Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) postanowił sprawdzić, co mają do zaoferowania klientom towarzystwa ubezpieczeniowe oferujące polisy dla nieruchomości. W teście uwzględniono ofertę 17 firm, która była oceniana przy pomocy 4 głównych kryteriów. Na każde kryterium składało się szereg zmiennych - łącznie posłużono się 160 parametrami oceny.
Wyniki testu pokazują, że różnice w cenie mogą wynieść od około 200 zł w skali roku przy ubezpieczeniu ograniczonym do wyposażenia mieszkania, do prawie 1000 zł dla polis w opcji full risk w przypadku nieruchomości, których wartość zbliża się do 1 miliona zł.
Znacznie ciekawszych informacji dostarcza analiza szerokości oferty firm ubezpieczeniowych, a więc de facto przyjrzenie się temu, co poszczególne towarzystwa mają nam do zaoferowania. Istnieje oczywiście pewien pakiet usług, który jest już standardem na rynku: ubezpieczenie od ognia, włamania i kradzieży czy też powodzi. Ale mamy do czynienia również z nowościami takimi jak: ubezpieczenie nagrobka, tarasu i ogrodu lub też mieszkania, czy domu w trakcie budowy. Dla osób będących właścicielami nieruchomości na wynajem interesująca może być oferta ubezpieczenia OC dla najemcy. Innym rodzajem nowości są usługi z zakresu home assistance, które w zasadzie zabezpieczają nas na wypadek awarii, mogących się przydarzyć w każdym mieszkaniu, np. problemów z instalacją wodno-kanalizacyjną, zablokowania się zamka w drzwiach, ale też awarii sprzętu AGD, RTV lub PC. Dzięki temu w sytuacji kryzysowej nie jesteśmy już zdani na łaskę i niełaskę dozorcy lub "pana Henia - złotej rączki". Ubezpieczenia OC, będące częścią polisy dla nieruchomości, są przewidziane również na wypadek sytuacji, gdy będziemy hospitalizowani, a nie mamy nikogo, kto mógłby się zaopiekować naszymi zwierzakami.
Trzeba jednak pamiętać, że ubezpieczenie mieszkania to produkt złożony z wielu elementów. Dla klienta sprowadza się to do tego, że musi on przeczytać i zrozumieć Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU) - dokument, który nierzadko liczy po 50 albo i więcej stron, pisanych zdecydowanie za małą czcionką. Prowadzi to do sytuacji, w której dopiero po zgłoszeniu ubezpieczycielowi konkretnego wypadku konsumenci dowiadują się, czy był on zawarty w podpisanej polisie czy też został z niej wyłączony. Niestety często jest tak, że nawet pracownicy infolinii nie wiedzą, czy dane zdarzenie podlega ubezpieczeniu w ich firmie! Testy infolinii oraz call centre jasno pokazały, że klient może nie uzyskać pełnej odpowiedzi, a czasami nawet jest wprowadzany w błąd. Z tego też powodu badacze PIBJA przeczytali OWU wszystkich testowanych ubezpieczycieli, aby na tej podstawie wskazać klientom najlepsze i najbardziej wiarygodne towarzystwa.
Za najlepszą polisę ubezpieczenia nieruchomości w 2017 roku została uznana ta, którą oferuje Generali, a zaraz za nią znalazła się polisa Liberty Ubezpieczenia (należąca do Axa) oraz kolejna z włoskiej grupy - Proama. W kategorii szerokość oferty pierwsze miejsce zajęła polisa sprzedawana przez Allianz, w zakresie przejrzystości oferty audytorzy PIBJA wyróżnili Wartę, zaś pod względem obsługi klienta najlepiej wypadł PZU.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.02.2017, 13:01 |
Źródło informacji | Polski Instytut Badań Jakości |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT