Newsletter

teamLab Planets w Toyosu (Tokio), muzeum, które zwiedzamy, brodząc w wodzie, stało się przestrzenią jesieni. Ozdobne karpie koi pływające po powierzchni wody zmieniają się w jesienne liście po zderzeniu z odwiedzającymi

06.09.2019, 14:15aktualizacja: 06.09.2019, 14:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Tylko przez ograniczony czas dostępna jest popularna atrakcja - ryby, na których wzorowano stworzone dzieło, przesyłane bezpośrednio z targu w Toyosu, do nabycia na wspólnie prowadzonych stoiskach z żywnością.

TOKIO--(BUSINESS WIRE) - „Muzeum, które zwiedzamy, brodząc w wodzie”, stworzone przez kolektyw artystyczny teamLab w Toyosu w Tokio, teamLab Planets TOKYO DMM.com (dalej teamLab Planets), od 1 września na ograniczony czas zamieniło się w przestrzeń jesienną. Zanurz się w przestrzeń artystyczną, w której pojawiają się jesienne liście, a chryzantemy rozkwitają przed Twoimi oczami – tylko do 30 listopada.

Niniejszy komunikat prasowy zawiera multimedia. Pełna wersja komunikatu dostępna na: https://www.businesswire.com/news/home/20190905005290/en/.

Przemiana w przestrzeń jesienną odbywa się w ramach rozległego interaktywnego dzieła sztuki zatytułowanego „Rysunek na powierzchni wody stworzony w tańcu karpi koi i ludzi - nieskończoność”, w którym odwiedzający mogą brodzić boso w wodzie. Dzieło zmienia się w ciągu całego roku wraz z kwiatami, które kwitną i zmieniają się w czasie rzeczywistym, stosownie do pory roku. Podczas tego zaledwie trzymiesięcznego okresu ozdobne karpie koi będą pływać po bezkresnej powierzchni wody i przemieniać się w jesienne liście, chryzantemy i inne jesienne kwiaty, jeśli zetkną się ze zwiedzającymi.

Dzieło sztuki: https://www.teamlab.art/jp/ew/koi_and_people/

Film o dziele sztuki: https://youtu.be/12reeWeMXwQ

teamLab Planets: https://planets.teamlab.art

Począwszy od października, w związku z dużym zainteresowaniem, na należącym do muzeum stoisku z żywnością Everything is in your hand raz jeszcze będzie można nabyć dania z menu z limitowanej serii. Stoisko zaopatrywane jest w najświeższe ryby i owoce morza przywożone prosto z targu w Toyosu.

- Koncepcja muzeum: zanurzenie się całym ciałem

teamLab Planets to muzeum, które zwiedzamy, brodząc w wodzie. W jego skład wchodzą 4 rozległe przestrzenie wystawowe w centrum muzeum oraz 7 dzieł sztuki. Dzieła powstały w oparciu o koncepcję „zanurzenia się całym ciałem” autorstwa kolektywu artystycznego teamLab.

Ogromna przestrzeń, w której można się zanurzyć, składa się z kolekcji instalacji, w których całe ciało zanurza się w sztuce, a granice między odbiorcą a dziełem sztuki zacierają się.

Odwiedzający wchodzą do muzeum boso, po czym wraz z innymi zagłębiają się w ogromne przestrzenie wypełnione instalacjami.

- Przy sięgającej 1,25 mln liczbie odwiedzających w ciągu pierwszego roku działalności teamLab Planets notuje lepszy wynik niż Muzeum Picassa i Teatr-Muzeum Dalego

W pierwszym roku po otwarciu teamLab Planets, co nastąpiło w lipcu 2018 roku, obiekt odnotował 1,25 mln odwiedzających ze 106 krajów i regionów całego świata. Wynik ten jest lepszy niż w przypadku Muzeum Picassa w Barcelonie (blisko 950 tys. odwiedzających) i Teatru-Muzeum Dalego w hiszpańskim Figueres (nieco ponad 1,1 mln odwiedzających) - dwóch spośród trzech wiodących na świecie muzeów poświęconych jednemu artyście (zob. Uwaga 1). W gronie 1,25 mln odwiedzających blisko 30% pochodziło spoza Japonii (zob. Uwaga 2). Analiza danych dotyczących kraju pochodzenia odwiedzających wykazała, że muzeum cieszyło się największą popularnością wśród Amerykanów, a następnie wśród mieszkańców Hongkongu, Tajwanu, Wielkiej Brytanii i Australii (w podanej kolejności).

Uwaga 1: RAPORT SPECJALNY MAGAZYNU „THE ART NEWSPAPER” - Najpopularniejsze w sztuce: Dane liczbowe dotyczące ekspozycji i odwiedzających za rok 2018 roku. „The Art Newspaper” nr 311 z kwietnia 2019 roku.

Uwaga 2: W oparciu o dane dotyczące nabywców biletów, dostępne na oficjalnej stronie internetowej teamLab Planets, wg badania prowadzonego od 1 marca do 30 czerwca 2019 roku.

teamLab Planets

Zestaw dla prasy: https://goo.gl/tQXMLm

Aby uzyskać bilet wstępu i dodatkowe informacje, odwiedź oficjalną stronę planets.teamlab.art i profil na portalu Instagram.

Wspólnie zarządzane obiekty restauracyjne

Bowl Steakhouse

Nieformalna restauracja zaprojektowana przez architektów teamLab na otwartym planie, co zapewnia bezpośredni kontakt z naturą. Dalsze informacje dostępne tutaj.

Everything in your hand

Dzięki oryginalnej zastawie, która podkreśla koncepcję trzymania wszystkiego w jednej ręce, odwiedzający mogą spożywać napoje i przekąski za pomocą tylko jednej dłoni. Dalsze informacje dostępne tutaj.

PLANETS Co., Ltd.

Organ zarządzający obiektami teamLab Planets TOKYO i stowarzyszonymi obiektami restauracyjnymi.

teamLab

teamLab (zał. 2001 r.) to kolektyw artystyczny i interdyscyplinarny zespół wybitnych specjalistów technologicznych, wspólnie działających na styku sztuki, nauki, technologii, projektowania i przyrody. Celem teamLab jest poszukiwanie nowej relacji pomiędzy ludźmi i przyrodą oraz pomiędzy sobą a światem, którą można budować dzięki sztuce. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z pełnym opisem.

teamLab reprezentowany jest przez Pace Gallery.

Zobacz wersję źródłową informacji w serwisie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190905005290/en/.

Źródło: PLANETS Co., Ltd

KONTAKT:

Yohann Gainche

Public Relations, PLANETS Co., Ltd.

e-mail: pr-info@planets.art

Dodatkowe informacje: https://goo.gl/forms/fqn8DmGV8WWIntP53

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.09.2019, 14:15
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ