Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Polenergia rozpoczyna ekspansję w obszarze komercjalizacji zielonego wodoru. Przetarg na dostawę wodoru dla MPK Rzeszów ma szansę stać się katalizatorem rozwoju całego regionu w obszarze gospodarki wodorowej. To także dowód na to, że wodór to jeden z najważniejszych nośników zielonej energii z ogromnym potencjałem w obszarze transportu miejskiego. Stawiamy ważny krok na drodze Polenergii do budowy wodorowego łańcucha wartości i wykorzystania tego surowca na ogólnopolską skalę” - mówi Emilia Makarewicz, dyrektorka Działu Projektów Wodorowych w Grupie Polenergia.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie wybrało Polenergię na wieloletniego dostawcę paliwa wodorowego dla transportu publicznego.
Oferta największej polskiej prywatnej grupy energetycznej uzyskała maksymalną liczbę 100 punktów w kryterium ceny. Wybór dostawcy nastąpił w momencie, gdy Polenergia wkracza w kluczowe fazy rozwoju swoich projektów wodorowych.
Projekt H2HUB Nowa Sarzyna, który będzie produkował zielony wodór dla MPK Rzeszów, niedawno uzyskał pozwolenie na budowę dla instalacji do produkcji i nalewu tego surowca.
Polenergia finalizuje prace nad elektrolizerem o mocy 5 MW, który będzie kluczowym elementem projektu. Elektrolizer pozwoli na produkcję do 90 kg surowca na godzinę.
W ramach projektu planowana jest także budowa dwóch stacji tankowania wodoru - w Rzeszowie oraz Nowej Sarzynie. Dzięki nim Polenergia zapewni autobusom miejskim ciągłość tankowania zielonym paliwem. Projekt H2HUB Nowa Sarzyna zdobył dofinansowanie NFOŚiGW.
Innym bardzo ważnym projektem wodorowym Polenergii jest H2Silesia. To projekt rozwijany na Górnym Śląsku, który zakłada budowę fabryki zielonego wodoru o mocy ok. 105 MW.
H2Silesia będzie w stanie wyprodukować ok. 13 000 ton tego zielonego wodoru rocznie. Projekt otrzymał decyzję notyfikacyjną Komisji Europejskiej, dzięki której może otrzymać do 142,77 mln euro dofinansowania.
Polenergia to największa polska prywatna grupa energetyczna. Składa się z pionowo zintegrowanych spółek działających w obszarze wytwarzania energii z odnawialnych i niskoemisyjnych źródeł oraz sprzedaży energii elektrycznej dla klientów biznesowych i detalicznych. Polenergia jest pierwszym polskim przedsiębiorstwem, które podporządkowało swoją wizję rozwoju budowie zeroemisyjnej gospodarki. Strategicznym projektem realizowanym przez Grupę przy współpracy z Equinor jest budowa farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim o łącznej mocy do 3000 MW. W 2018 roku Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet” uhonorowała Polenergię nagrodą „Byka i Niedźwiedzia” dla najlepszej spółki z indeksu sWIG80.
Więcej na www.polenergia.pl
Źródło informacji: Polenergia
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.10.2024, 12:06 |
Źródło informacji | Polenergia |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ