Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Podpisanie listu intencyjnego stanowiło element realizacji programu PKP Intercity „Wizualizacja pracy taboru", którego celem jest opracowanie i wdrożenie narzędzia informatycznego w chmurze publicznej służącego do tworzenia harmonogramów technicznej obsługi floty oraz wizualizacji przyszłej dostępności taboru. Do 2030 roku spółka ma też wydać 19 mld zł na zakupy nowego i modernizację istniejącego taboru.
„Do zmiany jakości w taborze musi dojść poprawa jakości zarządzania. Chodzi nie tylko o komfort pasażera, ale także o poprawę pozycji na konkurencyjnym rynku" - powiedział obecny przy podpisaniu listu Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.
O roli Operatora Chmury Krajowej w nowym projekcie PKP Intercity opowiedział wiceprezes spółki Dariusz Śliwowski. Wskazał na silną korelację między innowacyjnością gospodarki i wykorzystaniem technologii cyfrowych. Jego zdaniem wykorzystanie chmury obliczeniowej wśród polskich firm w okresie pandemii wzrosło ponaddwukrotnie.
„Sam tabor to dopiero początek drogi. Potem należy pomyśleć o tym, jak efektywnie go wykorzystać z korzyścią dla samej spółki oraz pasażerów. I tu jest właśnie pole do popisu dla technologii cyfrowych. PKP Intercity we współpracy z nami zdecydowało się zrobić coś, czego nie ma na polskim rynku" - powiedział Śliwowski.
Tematykę inwestycji realizowanych przez narodowego przewoźnika kolejowego, które pozostają niewidoczne dla pasażera, poruszył Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity. Chodzi tu o kwestie związane chociażby z utrzymaniem taboru oraz jego eksploatacją.
„Dzięki projektowi wizualizacji taboru chcemy, aby jego wykorzystanie, optymalizacja i dostępność dla pasażerów, co przekłada się również na bezpieczeństwo, były na najwyższym poziomie. Uważamy, że tego typu rozwiązania będą wkrótce wykorzystywane przez większość przewoźników" - podsumował Laskowski.
Jak tłumaczył członek zarządu PKP Intercity, procesy przeglądowe będące cyklami naprawczymi dzięki obliczeniom Chmury Krajowej mają zostać odpowiednio zoptymalizowane. W efekcie zwiększy się wykorzystanie, dostępność dla pasażerów oraz bezpieczeństwo samego taboru.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.05.2021, 18:03 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
GDDKiA gotowa do zimowego utrzymania dróg w sezonie 2025/2026
Kilka tysięcy osób będzie pracować w trakcie sezonu zimowego przy zwalczaniu śliskości i odśnieżaniu dróg krajowych, za które odpowiada GDDKiA. Do zimowego utrzymania dróg (ZUD) będzie wykorzystywanych ponad 2100 pługosolarek i blisko 640 pługów, a także 288 magazynów soli.- 15.10.2025, 14:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
„Warmer Together”: marka Moncler podkreśla siłę ciepła i miłości, a pomagają jej w tym legendarni przyjaciele, Al Pacino i Robert De Niro
Dwaj wieloletni przyjaciele, kultowe postacie Hollywoodu, biorą udział w nowej kampanii Moncler prezentującej film poświęcony przyjaźni, więziom i sile ludzkiego ciepła.- 15.10.2025, 14:33
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire
-
Żabka earns fourth consecutive Platinum rating from EcoVadis for ESG excellence
- 15.10.2025, 13:29
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ