Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Liczba samochodów, z których sprzedawane jest jedzenie, rośnie z roku na rok, a ich oferta staje się coraz bardziej urozmaicona. Food trucki spotykane na polskich miastach oferują już nie tylko burgery, czy zapiekanki, ale również potrawy pochodzące z różnych części świata.
Jak pokazuje raport Polska na Talerzu 2016, liczba osób deklarujących korzystanie z tego typu punktów gastronomicznych wzrosła w porównaniu do roku 2015 o 7%. Anna Żurek, organizatorka wydarzenia "Żarcie na Kółkach", wskazuje na kilka czynników wpływających na szerzącą się popularność Food Trucków: "W sezonie letnim staramy się spędzać jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu, a duże miasta wychodzą naprzeciw naszym potrzebom dostarczając wielu plenerowych atrakcji. Tutaj właśnie pojawiają się Food Trucki - ładne, ciekawie zaaranżowane, przykuwające uwagę auta z pysznym jedzeniem, będące idealnym przystankiem na spacerze, czy podczas przejażdżki rowerem. Również w czasie dużych wydarzeń plenerowych tworzone są strefy gastronomiczne, w których Food Trucki coraz częściej zastępują tradycyjne stoiska namiotowe".
Wyniki przeprowadzonego badania ukazują, że Polacy nie tylko w sezonie letnim coraz częściej korzystają z punktów gastronomicznych. Ilość respondentów deklarujących stołowanie się na mieście przynajmniej raz w tygodniu wzrosła o ponad 25% w porównaniu do roku 2015.
Największą popularnością wśród Polaków nie cieszą się jednak Food Trucki, a pizzerie - aż 70% wskazało ten rodzaj lokalu jako najczęściej odwiedzany. Respondenci chętnie jadają również w sieciowych fast foodach - 61% przebadanych. Na specjalną uwagę zasługują specjały regionalne oraz kuchnie niszowe, których popularność znacznie wzrosła - o ile w 2015 roku jedynie 15% przebadanych zadeklarowało próbowanie tego rodzaju potraw, o tyle w 2016 roku grupa ta wyniosła aż 47%.
To jednak nie chęć eksperymentowania jest głównym powodem, dla którego jada się "na mieście", a oszczędność czasu. Badani często wskazywali również na wygodę, jaką jest możliwość spożycia posiłku np. na stołówce w pracy.
W Polsce rośnie nie tylko liczba osób stołujących się na mieście, ale również świadomość tego, co punkty gastronomiczne powinny sobą reprezentować. Głównym czynnikiem sprawiającym, że badani pozytywnie oceniają lokal i chętnie do niego wracają, jest wysoka jakość dań, na którą wskazało 62% respondentów.
KONTAKT:
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash and Carry Polska S.A.
tel. (22) 500 09 86
e-mail: magdalena.figurna@makro.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 12.05.2016, 15:38 |
| Źródło informacji | MAKRO Cash & Carry Polska |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
PARP i Sektorowe Rady ds. Kompetencji razem dla biznesu
- 05.11.2025, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PARP
-
Image
Finnlines spotyka się z ambasadą Włoch w Warszawie w związku z rozwojem działalności
Firma żeglugowa Finnlines prowadzi stały dialog z ambasadą Włoch w Polsce, aby naświetlić swoje bieżące inwestycje w kraju, w tym nowe zawinięcie do Gdyni w ramach serwisu Morza Północnego oraz rosnącą liczbę pasażerów na trasie do Szwecji.- 05.11.2025, 14:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Finnlines
-
Image
Zbliża się XXI edycja Kongresu Consumer Finance
Organizator zaprasza do udziału w Kongresie Consumer Finance, który jest największym dorocznym spotkaniem przedstawicieli sektora consumer finance, poświęconym bieżącym wyzwaniom i przyszłości rynku finansów konsumenckich.- 05.11.2025, 14:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Centrum Myśli Strategicznych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ