Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wyzwania kobiet w branży technologicznej
Niska reprezentacja kobiet w technologii ma swoje korzenie już w dzieciństwie, a jej skutki są widoczne na późniejszych etapach edukacji i kariery zawodowej, gdzie kobiety wciąż stanowią mniejszość w zawodach związanych z nowoczesnymi technologiami. Taki stan rzeczy nie tylko hamuje rozwój branży, ale również wpływa negatywnie na całą gospodarkę. Kobiety wnoszą do technologii różnorodność, która jest kluczowa w tworzeniu bardziej innowacyjnych i kompleksowych rozwiązań odpowiadających na zróżnicowane potrzeby całego społeczeństwa. Raport „Wyzwania kobiet w zakresie cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego” wskazuje, że zwiększenie udziału kobiet wśród pracowników technologicznych w Europie do 45% do 2027 roku mogłoby podnieść wartość PKB o 210-600 miliardów euro oraz pomóc w wypełnieniu luk kadrowych w sektorze nowoczesnych technologii.
Rola edukacji w eliminacji barier
Ważnym narzędziem w budowaniu bardziej inkluzywnego sektora technologicznego jest edukacja i wsparcie młodych kobiet już na wczesnych etapach ich rozwoju. Okazuje się, że największe zainteresowanie naukami ścisłymi występuje wśród dziewczynek pomiędzy 11. a 15. rokiem życia. W odpowiedzi na istniejące wyzwania, Huawei aktywnie wspiera inicjatywy promujące równy dostęp do edukacji i technologii. Wspólnie z Fundacją Zaczytani.org firma stworzyła bajkę edukacyjną „Kosmos i Malina” dla dzieci w wieku 9-12 lat, która została przetłumaczona również na język angielski i ukraiński. Bajka ta powstała w nurcie bajkoterapii i ma na celu budowanie zainteresowania wśród dziewczynek w dziedzinach STEM. Razem z materiałami edukacyjnymi dla rodziców i nauczycieli dostępna jest w formie bezpłatnego audiobooka i e-booka na stronie kosmosimalina.zaczytani.org.
„Aby zachęcić młode kobiety do wchodzenia w niezwykle ciekawy świat nowych technologii, już od najmłodszych lat musimy zadbać o ich rozwój w pokrewnych dziedzinach. Dlatego tak ważne jest budowanie w ich świadomości kobiecych role models poprzez pokazywanie przykładów inżynierek, naukowczyń i wynalazczyń, które będą zmieniać postrzeganie zawodów technicznych. Liczymy na to, że nasze inicjatywy pozwolą im wzmocnić pewność siebie i przekonanie o tym, że mogą odważnie wkraczać w branżę technologiczną ze świadomością, że to tak samo ich świat. Dostrzegamy, że przyszłość technologii zależy od nas wszystkich, a kluczem do sukcesu jest zapewnienie równych szans i możliwości rozwoju” - podkreśla Aleksandra Kolarczyk, Corporate PR Manager, Huawei Polska.
W ramach paneuropejskiej inicjatywy European Leadership Academy, firma Huawei zorganizowała warsztaty dla młodych kobiet, które rozwijają ich umiejętności w dziedzinach nauk ścisłych i przywództwa. W tym roku w Warszawie zebrała się grupa 29 zdolnych studentek - reprezentujących 27 państw członkowskich UE, Bałkany Zachodnie i Ukrainę, aby zdobywać praktyczne umiejętności z zakresu technologii cyfrowych, także rozwijać kompetencje przywódcze, czerpiąc wiedzę od kobiecych liderek reprezentujących świat polityki, nauki i biznesu.
Panel „Kobiety na rynku nowych technologii” odbył się podczas Europejskiego Forum Nowych Idei 2024 w Sopocie.
Źródło informacji: Huawei
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.10.2024, 16:04 |
Źródło informacji | Huawei |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
ORLEN przeznacza 10 mln zł na upowszechnienie aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży
Trwa ocena 2 375 wniosków o udział w programie Sportowy ORLEN, skierowanego do dziecięcych i młodzieżowych klubów sportowych z całej Polski. Spośród zgłoszeń, których liczba była dwukrotnie większa, niż oczekiwali organizatorzy, specjalna komisja ekspertów wyłoni 100 laureatów. Celem projektu jest zachęcenie młodych Polaków do uprawiania sportu. Wyniki naboru zostaną ogłoszone w grudniu br., a budżet projektu wyniesie min. 10 mln złotych.- 21.11.2024, 09:12
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: ORLEN