobody poruszania się.
Wolna przestrzeń zyskuje atrakcyjną formę, najczęściej z nowymi meblami miejskimi i zielenią, ale także z nowymi nawierzchniami czy ogródkami przydomowymi.
Jednocześnie wiedeński „Supergrätzl” będzie odzwierciedlał strategiczne cele wiedeńskiego planowania urbanistycznego, którego priorytety to: skupienie się na współżyciu społecznym, wspieranie lokalnych społeczności, więcej zieleni oraz elementy chłodzące w walce ze zmianami klimatycznymi.
Podobnie jak w przypadku innych zmian w przestrzeni publicznej, urzędnicy miejscy chcą zaangażować w planowanie mieszkańców i lokalne społeczności. Miasto we współpracy z dzielnicą 10. przygotowuje jesienią pierwsze spotkanie informacyjne. Przygotowania obejmą również fazę testową, po której nastąpi przygotowanie faktycznego wdrożenia projektu od 2022 roku.
Źródło informacji: Eurocomm-PR
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.09.2021, 11:00 |
Źródło informacji | Eurocomm-PR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ