Newsletter

Samsung ceni polskich inżynierów i specjalistów humanistycznych; stawia na innowacje

16.11.2018, 15:05aktualizacja: 16.11.2018, 15:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S. Leszczyński fot.1
PAP/S. Leszczyński fot.1
„Samsung bardzo ceni polskich inżynierów, ale też specjalistów z innych dziedzin, również humanistycznych, bo razem potrafią oni świetnie zdefiniować potrzeby klientów. To właśnie w Warszawie powstał segment Smart TV, a oprogramowanie do tych urządzeń pisali polscy programiści” - powiedział PAP Jacek Łęgiewicz, dyrektor public affairs Samsung Electronics Polska.

Uczestniczył on w debacie na temat inwestycji zagranicznych w Polsce w trakcie Kongresu 590 w Jasionce, k. Rzeszowa. W trakcie spotkania przedstawiciele instytucji publicznych, m.in. Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, a także reprezentanci dużych firm zagranicznych, które mają w Polsce oddziały, rozmawiali o wpływie inwestorów zagranicznych na rozwój polskiej gospodarki. Uczestnicy debaty zgodzili się, że firmy zagraniczne w większości mają pozytywny wpływ na polską sytuację rynkową, m.in. poprzez zatrudnianie polskich pracowników, ale również otwierając w naszym kraju centra badawczo-rozwojowe.

W trakcie tego spotkania Jacek Łęgiewicz otrzymał certyfikat potwierdzający pozytywny wpływ firmy Samsung na rozwój polskiej gospodarki. Certyfikat został przyznany przez Fundację Republikańską, która przeprowadziła badanie „Odpowiedzialny Partner” i analizę „Ocena Wpływu Inwestora Zagranicznego”. Samsung został doceniony w kategorii „Innowacyjność”.

„Innowacyjność to nasze DNA. Głęboko wierzymy, że dzisiaj tworzymy przyszłość. W Polsce mamy bardzo ambitnych pracowników. Polacy są na świecie znani z tego, że są bardzo dobrze wykształceni, mają umiejętności, wiedzę – powiedział Jacek Łęgiewicz. - Polska specjalność to świetnie wykształceni ludzie: matematycy, fizycy, informatycy, ekonomiści, ale również absolwenci studiów uniwersyteckich: socjologowie, psychologowie. Oni doskonale rozumieją trendy globalne. Pracując z kadrą techniczną, z inżynierami, potrafią tworzyć takie rozwiązania, które są potrzebne na rynku. Bardzo dobrze rozumieją potrzeby klientów. I to jest przepis na sukces” – podkreślił.

Przypomniał on, że firma osiem lat temu otworzyła centrum badawczo-rozwojowe, które - pomijając Koreę Płd. - urosło dziś do jednego z największych tego typu obiektów na świecie. W Rzeszowie działa inkubator przedsiębiorczości, w którym doświadczeni pracownicy Samsunga starają się być mentorami dla młodych osób. Podobny obiekt będzie niebawem otwarty w Lublinie. Tam prowadzone będą projekty w obszarze cyberbezpieczeństwa. „Możemy sobie na to pozwolić, bo tu w Polsce mamy znakomitych fachowców w tych obszarach. Rozbudowujemy infrastrukturę biznesową w Polsce Wschodniej, by przeciwdziałać odpływaniu tych najciekawszych projektów do centralnej Polski, albo gdzieś dalej” – wyjaśnił przedstawiciel Samsung Electronics.

W jego ocenie inwestycje zagraniczne są komplementarne do tego, co robią polskie firmy, a dodatkowo nierzadko pomagają rozwijać się młodemu polskiemu biznesowi. „Dziś młodzi ludzie przychodzą do nas, by nauczyć się języka technicznego, pracy w wielokulturowym zespole, dyscypliny projektowej, a także po to, by odłożyć pieniądze na kapitał założycielski. Po 2-5 latach nierzadko nasi inżynierowie odchodzą, zakładają firmę, ale wciąż utrzymują z nami relacje. Taka jest obecnie kultura życia start-upów – one ze sobą nie konkurują, ale się wzajemnie wspierają. My również w tym uczestniczymy” – wyjaśnił Jacek Łęgiewicz. Dodał, że Samsung Electronics to rozumie i dzieli się pomysłami ze start-upami.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.11.2018, 15:05
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ