Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Uczestnicy konkursu, zgodnie z założeniami, zapoznawali się samodzielnie z najnowszymi rozwiązaniami z zakresu administracji sieci komputerowych (routing&switching), a następnie - po dopełnieniu formalności i zaliczeniu dodatkowych testów - podchodzili do egzaminu finałowego online. „By przygotować się do konkursu, musieliśmy przejść 3 kursy online, każdy po 40 godzin. Do tego trzeba dodać czas spędzony na rozwiązywaniu problemów w praktyce. Tym, co pomogło mi wyróżnić się w konkursie i wygrać, było właśnie moje duże doświadczenie w zakresie rozwiązań sieciowych” - mówił laureat pierwszej nagrody w konkursie, Łukasz Matusewicz. Wyróżniona podczas gali szóstka studentów Politechniki Poznańskiej otrzymała od organizatora konkursu nagrody rzeczowe i certyfikaty uprawniające do odbycia kursów specjalistycznych.
Celem konkursu Huawei ICT Competition jest nie tylko rozwijanie talentu studentów w branży ICT (Information and Communications Technology) i przygotowanie ich pod kątem podjęcia pracy zawodowej, ale także wyrównywanie poziomu wiedzy i umiejętności zgodnie z globalnymi standardami. Konkurs pomaga studentom w szybkim dostosowaniu się do wymagań branży poprzez opanowanie najnowszych technologii.
„Misją Huawei jest budowanie społeczeństwa cyfrowego przy wykorzystaniu sprzętu oraz know-how, jakie posiadamy, będąc jedną z czołowych firm branży ICT o globalnym zasięgu. Środowisko studenckie jest ściśle powiązane z naszą misją. To w studentach widzimy potencjał, nie tylko w kreowaniu, ale również współbudowaniu zarówno cyfrowego społeczeństwa, jak i gospodarki państw, w których jesteśmy obecni” - mówił podczas gali podsumowującej pierwszą polską edycję konkursu Huawei ICT Competition Szczepan Pajor, Business Development Director Huawei Polska. -Politechnika Poznańska, jako nasz wieloletni partner, otrzymała jako pierwsza możliwość realizacji konkursu Huawei ICT Competition. Przyznam szczerze, że jestem pod wrażeniem zainteresowania studentów. Już teraz mogę zapowiedzieć, że w kolejnych latach będziemy rozszerzali konkurs na inne uczelnie i, po polskim finale, będziemy zgłaszali zwycięzców do rywalizacji międzynarodowej. Mam nadzieję na świetne wyniki, bo polscy specjaliści w zakresie ICT są na świecie uznawani za jednych z najlepszych”.
„Jako szkoła wyższa mamy świadomość, że tylko dzięki współpracy z przemysłem jesteśmy w stanie być nie tylko konkurencyjni, ale przede wszystkim dać naszym studentom wiedzę praktyczną, która jest nieoceniona w poszukiwaniu pracy. Konkursy takie jak Huawei ICT Competition pokazują, że coraz więcej studentów rozumie prawa rynku pracy i ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy, którą gwarantujemy im w ramach zatwierdzonego programu studiów” - powiedział prof. dr hab. inż. Grzegorz Danilewicz, prodziekan ds. kształcenia Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej. - Współpraca z przemysłem to także szansa rozwoju dla naszej kadry naukowej. Możemy zaobserwować jakie są trendy na rynku, czego rynek oczekuje od szkół wyższych w zakresie kształcenia studentów. Możemy szybko reagować na zmieniające się potrzeby. Duże zainteresowanie, jakim cieszył się konkurs w poznańskiej Politechnice dowodzi tego, że takie inicjatywy są bardzo potrzebne”.
Konkurs ICT Competition realizowany jest przez firmę Huawei na całym świecie. Ubiegłoroczna edycja przyciągnęła 40000 uczestników z ponad 800 uniwersytetów i szkół wyższych w 32 krajach.
Więcej informacji o konkursie: http://centrumprasowe.pap.pl/cp/pl/news/info/147731,25,politechnika-poznanska-konkurs-huawei-przygotowuje-studentow-do-wymogow-rynku-pracy.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.10.2019, 16:22 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |