Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wyzwania kobiet w branży technologicznej
Niska reprezentacja kobiet w technologii ma swoje korzenie już w dzieciństwie, a jej skutki są widoczne na późniejszych etapach edukacji i kariery zawodowej, gdzie kobiety wciąż stanowią mniejszość w zawodach związanych z nowoczesnymi technologiami. Taki stan rzeczy nie tylko hamuje rozwój branży, ale również wpływa negatywnie na całą gospodarkę. Kobiety wnoszą do technologii różnorodność, która jest kluczowa w tworzeniu bardziej innowacyjnych i kompleksowych rozwiązań odpowiadających na zróżnicowane potrzeby całego społeczeństwa. Raport „Wyzwania kobiet w zakresie cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego” wskazuje, że zwiększenie udziału kobiet wśród pracowników technologicznych w Europie do 45% do 2027 roku mogłoby podnieść wartość PKB o 210-600 miliardów euro oraz pomóc w wypełnieniu luk kadrowych w sektorze nowoczesnych technologii.
Rola edukacji w eliminacji barier
Ważnym narzędziem w budowaniu bardziej inkluzywnego sektora technologicznego jest edukacja i wsparcie młodych kobiet już na wczesnych etapach ich rozwoju. Okazuje się, że największe zainteresowanie naukami ścisłymi występuje wśród dziewczynek pomiędzy 11. a 15. rokiem życia. W odpowiedzi na istniejące wyzwania, Huawei aktywnie wspiera inicjatywy promujące równy dostęp do edukacji i technologii. Wspólnie z Fundacją Zaczytani.org firma stworzyła bajkę edukacyjną „Kosmos i Malina” dla dzieci w wieku 9-12 lat, która została przetłumaczona również na język angielski i ukraiński. Bajka ta powstała w nurcie bajkoterapii i ma na celu budowanie zainteresowania wśród dziewczynek w dziedzinach STEM. Razem z materiałami edukacyjnymi dla rodziców i nauczycieli dostępna jest w formie bezpłatnego audiobooka i e-booka na stronie kosmosimalina.zaczytani.org.
„Aby zachęcić młode kobiety do wchodzenia w niezwykle ciekawy świat nowych technologii, już od najmłodszych lat musimy zadbać o ich rozwój w pokrewnych dziedzinach. Dlatego tak ważne jest budowanie w ich świadomości kobiecych role models poprzez pokazywanie przykładów inżynierek, naukowczyń i wynalazczyń, które będą zmieniać postrzeganie zawodów technicznych. Liczymy na to, że nasze inicjatywy pozwolą im wzmocnić pewność siebie i przekonanie o tym, że mogą odważnie wkraczać w branżę technologiczną ze świadomością, że to tak samo ich świat. Dostrzegamy, że przyszłość technologii zależy od nas wszystkich, a kluczem do sukcesu jest zapewnienie równych szans i możliwości rozwoju” - podkreśla Aleksandra Kolarczyk, Corporate PR Manager, Huawei Polska.
W ramach paneuropejskiej inicjatywy European Leadership Academy, firma Huawei zorganizowała warsztaty dla młodych kobiet, które rozwijają ich umiejętności w dziedzinach nauk ścisłych i przywództwa. W tym roku w Warszawie zebrała się grupa 29 zdolnych studentek - reprezentujących 27 państw członkowskich UE, Bałkany Zachodnie i Ukrainę, aby zdobywać praktyczne umiejętności z zakresu technologii cyfrowych, także rozwijać kompetencje przywódcze, czerpiąc wiedzę od kobiecych liderek reprezentujących świat polityki, nauki i biznesu.
Panel „Kobiety na rynku nowych technologii” odbył się podczas Europejskiego Forum Nowych Idei 2024 w Sopocie.
Źródło informacji: Huawei
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 30.10.2024, 16:04 |
| Źródło informacji | Huawei |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Polskie Addepto dołącza do globalnej ligi AI. KMS Technology przejmuje spółkę
Addepto, polska firma konsultingowa specjalizująca się w sztucznej inteligencji i danych, została przejęta przez KMS Technology - amerykańską spółkę z obszaru Digital Engineering, Data i AI. Przejęcie wzmacnia globalne kompetencje KMS w obszarze AI i data-driven solutions, jednocześnie otwierając przed Addepto nowe możliwości skalowania działalności na rynkach międzynarodowych.- 22.12.2025, 16:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Addepto
-
Digital Subsidiary of Austrian State Printing Company Wins Infrastructure Tender for German EU Digital Identity Wallet
• youniqx Identity, a digital subsidiary of the Austrian State Printing Company (OSD), has won a Europe-wide tender, together with partner companies, for the infrastructure of the German EU Digital Identity Wallet (EUDI-Wallet).
• EU member states are required by EU regulations to provide a national version of an EU-wide valid EUDI-Wallet by the end of 2026.
• Citizens will be able to use the EUDI-Wallet to prove their personal identity throughout the EU.- 22.12.2025, 15:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ