Newsletter

Uczelnie muszą robić więcej, aby przetrwać kryzys COVID-19 – apelują międzynarodowi eksperci podczas Panelu Economist Intelligence Unit sponsorowanego przez Qatar Foundation

05.05.2020, 12:38aktualizacja: 05.05.2020, 12:38

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Doha, Katar, Waszyngton, Atlanta i Londyn, 4 maja 2020 /PRNewswire/ -- Decyzje studentów mogą zatopić uczelnie niespełniające ich oczekiwań w świecie, który wyłoni się po kryzysie COVID-19 – ostrzega amerykański pedagog w wypowiedzi otwierającej nowy duży raport badawczy na temat przyszłości szkolnictwa wyższego zamówiony przez Qatar Foundation (Katarską Fundację na rzecz Edukacji, Nauki i Rozwoju Społecznego, QF).

Raport „New schools of thought: Innovative models for delivering higher education” („Nowe szkoły myślenia: innowacyjne modele szkolnictwa wyższego”), opracowany przez zespół Economist Intelligence Unit (EIU) nakreśla sposoby, w jakie szkoły wyższe muszą się przystosować, aby mogły przetrwać w obliczu niższego finansowania ze środków publicznych, kwestionowania ich wartości oraz wyzwań wynikających z rozwoju technologii i automatyzacji.

Dzisiaj, w dniu publikacji raportu, zorganizowano panel dyskusyjny EIU sponsorowany przez QF, w którym eksperci z trzech kontynentów zajmujący się kształceniem omówili płynące z raportu wnioski i podzielili się swoimi opiniami na temat przyszłości szkolnictwa wyższego. Zdaniem jednego z rozmówców, Bena Nelsona, założyciela, przewodniczącego i dyrektora generalnego programu Minerva Schools na Keck Graduate Institute: „W tym roku na studentach spoczywa ogromna odpowiedzialność. Po raz pierwszy odkąd sięgamy pamięcią, ich decyzje mogą doprowadzić do bankructwa całe instytucje”.

„Można powiedzieć, że studenci zagłosują nogami w sposób, w jaki nigdy jeszcze nie było to możliwe – robiąc sobie roczną przerwę w studiach mogą doprowadzić do zamknięcia całej uczelni. Po raz pierwszy student pełni rolę podobną do wspólnika, który może decydować o tym, jakie kroki będą podejmować uczelnie i które z nich zachowają prawo do kształcenia w przyszłości”.

„Jeśli społeczności i studenci stykają się z instytucjami, które nie dają im tego, za co zapłacili, to w końcu tracą cierpliwość”.

Dr Mary Schmidt Campbell, przewodnicząca Spelman College, wspomniała o tym, że „w obecnej sytuacji niezwykle ważne” jest partnerstwo między uczelniami, dodając, że: „Uczelnie muszą skończyć z elitaryzmem i zamknięciem się na inne podmioty”.

„Na współpracy skorzystają wszyscy, ale żeby ją nawiązać, potrzebna jest prawdziwa wolta w sposobie myślenia. Jeśli wrócimy do działań opartych na marketingu i konkurencji, to zmierzamy donikąd”.

Doradca ds. edukacji w QF Francisco Marmolejo stwierdził, że uczelnie muszą „zweryfikować swoje założenia”, dodając, że: „Jeśli tego nie zrobimy, jeśli nie zmienimy się i nie otworzymy na ryzyko, to gdy tylko nastanie względna normalność, będziemy podejmowali próby powrotu do tego, jacy byliśmy przed kryzysem. Problem w tym, że nie możemy już sobie pozwolić na luksus myślenia, że sprawy wrócą do stanu sprzed pandemii”.

Raport „New schools of thought: Innovative models for delivering higher education” można pobrać tutaj.

Nagranie dyskusji dostępne jest tutaj.

Qatar Foundation – uwalniamy potencjał drzemiący w ludziach

Qatar Foundation for Education, Science and Community Development (Katarska Fundacja na rzecz Edukacji, Nauki i Rozwoju Społecznego, QF) to organizacja non-profit, która wspiera Katar w budowaniu zróżnicowanej i zrównoważonej gospodarki. QF stara się służyć mieszkańcom Kataru i innych krajów świata poprzez tworzenie wyspecjalizowanych programów w obrębie własnego ekosystemu edukacji, badań oraz rozwoju społecznego, który stawia na innowacje.

Fundacja została założona w 1995 r. przez Jego Wysokość Szejka Hamada ibn Chalifę Al Saniego, jego ojca Emira i Jej Wysokość Szejkinię Mozę bint Nasser, którzy pragnęli zapewnić wysoką jakość edukacji w Katarze. Dziś światowej klasy system kształcenia tworzony przez QF zapewnia możliwości uczenia się przez całe życie – od szóstego miesiąca aż po doktorat, dając szansę nauki w międzynarodowym środowisku i przyczynienia się do rozwoju kraju.

QF realizuje również projekt multidyscyplinarnego ośrodka innowacji w Katarze, gdzie krajowi badacze mierzą się z lokalnymi i globalnymi wyzwaniami. Promując kulturę uczenia się przez całe życie i sprzyjając zaangażowaniu społecznemu przy pomocy programów tworzonych w duchu katarskiej kultury, QF dąży do wzmacniania społeczności lokalnej i budowania lepszego świata dla wszystkich ludzi.

Z kompletnym wykazem inicjatyw i przedsięwzięć realizowanych przez QF można zapoznać się na stronie internetowej: www.qf.org.qa

Dystrybutorem niniejszego materiału jest RF Binder Partners Inc. w imieniu Qatar Foundation. Dalsze informacje dostępne w Departamencie Sprawiedliwości USA w Waszyngtonie.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1163685/Qatar_Foundation_Logo.jpg

Źródło: Qatar Foundation

KONTAKT:

e-mail: pressoffice@qf.org.qa

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.05.2020, 12:38
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ