Newsletter

Polacy coraz częściej wybierają większe telewizory i soundbary

19.12.2017, 11:48aktualizacja: 19.12.2017, 11:48

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polscy konsumenci coraz częściej decydują się na zakup telewizora o przekątnej 50 cali lub większej. Równocześnie rośnie sprzedaż soundbarów. Wiodącą pozycję na krajowym rynku RTV utrzymuje Samsung - wynika z danych GfK Polonia i Kantar Millward Brown.

Według danych firmy badawczej GfK Polonia polscy nabywcy coraz częściej decydują się na telewizory z ekranami o większej przekątnej. O ile w 2013 roku telewizory 55-calowe i większe urządzenia stanowiły w Polsce ilościowo 3 proc. rynku, to w 2017 r. już 17 proc.

W okresie styczeń-październik br. sprzedaż telewizorów o przekątnej ekranu powyżej 60 cali wzrosła ilościowo o 78 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2016 roku. Jednocześnie maleje zainteresowanie telewizorami Full HD. Producenci wiążą to z rosnącą ofertą telewizorów Ultra HD (4K), a także wykorzystujących ten standard filmów i seriali dostępnych na nośnikach Blu-Ray oraz w serwisach VOD.

"Telewizory o rozmiarach 32 cale były jednymi z najpopularniejszych dotąd rozmiarów, ale wyraźnie widzimy zainteresowanie coraz większymi ekranami. Przekątne 40-44 cale stanowią już ilościowo prawie taką samą wartość, a coraz częściej decydujemy się na modele UHD (4K) Smart TV o przekątnej 50 cali i większej, które wykorzystują najbardziej zaawansowane technologie, takie jak Quantum Dot" - mówi dyrektor TV/AV w Samsung Electronics Polska Maciej Konieczny.

W okresie styczeń-październik Samsung Polska kontrolował 50,9 proc. udziałów w rynku telewizorów o przekątnej ekranu 60 cali i większych oraz 38,7 proc. w rynku telewizorów UHD bez względu na przekątną ekranu. W tym samym okresie w przypadku telewizorów w cenie powyżej 5 tys. zł (1,5 tys. dol.) Samsung zdobył wartościowo 42,6 proc. rynku, a dla urządzeń w cenie powyżej 9 tys. zł (2,5 tys. dol.) - 38,1 proc. - ustaliła GfK Polonia.

Globalne i polskie dane rynkowe firmy badawczej wskazują ponadto na wypieranie zestawów kina domowego przez soundbary. W 2017 roku Polacy kupili 100 tys. soundbarów, a wzrost wartościowy sprzedaży tych urządzeń w okresie styczeń-październik w stosunku do 2016 roku wyniósł 30 proc.

Soundbary najczęściej kupowane są w tradycyjnych sklepach (89,3 proc.). O wypieraniu kin domowych przez te urządzenia mają decydować takie czynniki, jak lepsza jakość dźwięku, dostosowanie do łączenia z urządzeniami mobilnymi oraz design zgodny z aktualnymi trendami w projektowaniu wnętrz i urządzeń technologicznych.

Badania konsumenckie przeprowadził Kantar Millward Brown między sierpniem a październikiem 2017 roku.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.12.2017, 11:48
Źródło informacji PAP, Samsung Electronics Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ