Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Producenci najszybszego odrzutowca osobistego Flaris Lar 1 nie ustają w rozwoju swojego samolotu. Aby stale ulepszać jego cechy i udoskonalać możliwości, spółka Flaris sprzedała 50 proc. udziałów EDGE Group ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, która inwestuje w technologię nowej generacji. Obie firmy utworzą spółkę joint venture. Wspólne przedsięwzięcie pozwoli przekształcić załogowy statek powietrzny w system bezzałogowy i wprowadzić innowacyjne technologie komercyjne w przemyśle obronnym. To kolejny olbrzymi krok w rozwoju Flarisa.
EDGE Group to jedna z wiodących na świecie grup zajmujących się zaawansowanymi technologiami i obronnością, co w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą w zakresie precyzyjnej inżynierii lotniczej i kosmicznej spółki Flaris czyni przedsięwzięcie strategicznym dla rozwoju samolotu.
Innowacje wynikające z tego wspólnego przedsięwzięcia, samolot i rozwiązania nowej wersji Flaris są prezentowane podczas trwającego Dubai Airshow 2023, który potrwa do 17 listopada. Przedstawiciele obu firm omawiają konwersję załogowego statku powietrznego Flaris na model bezzałogowy, wykorzystujący technologie autonomiczne w celu zaspokojenia dynamicznych potrzeb współczesnej obronności.
Rafał Ładziński, dyrektor generalny Flaris:
„Połączenie sił z EDGE stanowi kamień milowy dla Flaris i podkreśla nasze wspólne zaangażowanie w doskonałość inżynieryjną i innowacje. Planowane przez nich zmiany, zwłaszcza w zakresie lotów autonomicznych i zaawansowanej technologii silników, doskonale wpisują się w naszą misję polegającą na przesuwaniu granic możliwości osobistych odrzutowców. Nasza połączona wiedza niewątpliwie utoruje drogę do dalszego postępu w przemyśle lotniczym”.
Mansour AlMulla, dyrektor zarządzający i dyrektor generalny EDGE Group:
„Włączenie możliwości inżynieryjnych Flaris i szerokiej gamy odrzutowców do naszego ekosystemu to strategiczne posunięcie dla EDGE, które zaznaczy naszą ekspansję w kierunku produkcji silników odrzutowych i zaawansowanych technologii lotniczych, a także zwiększy znaczącą wartość w naszym portfolio zaawansowanych technologii. Przewidujemy możliwości, jakie niesie ze sobą ta strategiczna inwestycja i wspólne przedsięwzięcie, szczególnie w zakresie przekształcania obecnych technologii lotniczych w systemy bezzałogowe”.
Flaris Lar 1 jest najbardziej ekonomicznym na świecie i najmniejszym dyspozycyjnym samolotem pasażerskim, który tworzy nową klasę High Speed Presonal Jet (HPJ). To jednosilnikowy samolot odrzutowy o kompozytowej konstrukcji. Tworzy nową kategorię małych odrzutowców dyspozycyjnych, idealnych do szybkiego przemieszczania się w dowolnym celu. Łączy przeciwstawne cechy: łatwość pilotażu właściwą samolotom ultralekkim z osiągami odrzutowca: prędkością i zasięgiem. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Źródło informacji: Flaris.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.11.2023, 12:52 |
Źródło informacji | Flaris.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet