Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Rok 2020 był szczególny, pandemia Covid-19 znacząco wpłynęła na wiele branż, firm i rodzin. Trudna sytuacja sprawia, że wiele społecznych inicjatyw zostało zaniedbanych, zapomnianych, czy odstawionych na boczny tor. Mimo tego, według najnowszego badania Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej „CSR w praktyce - barometr”, aż 90% firm zaangażowało się w ubiegłym roku w walkę z pandemią. Dotyczy to również firm z sektora przemysłu ciężkiego. Jedna z pięciu największych światowych firm zajmujących się produkcją pieców do obróbki metali - SECO/WARWICK - przez cały 2020 rok aktywnie wspierała inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Odpowiedzialność społeczna to dla SECO/WARWICK ważna część biznesowej działalności firmy. Spółka jest firmą rodzinną nie tylko z uwagi na wciąż pracujących właścicieli, włączenie w pracę ich rodzin, ale także dlatego, że od trzydziestu lat pracują w niej kolejne rodowe pokolenia pracowników. Dlatego to właśnie rodzina jest wartością, na której opiera się społeczna odpowiedzialność firmy.
„Pomimo trudnej światowej sytuacji gospodarczej nie zapomnieliśmy o byciu zaangażowanym społecznie. Działamy globalnie, ale wspieramy lokalnie. Tam, skąd się wywodzimy, biją nasze serca i to dlatego nasze działania mają charakter lokalny” - mówi Sławomir Woźniak, prezes zarządu Grupy SECO/WARWICK.
Rok 2020 - rok, w którym zwyciężyła solidarność
Solidarność i współpraca - skryte pod firmową wartością PARTNERSTWA są wpisane w DNA SECO/WARWICK. Doświadczanie wielkiej niepewności i pytań o przyszłość było w minionym roku zjawiskiem powszechnym. SECO/WARWICK wierzy, że ta ekstremalna sytuacja stanie się źródłem wielu nowych, pozytywnych zmian, zarówno w biznesie, jak i w przestrzeni społecznej.
„W 2020 roku wspieraliśmy aktywnie świebodziński szpital, który (podobnie jak inne szpitale) stanął przed wyzwaniem poradzenia sobie z pandemią. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc, kupując niezbędne środki ochrony osobistej czy monitor pacjenta. To wkład SECO/WARWICK w budowanie zdrowia lokalnej społeczności. Cieszy także zaangażowanie społeczne naszych pracowników. Aktywnie wsparliśmy głośną akcję #GaszynChallenge, do której zaprosił nas nasz partner. Wspólne pompki, robione także przez zarząd, to wspólna cegiełka dla ratowania małego Kajetana. W akcji tej bezpieczeństwo i społeczność, czyli dwie wartości CSR-owe spółki, spięły się w całość, a nas jako pracowników pięknie zjednoczyły” - podsumowuje Katarzyna Sawka, VP marketingu Grupy SECO/WARWICK.
Moc SECO/WARWICK ma wiele imion
Poza wspomnianym zaangażowaniem w roku 2020 SECO/WARWICK postawiło na działania proekologiczne. Ufundowało i zbudowało trzy SECO/SERCA, czyli metalowe pojemniki, do których lokalna społeczność może wrzucać plastikowe nakrętki. Inicjatywa łączy w sobie: ideę budowania ekologicznej wrażliwości i świadomości oraz naturalną chęć ludzi do niesienia pomocy potrzebującym.
Zbieranie nakrętek do SECO/SERCA to flagowa akcja społeczna świebodzińskiej firmy. Pomaga ona nie tylko chronić środowisko naturalne, ale także finansować wiele ważnych społecznie inicjatyw. Tona nakrętek kosztuje w skupie nawet 1000 zł. Za taką kwotę można zrealizować aż dziesięć zajęć rehabilitacyjnych dla najmłodszych. Zbierając wspólnie nakrętki, okazujemy solidarność najbardziej potrzebującym.
Warto w tym miejscu dodać, że przemysł ciężki często kojarzy się z zagrożeniem dla środowiska naturalnego. Tymczasem SECO/WARWICK stara się aktywnie to środowisko chronić, nie tylko segregując śmieci, ale także angażując w ideę SECO/ECO swoich partnerów.
„W tym roku wsparliśmy jedną z największych międzynarodowych organizacji proekologicznych, przekazując 1 USD od każdego sprzedanego biletu na nasze wydarzenie online e-SEMINARIUM 4.0 Heat Treatment & Metallurgy. W ten sposób mogliśmy pomagać, angażując naszych klientów, partnerów i innych uczestników przedsięwzięcia. SECO jest ECO” - podsumowuje K. Sawka.
Źródło informacji: SECO/WARWICK
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 13.01.2021, 08:30 |
Źródło informacji | SECO/WARWICK |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Orsted: za dwa lata ruszamy z produkcją energii z morskiej farmy wiatrowej PAP
„Orsted wspólnie z PGE realizuje projekt Baltica 2. Jest to największy kiedykolwiek zrealizowany w Polsce projekt energetyki odnawialnej o mocy 1,5 GW” – mówiła Agata Staniewska-Bolesta, dyrektorka zarządzająca Orsted Offshore Polska, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024.- 22.11.2024, 09:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Przedstawiamy ADOGRC 13.0: wspieranie inteligentniejszej zgodności i zwiększanie wydajności regulacyjnej
ADOGRC 13.0 wprowadza nowe, zaawansowane scenariusze zarządzania zgodnością i ochroną danych, oferując firmom kompleksową platformę do poruszania się po zmieniających się przepisach, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej kontroli operacyjnej i nadzoru.- 22.11.2024, 09:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom