Newsletter

Przygotowania do kongresu OPEN EYES ECONOMY SUMMIT 2016 w Krakowie

13.06.2016, 16:51aktualizacja: 13.06.2016, 16:51

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

OEES 2016
OEES 2016
Open Eyes Economy Summit w Krakowie 2016 będzie pierwszą edycją międzynarodowego szczytu poświęconego Ekonomii Wartości. Według pomysłodawców i organizatorów spotkania "gospodarka otwierających się oczu" będzie gospodarką przyszłości, gdyż będzie oparta na wartościach i zaufaniu. Konferencja odbędzie się 15-16 listopada 2016 w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie.

Organizatorzy Kongresu stawiają tezę, że Przebudzeni Konsumenci będą kupowali produkty i usługi przede wszystkim, a nawet wyłącznie, od firm, które są uczciwe, społecznie potrzebne i zaangażowane, a także posiadają własną, unikatową kulturę, wynikającą z właściwie określonej, wiarygodnej misji przedsiębiorstwa.

Niebieskie okulary

Bliższe zrozumienie koncepcji opracowywanej przez prof. Jerzego Hausnera i Mateusza Zmyślonego mają ułatwić symboliczne, niebieskie okulary. „To refleksja na temat kryzysu idei, który według nas dławi współczesne gospodarki wolnorynkowe, a jest on efektem zderzenia dwóch światów, świata wartości i chciwości” - powiedział Mateusz Zmyślony podczas briefingu prasowego w Warszawie.

Kongres ma być poświęcony m.in. „modelowi Firmy-Idei, który zakłada, że spółki oparte na społecznych wartościach otrzymają w zamian walutę, którą nazywamy zaufaniem społecznym” - dodał. Według twórców tego projektu jedynie takie firmy będą w przyszłości osiągały zyski. Prof. Hausner i Mateusz Zmyślony przekonywali, że w obecnym modelu, nazywanym Business Of Business Is Business, istnieją wyłącznie dla zysku.

Kolejne kryzysy zniszczyły zaufanie wszystkich do wszystkich

"Troska i zawód związany z ideą i koncepcjami teoretycznymi, w kontekście ostatniego kryzysu jest zjawiskiem dość powszechnym i dlatego bardzo dobrze, że również w Polsce jest środowisko, które szuka rozwiązań i przygląda się temu kryzysowi idei oraz go identyfikuje w sposób, który jest ważny nie tylko dla Polski, ale i dla Europy" - podkreśliła prof. Danuta Hübner.

"Dzisiaj przyszłość nie poddaje się prognozowaniu, więc jesteśmy w takiej sytuacji, że w Europie i na świecie przyszłość musimy tworzyć" - powiedziała prof. Hübner. Jednak według niej warunki do wyjścia z obecnego kryzysu są bardzo trudne, gdyż „największa szkodą, jaką uczyniły powtarzające się kryzysy jest to, że zniszczyły zaufanie. Dotyczy to w jej opinii wielu środowisk politycznych, naukowych czy biznesowych.

Prof. Hübner wyraziła przekonanie, że podczas listopadowego kongresu może zostać podjęta próba znalezienia „ram prawnych dla nowego porządku, w którym chce się budować zaufanie i wrażliwość firm na sprawy społeczne”. Nie wykluczyła jednak, że być może wystarczy określenie „miękkich instrumentów”, jak na przykład kodeksy postępowania, coraz częściej wprowadzane przez różne przedsiębiorstwa.

Według niej w przyszłości „spójność społeczna” musi być budowana m.in. poprzez poczucie sprawiedliwości, co powinno także skłonić rządy państw do refleksji oraz do przeprowadzenia debaty publicznej o działalności podmiotów gospodarczych oraz znaczeniu społeczeństwa obywatelskiego.

„Zapowiadają się wielkie zmiany w Europie i na pewno nie są to zmiany, które zmierzają do tego, żeby odtworzyć ład przedkryzysowy, dlatego głos z Krakowa, z Polski, która jest postrzegana ostatnio jako zamykająca oczy na Europę i odwracająca się plecami, będzie bardzo ważnym głosem, który może do debaty o przyszłości wnieść świeży powiew” - powiedziała prof. Danuta Hübner.

Idea

Prof. Jerzy Hausner zwrócił uwagę, że niektóre problemy są „po stronie systemu prawnego i regulacji” (…), a inne „po stronie równoważenia różnych sił”.

Według niego „rynek wymaga równoważenia sił” m.in. w biznesie, pomiędzy reprezentacjami pracowniczymi i pracodawcami, pomiędzy sprzedawcami i kupującymi oraz między wytwarzającymi i konsumującymi. Prof. Hausner podkreślił, że „nic rzetelnego i solidnego nie zostanie zbudowane”, gdy działalności będzie przyświecało nastawienie na osiąganie korzyści jak najszybciej i tylko w krótkookresowej perspektywie. W takich warunkach niemożliwe jest według niego osiągnięcie „uczciwości społecznej”.

Przejrzenie na oczy w jego rozumieniu powinno zmierzać do szukania rozwiązań długoterminowych.

"Jeśli chcemy zająć się firmą przede wszystkim i mówimy o nowym podejściu do wartości w biznesie, to chcemy tę ideę Business Of Business Is Business, czyli myślenia >nieważne co robisz, ważne czy zarobiłeśpowinieneś kształtować wartość firmy w długim okresie

Idee w firmie, mieście i kulturze

Firma-Idea to nowa filozofia zarządzania przedsiębiorstwem i jego marką. Zakłada ona redefinicję biznesu, jego rzeczywistą, społeczną wrażliwość i przydatność oraz odpowiedzialność firmy - traktowane jako cel i sens istnienia.

Nowo określone wartości przedsiębiorstwa w naturalny i uczciwy sposób wzbudzą zaufanie do firmy ze strony Partnerów, Pracowników oraz Klientów. Dopiero w efekcie takiego podejścia możliwe będzie osiąganie zysku.

Firma-Idea nie tylko w teorii

Mateusz Zmyślony powiedział, że elementy Firmy-Idei są już widoczne w działaniach takich przedsiębiorstw i marek, jak VOX, TESLA, DYSON, Coca-Cola, IKEA, Timberland, H&M, SKANSKA, PZU, KGHM, Nespresso, Disney, LEGO, In Post czy Mazda. Podkreślił, że Firmy-Idee bazują na wartościach, traktują swoich klientów po partnersku, dbają o uczciwą komunikację, są odpowiedzialne w wymiarze społecznym i ekologicznym. Takie firmy, według Mateusza Zmyślnego, są świadome wagi, jaką należy przywiązywać do innowacji, designu, inwestycji w badania i rozwój, a ich relacje z nową generacją konsumentów polegają na „współwytwarzaniu wartości”. Z kolei takich konsumentów nazywamy „przebudzonymi”. Konkretne przykłady i wynikające z nich szersze wnioski zostaną zaprezentowane podczas I edycji Open Eyes Economy Summit.

Formuła Open Eyes Economy Summit

Organizatorzy OEES proponują nową, odświeżoną formułę konferencji o tematyce biznesowej i rezygnację z tradycyjnych paneli dyskusyjnych. Stawiają na sesje inspiracyjne, living case study, czyli najbardziej inspirujące studia przypadków z całego świata oraz pojedynki intelektualne, czyli BITWY, inspirowane pojedynkami poetów i raperów (tzw. slam battles). Będą to starcia dwóch jak najbardziej różnych punktów widzenia.

Prelegenci OEES

Wśród prelegentów OEES będą m.in.: prof. Akiko Okabe - architekt z Uniwersytetu w Tokio, prof. Simon Tay - prezes Instytutu Spraw Zagranicznych w Singapurze, Jennifer Clark - starszy wiceprezes Green and Corporate Community Investment, SKANSKA, José Ignacio Nuno - dyrektor i założyciel meksykańskiej firmy Suhab, prof. Danuta Hübner - ekonomistka, posłanka do Parlamentu Europejskiego, prof. Jerzy Hausner - ekonomista z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Faith Liddell - dyrektor Festiwalu Edynburskiego, Natalia Hahn - globalny menedżer ds. rozwoju, Retail & Expansion, IKEA Group, Harm Goossens - wiceprezes wykonawczy CEE oraz prezes firmy Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej, Piotr Voelkel - przedsiębiorca, Grupa VOX, Ana de Palacio - b. Minister Spraw Zagranicznych Hiszpanii, prof. Salvatore Babones - socjolog z Uniwersytetu w Sydney.

Zdaniem Mateusza Zmyślonego Open Eyes Economy Summit może być w przyszłości jednym z najważniejszych kongresów gospodarczych w Europie, a być może i na świecie.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 13.06.2016, 16:51
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii