Newsletter

Programistka czy digital marketerka? Rusza druga edycja Uniwersytetu Sukcesu

09.03.2020, 17:13aktualizacja: 09.03.2020, 17:13

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Amazon - grafika
Amazon - grafika
Według badań przeprowadzonych przez fundację Digital University, młode kobiety opuszczające domy dziecka i placówki opiekuńczo-wychowawcze nie mają pomysłu na swoją przyszłość zawodową. W Dzień Kobiet Amazon rozpoczął współpracę przy Uniwersytecie Sukcesu – projekcie, który wesprze je w skutecznym wejściu na rynek pracy.

Ponad 120 uczestniczek z całej Polski dostanie szansę udziału w II edycji Uniwersytetu Sukcesu. Program jest skierowany do młodych kobiet (18-25 lat) opuszczających domy dziecka, placówki opiekuńczo wychowawcze oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej. Uczestniczki wezmą udział w wakacyjnych warsztatach, które ułatwią im wejście na rynek pracy. W ramach projektu będą zdobywać praktyczną wiedzę na temat rekrutacji, prawa pracy, metodyki agile/scrum czy konkretnych ścieżek zawodowych.

20 młodych kobiet zakwalifikowanych do finału Uniwersytetu Sukcesu weźmie udział w zajęciach i spotkaniach z mentorami, a następnie w kursach online, dzięki którym będą mogły kształcić się w jednej z trzech wybranych ścieżek kariery. Będą to: Akademia Programistki, Akademia Blogerki oraz Akademia Digital Marketerki. Dla pozostałych uczestniczek Amazon przygotował specjalny program zajęć, obejmujący m.in. warsztaty z zarządzania czasem, planowania projektów i technik skutecznego uczenia się oraz kompetencji STEM.

„To dla nas bardzo ważne, że partnerzy angażujący się w działania w ramach Uniwersytetu Sukcesu mają realną potrzebę czegoś, co nazywam +dobrosprawczością+ – komentuje Elżbieta Wojciechowska, dyrektor programowa Fundacji Digital University. – Cieszę się, że Amazon będzie uczestniczył w tym projekcie nie tylko jako sponsor, ale również merytorycznie. To dobrze, że uczestniczki otrzymają szansę poznania firmy i spotkania jej managerów, a niektóre z nich – pracy w Amazon”.

Młode kobiety będą miały okazję spotkać się z doświadczonymi koleżankami z Amazon, zarazić się od nich pasją i wiarą w swoje możliwości. Ich historie wyrażone hasłem #Ivegotthepower można zobaczyć w filmie przygotowanym przez członkinie zespołu Amazon z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet.

„Naszym celem jest przygotowanie dziewczyn do skutecznego wejścia na rynek pracy. Chcemy, by rozpoczęły dorosłe życie zmotywowane, pewne siebie oraz kompetentne w obszarze nowych technologii. W Amazon wiemy, że umiejętne połączenie kompetencji miękkich oraz w zakresie STEM będzie kluczowe dla zawodów przyszłości – mówi Blanka Fijołek, CEE PR&Community Manager w Amazon. – W ramach projektu Uniwersytet Sukcesu mamy okazję zaangażować się w rozwój kobiet w najbliższym sąsiedztwie centrów logistyki Amazon w całej Polsce, a tym samym wspierać lokalne społeczności”.

Więcej informacji na temat projektu można znaleźć na stronie digitaluniversity.pl.

Amazon w Polsce

Amazon działa w Polsce od 2014 r. W tym czasie firma wygenerowała w kraju ponad 14 miliardów złotych inwestycji w centra logistyczne, badania i rozwój oraz koszty osobowe. Amazon stworzył ponad 16 000 stałych miejsc pracy w swoich 7 nowoczesnych Centrach Logistyki E-Commerce w Sadach koło Poznania, Sosnowcu, Kołbaskowie koło Szczecina, Bielanach Wrocławskich (gdzie znajdują się dwa obiekty firmy), Pawlikowicach koło Łodzi i Okmianach koło Bolesławca, w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku i oddziale Amazon Web Services w Warszawie.

STEM Kindloteka – nowoczesna edukacja dostępna powszechnie dzięki Amazon

Kindloteka to flagowy program CSR’owy Amazon, w ramach którego firma ufundowała już ponad 50 cyfrowych bibliotek w całej Polsce. Począwszy od 2019 roku, w szkołach i bibliotekach powstają STEM Kindloteki, czyli interaktywne kąciki edukacyjne, które stanowią przestrzeń popularyzacji czytania oraz zajęć programistyczno – robotycznych prowadzonych przez przeszkolonego edukatora. W ramach programu STEM Kindloteka, Amazon przekazuje darowiznę w postaci gotowej pracowni oraz szkoli kadrę nauczycielsko-biblioteczną wybranych placówek. Niedawno program zawitał również w okolice Pawlikowic i Okmian – wsparcie otrzymały Otwarta Miejska Biblioteka Publiczna w Łodzi, Miejski Ośrodek Kultury w Pabianicach, biblioteki publiczne w Legnicy oraz Krzywej koło Chojnowa.

Informacje o Amazon

Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon, jako pierwszy na świecie zaoferował m. in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo i Alexa. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź biuroprasoweamazon.pl i śledź nas na Twitter @AmazonNewsPL.

KONTAKT:

e-mail: prasa@amazon.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 09.03.2020, 17:13
Źródło informacji Biuro prasowe Amazon
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ