Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![NEWAG (1)](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2020-01/20200128/35161312_1.jpg?itok=zBB-a8Kq)
Przejazd rozpoczął się na przystanku „Muzeum Narodowe”, gdzie zgromadzeni goście wsiedli do tramwaju typu 126N NEVELO wyprodukowanego przez firmę NEWAG z Nowego Sącza, a następnie wyruszono trasą wzdłuż krakowskich Błoni w kierunku pętli tramwajowej „Cichy Kącik”, skąd powrócono na przystanek początkowy, tj. „Muzeum Narodowe”.
W ramach realizowanego projektu badawczo-rozwojowego został zaprojektowany i wykonany układ sterowania autonomicznego wagonu tramwajowego typu 126N produkcji NEWAG S.A., który komunikuje się z głównym sterownikiem tramwaju, umożliwiając jazdę bez motorniczego w kabinie. System zapewnia precyzyjne sterowanie prędkością, sterowanie drzwiami, dzwonkiem oraz nadrzędnością sygnałów z pokładu pojazdu (np. hamulca bezpieczeństwa czy hamowania nagłego).
System, na podstawie nawigacji satelitarnej oraz pomiaru przebiegu drogi, pozwala na automatyczne zatrzymywanie i ruszanie tramwaju z przystanków (otwarcie, zamknięcie drzwi i uruchomienie sygnału ostrzegawczego przed ruszeniem), reaguje na ograniczenia prędkości, izolatory sekcyjne itp.
Celem projektu „Autonomizacja jazdy tramwajem jako narzędzia wspierającego pracę motorniczych” jest przede wszystkim wdrożenie tzw. asystenta dla prowadzącego, wspomagającego jego pracę i nadzorującego parametry jazdy w celu zwiększenia bezpieczeństwa.
Nadzór nad pracą motorniczego odbywał się w zakresie:
- czuwania nad prędkością - zwalnianie w przypadku, gdy motorniczy jedzie za szybko w stosunku do wymagań,
- przerywania rozruchu przy izolatorach sekcyjnych,
- wykrywania przeszkód i weryfikowania możliwości przejazdu - dostosowanie prędkości,
- automatyzacji rozruchu i hamowania przystankowego i przy sygnalizacji świetlnej,
- opcjonalnie - komunikacji z sygnalizacją świetlną i dostosowaniem prędkości do cyklu świateł, tak by zapewnić płynny przejazd.
Ostateczne rozwiązanie zakłada wdrożenie pełnej autonomizacji jazdy tramwaju w ruchu miejskim.
Partnerzy projektu: NEWAG S.A., Politechnika Krakowska Instytut Pojazdów Szynowych, CYBID Sp. z o.o., Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie oraz MEDCOM Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.01.2020, 11:13 |
Źródło informacji | NEWAG |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Projekt HBO - największa inwestycja Grupy ORLEN w Gdańsku PAP
Projekt HBO (Hydrokrakingowy Blok Olejowy) to kluczowa, warta ponad 1,8 mld złotych, inwestycja Grupy ORLEN, realizowana w rafinerii w Gdańsku. Nowa infrastruktura umożliwi produkcję nawet 400000 ton rocznie olejów bazowych II generacji, wykorzystywanych w przemyśle i transporcie samochodowym. Powstaną też tysiące ton półproduktów paliwowych, benzyny i oleju napędowego.- 05.07.2024, 15:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Bybit nawiązuje współpracę z BLIK-iem i udostępnia polskim użytkownikom transakcje bez prowizji
- 05.07.2024, 12:29
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire