Newsletter

GUS: innowacje wprowadziło 24 proc. firm przemysłowych i 19,6 proc. usługowych

28.10.2019, 12:57aktualizacja: 28.10.2019, 12:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W latach 2016-2018 innowacje wprowadziło 24 proc. przedsiębiorstw przemysłowych i 19,6 proc. usługowych; najwięcej podmioty zatrudniające co najmniej 250 osób - podał GUS w poniedziałkowym opracowaniu dot. działalności innowacyjnej firm w Polsce .

Jak dodano, w latach 2016-2018 aktywność innowacyjną wykazało 26,1 proc. firm przemysłowych oraz 21,0 proc. usługowych.

"Nakłady na działalność innowacyjną poniesione w 2018 r. w przedsiębiorstwach przemysłowych wyniosły 23 mld 388,7 mln zł, a w przedsiębiorstwach usługowych – 13 mld 094,8 mln zł" - czytamy w opublikowanym w poniedziałek opracowaniu Głównego Urzędu Statystycznego.

Jak poinformował GUS, o 4,8 p. proc. wzrósł odsetek firm przemysłowych, które wprowadziły innowacje produktowe, a o 4,2 p. proc. - przedsiębiorstw usługowych.

W 2018 r., jak podano, "udział przychodów ze sprzedaży produktów nowych lub znacząco ulepszonych, wprowadzonych na rynek w latach 2016-2018, w przychodach ogółem w przedsiębiorstwach przemysłowych wyniósł 9,1 proc., a w usługowych – 3,2 proc.".

Największy odsetek przedsiębiorstw przemysłowych, które wprowadziły innowacje produktowe lub procesów biznesowych wystąpił w działach Produkcja podstawowych substancji farmaceutycznych oraz leków i pozostałych wyrobów farmaceutycznych (52,0 proc.) oraz Produkcja komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych (51,6 proc.); natomiast w usługach – w działach Ubezpieczenia, reasekuracja oraz fundusze emerytalne, z wyłączeniem obowiązkowego ubezpieczenia społecznego (77,6 proc.) oraz Badania naukowe i prace rozwojowe (58,5 proc.) - podał urząd. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ drag/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.10.2019, 12:57
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ