Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zdaniem większości ekspertów – uczestników zakończonej właśnie w Warszawie debaty o rozwoju branży mięsnej, zrównoważona produkcja jest przyszłością sektora wieprzowego w Polsce. Stanowi ona odpowiedź na oczekiwania konsumentów. Okazją do dyskusji na ten temat było przyznanie certyfikatu „zerowy ślad węglowy” (ang. „Corporate Carbon Footprint&Carbon Neutral Company”) grupie Goodvalley. Placówka firmy mieści się m.in. w Przechlewie (woj. pomorskie).
Korzyści dla wielu
„Zdecydowaliśmy się przeprowadzić dyskusję na temat przyszłości zrównoważonej produkcji wieprzowiny w Polsce, gdyż jest to nie tylko element strategii naszej firmy, ale przede wszystkim realna korzyść dla środowiska i konsumentów – mówił Tom Axelgaard z grupy Goodvalley. - Osiągnięcie zerowego śladu węglowego było możliwe dzięki przyjętej przez nas organizacji produkcji zakładającej racjonalne wykorzystanie zasobów i dzięki funkcjonowaniu naszych 9 biogazowni. Energia elektryczna uzyskana z tych źródeł zasila nie tylko firmowe budynki, ale jest przesyłana do sieci energetycznej, a tym samym okolicznych instytucji oraz tysięcy gospodarstw domowych” – dodał Tom Axelgaard z Goodvalley.
By spełnić szereg wymagań TÜV, grupa Goodvalley przez 365 dni w roku (od 2013 roku) kontynuowała strategię zrównoważonej produkcji.
Głos branży mięsnej i konsumentów
W dyskusji zainicjowanej przez Goodvalley głos zabrali również: Witold Choiński (Związek Polskie Mięso), Jan Kowejsza (Niras, firma certyfikująca TÜV), prof. dr hab. inż. Marek Adamski (Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy), dr hab. Martyna Batorska (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), dr inż. Mirosław Banaszak (UTP Bydgoszcz). Na spotkaniu obecni byli także przedstawiciele Ligi Ochrony Przyrody i Federacji Związków Pracodawców - Dzierżawców i Właścicieli Rolnych.
„Sektor wieprzowy stopniowo odbudowuje swój wizerunek po kryzysie związanym m.in. z ASF. Chociaż wymagania sanitarno-weterynaryjne w Polsce są jednymi z najwyższych w Europie, to w dalszym ciągu producenci spotykają się z nieufnością ze strony importerów i konsumentów – mówił Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso. – Lekarstwem na różne problemy jest przejrzystość produkcji na każdym jej etapie. Stawiając na szczegółowe kontrole sanitarno-weterynaryjne i zrównoważoną produkcję, polski sektor wieprzowy może zyskać nowych klientów na zachodzie Europy czy w innych częściach świata” – dodał.
Z kolei założyciel grupy Goodvalley zwrócił uwagę na to, jak ważne jest wypracowywanie rozwiązań na rzecz rozwoju zrównoważonej produkcji wieprzowiny w Polsce. - Przy odpowiedniej przejrzystości produkcji i stabilnej polityce wsparcia sektorowego dla odnawialnych źródeł energii, gospodarstwa i firmy funkcjonujące w Polsce, mogą zyskać przewagę konkurencyjną. By tak się stało, potrzeba działań w wielu różnych obszarach i współpracy między sektorem publicznym a prywatnym – podsumował Tom Axelgaard z Goodvalley.
Zaprezentowane opinie mogą zostać wykorzystane na rzecz rozwoju branży mięsnej w Polsce. Grupa Goodvalley nie wyklucza, że będzie kontynuować debaty i zachęcać do udziału w nich jak największą liczbę podmiotów z sektora publicznego i prywatnego.
KONTAKT:
Beata Grześkowiak-Kręcicka
tel.kom. +48 601 065 576
e-mail:b.grzeskowiak@prelite.pl
-
Michał Wasielewski
tel.kom. +48 695 393 749
e-mail: m.wasielewski@prelite.pl
-
Elżbieta Guentzel
Kierownik PR/CSR
tel.kom. +48 606 902 782
e-mail: elzbieta.guentzel@goodvalley.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 16.04.2019, 18:07 |
| Źródło informacji | Goodvalley |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza XXVII edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - innowacje, które zmieniają rzeczywistość
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza start XXVII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - jednego z najważniejszych przedsięwzięć promujących polskie innowacje. PARP wyróżnia projekty, które dzięki swojej nowatorskości, potencjałowi rynkowemu i użyteczności przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej.- 06.11.2025, 16:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ