Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Aktualizowany co miesiąc raport OTOMOTO Insights podsumowuje bieżącą kondycję rynku motoryzacyjnego w Polsce, w oparciu o dane własne platformy, a także informacje z CEPiK, GUS i NBP. Cały raport można przeglądać online na stronie: otomotoinsights.pl.
Wraca rynek kupującego, czyli więcej aut sprzedaje się wolniej
Ofert sprzedaży samochodów na rynku jest coraz więcej - średnia dzienna liczba aktywnych ogłoszeń we wrześniu w OTOMOTO wyniosła ponad 266 tysięcy, co stanowi tegoroczny rekord. I choć rośnie też liczba aktywnych użytkowników na platformie - wg danych z Google Analytics we wrześniu było to 24 mln użytkowników, to w obliczu dużej dostępności aut, dają sobie oni czas na podjęcie ostatecznej decyzji o zakupie. Średni czas aktywności ogłoszeń wzrósł o 1 dzień w porównaniu do poprzedniego miesiąca. O wolniejszym tempie sprzedaży świadczy też rosnący wskaźnik MDS (Market Day Supply), który określa liczbę dni, jaka byłaby potrzebna do wyprzedania całego zapasu rynkowego aut, przy założeniu stabilnego popytu (obliczonego na podstawie danych z ostatnich 45 dni). W okresie od 1 sierpnia 2024 do 30 września 2024 roku wartość wskaźnika MDS wzrosła o 7%, tj. z 67 do 72 dni.
Choć wolniej, to wciąż użytkownicy kupują więcej samochodów niż w ubiegłym roku - dane z CEPiK wskazują, że rejestracji jest więcej, a samochody rejestrują zarówno firmy, jak i osoby prywatne - we wrześniu 2024 na osoby prywatne zarejestrowano 189 136 samochodów, czyli 42,5 tysiąca więcej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym.
40-latek z kredytem na samochód
Kolejny miesiąc z rzędu (począwszy od marca 2024 roku) rośnie średnia kwota zobowiązań zaciąganych za zakup samochodu - we wrześniu osiągnęła niemal pułap 49 tysięcy złotych. Największą grupę kredytobiorców, którzy decydowali się na kredyt udzielany za pośrednictwem OTOMOTO Pay (1/3 zaciągających zobowiązania), stanowiły osoby w wieku 40-49 lat. Średnia kwota zobowiązania na zakup auta w tej grupie wynosiła 52,5 tysiąca złotych.
„Powolna” elektromobilność
Elektromobilność rozwija się w Polsce zbyt wolno - to wniosek, który nasuwa się po tegorocznym Kongresie Nowej Mobilności. Rejestracje wskazują na wrześniowe wzrosty - zarówno w porównaniu do sierpnia, jak i do poprzedniego roku (w przypadku nowych modeli wzrost rejestracji od początku roku to 3,7%). 4-procentowy udział elektryków wśród wszystkich zarejestrowanych we wrześniu nowych pojazdów nie prowadzi jednak do “przełomu” na rynku. Na tempo rejestracji pojazdów EV przez firmy z pewnością wpływa zamrożenie do końca roku dopłat do zakupów samochodów w leasingu. Tymczasem kolejny miesiąc z rzędu wydłuża się czas aktywności ogłoszeń dotyczących sprzedaży używanych pojazdów elektrycznych - w porównaniu do sierpnia ogłoszenia z elektrykami były utrzymywane przez sprzedających o 9 dni dłużej przez profesjonalnych sprzedawców (łącznie 86 dni) i o 4 dni dłużej przez prywatnych sprzedających (łącznie 68 dni).
Źródło informacji: OTOMOTO
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.10.2024, 08:00 |
Źródło informacji | OTOMOTO |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT