Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pomiary wykonano na publicznych drogach. 25 km prowadziło w ruchu miejskim, 39 kilometrów poza obszarem zabudowanym i 31 km po autostradach. W samochodach znajdowali się pasażerowie, w kufrach bagaże, a urządzenia klimatyzacyjne w samochodach były oczywiście włączone. Wszystko po to, by uzyskać realne wyniki spalania. W przypadku wszystkich modeli PSA poddanych w ostatnim czasie testom okazało się, że otrzymane rezultaty są zbliżone do wyników spalania uzyskanych przez klientów.
Do końca bieżącego roku wszystkie marki wchodzące w skład Grupy PSA, czyli Peugeot, Citroën i DS, zamieszczą na swoich stronach internetowych kalkulatory pozwalające na szacunkowe obliczenie spalania poszczególnych modeli w oparciu o styl jazdy, dominujące środowisko jazdy, obciążenie pojazdu itp. Jednocześnie mają zostać opublikowane wskazówki pomagające kierowcom w osiągnięciu optymalnych wyników spalania.
Jędrzej Chmielewski z portalu Francuskie.pl pozytywnie ocenia działania producenta: "Klienci muszę mieć prawo do poznania realnych wyników spalania swoich samochodów. Do tej pory podawane dane fabryczne były zdecydowanie niższe niż to, co osiągali klienci. Dlatego inicjatywę koncernu PSA oceniam bardzo pozytywnie".
PSA jest pierwszym koncernem samochodowy na świecie, który zdecydował się na ujawnienie rzeczywistych wyników spalania samochodów. Francuski producent zapowiedział to działanie po ujawnieniu tzw. afery Volkswagena, gdy okazało się, że w samochodach marek Audi, Skoda, SEAT i Volkswagen stosowane były silniki diesla niespełniające norm obowiązujących w naszym kraju, emitujące nawet 40 razy więcej niebezpiecznych substancji niż jest to dozwolone. W lipcu do sądu ma trafić zbiorowy pozew polskich klientów przeciwko Volkswagenowi, przygotowywany przez Stowarzyszenie StopVW.pl.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.07.2016, 12:06 |
Źródło informacji | Francuskie.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ