Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wyzwania kobiet w branży technologicznej
Niska reprezentacja kobiet w technologii ma swoje korzenie już w dzieciństwie, a jej skutki są widoczne na późniejszych etapach edukacji i kariery zawodowej, gdzie kobiety wciąż stanowią mniejszość w zawodach związanych z nowoczesnymi technologiami. Taki stan rzeczy nie tylko hamuje rozwój branży, ale również wpływa negatywnie na całą gospodarkę. Kobiety wnoszą do technologii różnorodność, która jest kluczowa w tworzeniu bardziej innowacyjnych i kompleksowych rozwiązań odpowiadających na zróżnicowane potrzeby całego społeczeństwa. Raport „Wyzwania kobiet w zakresie cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego” wskazuje, że zwiększenie udziału kobiet wśród pracowników technologicznych w Europie do 45% do 2027 roku mogłoby podnieść wartość PKB o 210-600 miliardów euro oraz pomóc w wypełnieniu luk kadrowych w sektorze nowoczesnych technologii.
Rola edukacji w eliminacji barier
Ważnym narzędziem w budowaniu bardziej inkluzywnego sektora technologicznego jest edukacja i wsparcie młodych kobiet już na wczesnych etapach ich rozwoju. Okazuje się, że największe zainteresowanie naukami ścisłymi występuje wśród dziewczynek pomiędzy 11. a 15. rokiem życia. W odpowiedzi na istniejące wyzwania, Huawei aktywnie wspiera inicjatywy promujące równy dostęp do edukacji i technologii. Wspólnie z Fundacją Zaczytani.org firma stworzyła bajkę edukacyjną „Kosmos i Malina” dla dzieci w wieku 9-12 lat, która została przetłumaczona również na język angielski i ukraiński. Bajka ta powstała w nurcie bajkoterapii i ma na celu budowanie zainteresowania wśród dziewczynek w dziedzinach STEM. Razem z materiałami edukacyjnymi dla rodziców i nauczycieli dostępna jest w formie bezpłatnego audiobooka i e-booka na stronie kosmosimalina.zaczytani.org.
„Aby zachęcić młode kobiety do wchodzenia w niezwykle ciekawy świat nowych technologii, już od najmłodszych lat musimy zadbać o ich rozwój w pokrewnych dziedzinach. Dlatego tak ważne jest budowanie w ich świadomości kobiecych role models poprzez pokazywanie przykładów inżynierek, naukowczyń i wynalazczyń, które będą zmieniać postrzeganie zawodów technicznych. Liczymy na to, że nasze inicjatywy pozwolą im wzmocnić pewność siebie i przekonanie o tym, że mogą odważnie wkraczać w branżę technologiczną ze świadomością, że to tak samo ich świat. Dostrzegamy, że przyszłość technologii zależy od nas wszystkich, a kluczem do sukcesu jest zapewnienie równych szans i możliwości rozwoju” - podkreśla Aleksandra Kolarczyk, Corporate PR Manager, Huawei Polska.
W ramach paneuropejskiej inicjatywy European Leadership Academy, firma Huawei zorganizowała warsztaty dla młodych kobiet, które rozwijają ich umiejętności w dziedzinach nauk ścisłych i przywództwa. W tym roku w Warszawie zebrała się grupa 29 zdolnych studentek - reprezentujących 27 państw członkowskich UE, Bałkany Zachodnie i Ukrainę, aby zdobywać praktyczne umiejętności z zakresu technologii cyfrowych, także rozwijać kompetencje przywódcze, czerpiąc wiedzę od kobiecych liderek reprezentujących świat polityki, nauki i biznesu.
Panel „Kobiety na rynku nowych technologii” odbył się podczas Europejskiego Forum Nowych Idei 2024 w Sopocie.
Źródło informacji: Huawei
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.10.2024, 16:04 |
Źródło informacji | Huawei |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
PKO Bank Polski wspiera Polską Ligę Siatkówki
PKO Bank Polski został oficjalnym bankiem Polskiej Ligi Siatkówki. Współpracę podpisano na sezon 2024/2025. Największy polski bank nie po raz pierwszy wspiera jedną z najmocniejszych lig siatkarskich na świecie. W minionym sezonie bank był sponsorem męskiego turnieju finałowego TAURON Puchar Polski.- 01.11.2024, 08:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA