Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Prasowa Akademia Pieniądza XXI to bezpłatne szkolenia dla dziennikarzy, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę ekonomiczną. W ramach projektu odbędzie się dziesięć wykładów on-line i dziesięć praktycznych warsztatów w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej. Na platformie e-learningowej (www.pap21.pl) właśnie zostało udostępnione pierwsze opracowanie.
Wykład w przystępny sposób wprowadza w zakres tematyczny nauk ekonomicznych i pokazuje, w jaki sposób ekonomiści prowadzą swoje badania i formułują wnioski.
"Co wytwarzać? Jak wytwarzać? Dla kogo wytwarzać? W istocie, wszyscy ekonomiści zajmują się w swojej pracy udzielaniem mniej lub bardziej wysublimowanych odpowiedzi na te trzy fundamentalne pytania" - pisze autor we wstępie.
Wyjaśnia też m.in., czym jest model ekonomiczny, czym zajmuje się ekonomia pozytywna i normatywna oraz czym różni się mikroekonomia od makroekonomii. Istotną część wykładu stanowi zestaw terminów wraz z definicjami, który pozwoli lepiej orientować się, co kryje się pod takimi określeniami ekonomicznymi jak: produkt krajowy brutto (PKB), inflacja, wzrost gospodarczy, optimum Pareta itp.
Autorem pierwszego opracowania jest dr Piotr Maszczyk z Katedry Ekonomii II Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Na uczelni pracuje od 1998 r.; jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problemów transformacji systemowej w Europie Środkowej i Wschodniej.
Projekt "Prasowa Akademia Pieniądza XXI" realizowany jest przez Polską Agencję Prasową we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim. Szkolenie będzie realizowane w okresie od 19 lutego 2017 do 15 grudnia 2017 r. Przygotują je i poprowadzą wykładowcy SGH w Warszawie. Aby wziąć udział w szkoleniu, wystarczy zarejestrować się na www.pap21.pl.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 15.02.2017, 15:30 |
| Źródło informacji | Kurier PAP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
BOC Group liderem w raporcie Gartner® Magic Quadrant™ 2025 dla narzędzi do architektury korporacyjnej
- 26.11.2025, 10:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Wdrażanie założeń ESG ważnym elementem Strategii Rozwoju Grupy Enea PAP
Enea zaprezentowała Strategię Zrównoważonego Rozwoju GK Enea do 2035 roku. Strategia wyznacza kierunki transformacji środowiskowej, społecznej i zarządczej, wpisując się w strategię biznesową Grupy. „Strategia ESG mówi, jak chcemy się transformować. Mówi też o naszej uwadze skierowanej zarówno na pracowników, jaki i klientów oraz naszych kontrahentów” - powiedziała Dalida Gepfert, wiceprezes Enei ds. korporacyjnych.- 26.11.2025, 08:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Pierwszy SUV Chery z możliwością modyfikacji debiutuje w Indonezji, oferując nowe rozwiązania mobilności dla rodzin
- 26.11.2025, 08:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ