Pobierz materiał i Publikuj za darmo
SimFabric powstało w 2016 roku, po wygraniu przez Julię Leszczyńską wraz z ojcem Emilem Leszczyńskim konkursu Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA), na stworzenie aplikacji, która będzie obrazowała wszystkie misje agencji.
„Po wygranej, na polecenie ESA założyłam spółkę. Miałam wtedy 18 lat. Dwa lata temu debiutowaliśmy na NewConnect, a dzisiaj widzimy się na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie” – opowiada Julia Leszczyńska, prezes zarządu SimFabric S.A.
Gry komputerowe są obecne w jej życiu właściwie od przedszkola.
„Pierwszą zrobiłam, kiedy miałam 5 lat. Poszłam do taty, z którym współpracujemy teraz w spółce, i zapytałam, jak się tworzy gry. A on (ponieważ bardziej jest praktykiem niż teoretykiem) powiedział: >>chodź, stworzymy ją razem<<. W ten sposób dowiedziałam się ile to jest pracy. Ale i zakochałam się w tym. Ta pasja, ta miłość trwa do dzisiaj” – mówi Julia Leszczyńska.
Głównym obszarem działalności SimFabric S.A. jest tworzenie gier, ale jak podkreśla prezes Leszczyńska poza produkcjami własnymi, firma zajmuje się także portowaniem gier (przerabianiem wersji gier czy symulatorów z jednej platformy na inną).
„W zeszłym roku uruchomiliśmy także dwie spółki zależne, MobileFabric zajmującą się tworzeniem gier mobilnych i VRFabric produkującą gry na gogle wirtualnej rzeczywistości” – mówi Julia Leszczyńska.
W ostatnim czasie firma otrzymała również dwa granty, które pozwolą wypłynąć jej na znacznie szersze, międzynarodowe wody. Pierwszy, pozyskany z Ministerstwa Rozwoju i Technologii, opiewa na kwotę 25 mln zł. Dzięki niemu SimFabric zbuduje nowoczesne centrum badawczo-rozwojowe.
„Będziemy tam prowadzić badania nad symulatorem, dającym się zastosować w grach, ale to będzie także wirtualne laboratorium m.in. dla misji kosmicznej ESA Moon Village” – opowiada Emil Leszczyński, przewodniczący Rady Nadzorczej SimFabric S.A.
Ale to nie wszystko. W centrum prowadzone będą także badania nad sztuczną inteligencją i nad możliwością jej wykorzystania do produkcji gier.
„Chcemy badać na ile sztuczna inteligencja będzie mogła tworzyć gry, assety do gier, nowe rodzaje rozrywki” – opowiada Emil Leszczyński. Dzięki temu firma chce pozyskać kontrakty z największymi światowymi koncernami z branży gamingowej i nie tylko.
„Drugim ważnym zadaniem dla spółki, od momentu debiutu, jest wdrożenie technologii blockchain w grach, w modelu play-to-earn. To będzie z kolei brama do wykorzystania nowoczesnej technologii blockchainowej w ramach grantu, który otrzymaliśmy od szwajcarskiej fundacji Dfinity. Tam będziemy mieli dostęp do całego ekosystemu dystrybucji dóbr cyfrowych wielkości 10 mld dolarów” – mówi Leszczyński.
SimFabric S.A jest już 20 spółką z branży gamingowej, której akcje są notowane na Głównym Rynku GPW.
„To sektor, który się od dłuższego czasu dynamicznie rozwija i jest bardzo atrakcyjny dla inwestorów. Mamy nadzieję, że będzie tak dalej, bo nie wydaje się, by ta branża była czymkolwiek zagrożona” – mówi Agnieszka Gontarek, dyrektor Działu Emitentów GPW.
Przedstawicielka Giełdy przypomniała, że SimFabric zaczęła swoją przygodę z rynkiem publicznym w 2020 roku, kiedy zadebiutowała na rynku NewConnect.
„NewConnect, jako alternatywny system obrotu prowadzony przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, obchodzi w tym roku 15. rocznicę funkcjonowania, a spółka SimFabric jest już 79. spółką, która dojrzewając na tym rynku, rozwinęła się na tyle, by móc stać się spółką giełdową, obecną na dużym parkiecie” – podkreśliła dyrektor Agnieszka Gontarek.
W drugim kwartale 2022 roku SimFabric S.A. wypracowała 2,4 mln zł przychodów, 1,4 mln zł zysku operacyjnego EBITDA oraz 1 mln zł zysku netto. Jej wartość według aktualnego kursu jest obecnie wyceniana na 94 mln złotych.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.08.2022, 17:02 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
„Dekarbonizacja - dlaczego ty, dlaczego teraz?”. 5. edycja międzynarodowego szczytu klimatycznego Carbon Footprint Summit
Organizatorzy zapraszają 7 października 2024 w ICE Kraków przy ul. Konopnickiej 17 na 5. edycję międzynarodowego szczytu klimatycznego Carbon Footprint Summit, którego hasłem przewodnim jest tym razem dekarbonizacja.- 04.10.2024, 15:50
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Carbon Footprint Foundation
-
Image
Debata prezesów na EKF Ubezpieczenia: nowe pokolenia klientów wymuszają zmianę naszych strategii biznesowych PAP
„Rynek ubezpieczeniowy przechodzi obecnie głęboką transformację pod wpływem klientów - zwłaszcza tych najmłodszych, którzy oczekują, że będziemy funkcjonować w sposób przypominający popularne platformy streamingowe. Nasze oferty i relacje z konsumentami mają być jasne, kompleksowe, intuicyjne. W związku z tym dotychczasowe modele biznesowe firm ubezpieczeniowych będą podlegały daleko idącym zmianom i modyfikacjom” - przekonywał Paweł Kacprzyk, prezes zarządu, Nationale-Nederlanden TU na Życie S.A.- 04.10.2024, 15:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom