Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Przejazd rozpoczął się na przystanku „Muzeum Narodowe”, gdzie zgromadzeni goście wsiedli do tramwaju typu 126N NEVELO wyprodukowanego przez firmę NEWAG z Nowego Sącza, a następnie wyruszono trasą wzdłuż krakowskich Błoni w kierunku pętli tramwajowej „Cichy Kącik”, skąd powrócono na przystanek początkowy, tj. „Muzeum Narodowe”.
W ramach realizowanego projektu badawczo-rozwojowego został zaprojektowany i wykonany układ sterowania autonomicznego wagonu tramwajowego typu 126N produkcji NEWAG S.A., który komunikuje się z głównym sterownikiem tramwaju, umożliwiając jazdę bez motorniczego w kabinie. System zapewnia precyzyjne sterowanie prędkością, sterowanie drzwiami, dzwonkiem oraz nadrzędnością sygnałów z pokładu pojazdu (np. hamulca bezpieczeństwa czy hamowania nagłego).
System, na podstawie nawigacji satelitarnej oraz pomiaru przebiegu drogi, pozwala na automatyczne zatrzymywanie i ruszanie tramwaju z przystanków (otwarcie, zamknięcie drzwi i uruchomienie sygnału ostrzegawczego przed ruszeniem), reaguje na ograniczenia prędkości, izolatory sekcyjne itp.
Celem projektu „Autonomizacja jazdy tramwajem jako narzędzia wspierającego pracę motorniczych” jest przede wszystkim wdrożenie tzw. asystenta dla prowadzącego, wspomagającego jego pracę i nadzorującego parametry jazdy w celu zwiększenia bezpieczeństwa.
Nadzór nad pracą motorniczego odbywał się w zakresie:
- czuwania nad prędkością - zwalnianie w przypadku, gdy motorniczy jedzie za szybko w stosunku do wymagań,
- przerywania rozruchu przy izolatorach sekcyjnych,
- wykrywania przeszkód i weryfikowania możliwości przejazdu - dostosowanie prędkości,
- automatyzacji rozruchu i hamowania przystankowego i przy sygnalizacji świetlnej,
- opcjonalnie - komunikacji z sygnalizacją świetlną i dostosowaniem prędkości do cyklu świateł, tak by zapewnić płynny przejazd.
Ostateczne rozwiązanie zakłada wdrożenie pełnej autonomizacji jazdy tramwaju w ruchu miejskim.
Partnerzy projektu: NEWAG S.A., Politechnika Krakowska Instytut Pojazdów Szynowych, CYBID Sp. z o.o., Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie oraz MEDCOM Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.01.2020, 11:13 |
Źródło informacji | NEWAG |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
China Power na Busworld Europe: HIGER prezentuje elektryczne autokary New V w Belgii
- 09.10.2025, 16:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Farizon SV znalazł się na krótkiej liście kandydatów do tytułu Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku - International Van of the Year
• Eksperci z 26 krajów wybrali model Farizon SV do krótkiej listy kandydatów do tytułu IVOTY.
• Kluczowymi czynnikami branymi pod uwagę przez jurorów są wysokie standardy wydajności i bezpieczeństwa.
• Zwycięzca zostanie ogłoszony podczas targów Solutrans Expo w Lyonie we Francji 19 listopada- 09.10.2025, 16:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Marsh na EKF Ubezpieczenia: sektor reasekuracyjny jest bardzo zainteresowany istotnym udziałem w transformacji energetycznej Polski PAP
„W najbliższej przyszłości oczekiwanie całej gospodarki jest takie, że koszty związane z wytwarzaniem energii elektrycznej będą w Polsce spadały. Zdecydowanie zielona energia temu ma sprzyjać, co oczywiście wiąże się z koniecznością transferu ryzyka z firm dokonujących inwestycji na firmy ubezpieczeniowe, a co za tym idzie - firmy reasekuracyjne. Mowa o inwestycjach liczonych w setki milionów, jak nie miliardów dolarów, a to z kolei oznacza, że polski rynek ubezpieczeniowy musi w sposób wtórny także transferować to ryzyko” - wyjaśniał Piotr Podleśny, chief commercial officer CEE North w Marsh: firmie będącej wiodącym brokerem ubezpieczeniowym oraz doradcą w zakresie zarządzania ryzykiem.- 09.10.2025, 13:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ