Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Prasowa Akademia Pieniądza XXI to bezpłatne szkolenia dla dziennikarzy, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę ekonomiczną. W ramach projektu odbędzie się dziesięć wykładów on-line i dziesięć praktycznych warsztatów w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej. Na platformie e-learningowej (www.pap21.pl) właśnie zostało udostępnione pierwsze opracowanie.
Wykład w przystępny sposób wprowadza w zakres tematyczny nauk ekonomicznych i pokazuje, w jaki sposób ekonomiści prowadzą swoje badania i formułują wnioski.
"Co wytwarzać? Jak wytwarzać? Dla kogo wytwarzać? W istocie, wszyscy ekonomiści zajmują się w swojej pracy udzielaniem mniej lub bardziej wysublimowanych odpowiedzi na te trzy fundamentalne pytania" - pisze autor we wstępie.
Wyjaśnia też m.in., czym jest model ekonomiczny, czym zajmuje się ekonomia pozytywna i normatywna oraz czym różni się mikroekonomia od makroekonomii. Istotną część wykładu stanowi zestaw terminów wraz z definicjami, który pozwoli lepiej orientować się, co kryje się pod takimi określeniami ekonomicznymi jak: produkt krajowy brutto (PKB), inflacja, wzrost gospodarczy, optimum Pareta itp.
Autorem pierwszego opracowania jest dr Piotr Maszczyk z Katedry Ekonomii II Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Na uczelni pracuje od 1998 r.; jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problemów transformacji systemowej w Europie Środkowej i Wschodniej.
Projekt "Prasowa Akademia Pieniądza XXI" realizowany jest przez Polską Agencję Prasową we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim. Szkolenie będzie realizowane w okresie od 19 lutego 2017 do 15 grudnia 2017 r. Przygotują je i poprowadzą wykładowcy SGH w Warszawie. Aby wziąć udział w szkoleniu, wystarczy zarejestrować się na www.pap21.pl.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.02.2017, 15:30 |
Źródło informacji | Kurier PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Legendarny obiekt sportowy zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski
Superauto.pl, największy sprzedawca nowych aut w internecie, został pierwszym w historii sponsorem tytularnym Stadionu Śląskiego. W efekcie zawartej umowy sponsorskiej, drugi co do wielkości stadion w Polsce zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski.- 02.04.2025, 17:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Superauto.pl
-
Image
„Na życie, które dzieje się teraz” - PZU z nową kampanią o ubezpieczeniach na życie i zdrowie
PZU rozpoczyna wiosenną kampanię promującą ubezpieczenia na życie i zdrowie pod hasłem „Na życie, które dzieje się teraz”. Celem akcji jest podniesienie świadomości Polaków o korzyściach z posiadania tego typu zabezpieczenia oraz promowanie oferty PZU, która łączy ochronę życia i budowanie kapitału na przyszłość.- 02.04.2025, 15:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PZU
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ