Newsletter

Przy wsparciu MasterCard Światowy Program Żywnościowy (WFP) uruchamia program kart elektronicznych dla syryjskich uchodźców w Libanie

11.10.2013, 13:31aktualizacja: 11.10.2013, 13:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Aby opublikować tę informację Twitterze, proszę skopiować i wkleić następujący fragment: Z OSTATNIEJ CHWILI:  #MasterCard & @WFP uruchamiają program e-kart dla syryjskich uchodźców w Libanie http://bit.ly/1g2IsOh #digitalfood #zerohunger.

LONDYN I BEJRUT, Liban - (BUSINESS WIRE) - W ramach zakrojonej na szeroką skalę akcji humanitarnej zorganizowanej w odpowiedzi na kryzys w Syrii, Światowy Program Żywnościowy (the United Nations World Food Programme, WFP) (http://www.wfp.org/) ONZ uruchamia w Libanie innowacyjny program elektronicznych voucherów, który zapewni dostęp do pożywienia tysiącom syryjskich uchodźców, jak również będzie bodźcem do rozwoju gospodarki tego regionu.

Do końca roku z elektronicznych kart (tzw. e-kart) korzystać będzie już 800 000 osób, które będą mogły ich używać w libańskich sklepach uczestniczących w programie w ramach kampanii realizowanej przy technicznym wsparciu partnera WFP z sektora prywatnego, MasterCard (http://newsroom.mastercard.com/) (NYSE:MA).

Poza Libanem, WFP zamierza wdrożyć podobny program e-kart dla syryjskich uchodźców w Jordanii, również przy wsparciu MasterCard. Karty będą udostępniane stopniowo: do końca 2013 r. trafią do 300 000 osób, a w przyszłym roku do kolejnych odbiorców.

"Nowe e-karty zapewnią uchodźcom z Syrii dostęp w dowolnym momencie do pożywienia, jakiego potrzebują" - powiedziała Elisabeth Rasmusson (http://www.wfp.org/about/senior-leadership), asystent dyrektora wykonawczego WFP ds. usług partnerskich i zarządczych. "Pragniemy podziękować MasterCard za pomoc w zorganizowaniu systemu e-voucherów w Libanie i Jordanii, czyli krajach, gdzie przebywa obecnie najwięcej uchodźców. To tylko jeden z przykładów na to, jak wspólnymi siłami można wdrożyć skuteczne i innowacyjne metody walki z głodem".

Współpraca na potrzeby e-kart stanowi część większego, wieloletniego partnerstwa (http://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-and-the-united-nations-world-food-programme-in-partnership-to-deliver-digital-food-4/) z MasterCard, które zawarto w roku 2012. Łączy ona biegłość MasterCard w obsłudze elektronicznych płatności z bogatym doświadczeniem WFP w niesieniu globalnej pomocy ofiarom głodu i osobom najbardziej poszkodowanym przez los.

"Jako MasterCard wierzymy, że nowoczesne technologie mają potencjał do uwalniania innowacji w dziedzinie żywnościowych programów pomocowych, zapewniając szersze oddziaływanie i pomagając w realizacji wizji, zgodnie z którą ‘świat bez gotówki’ buduje ‘świat bez głodu’" - powiedziała Ann Cairns (http://newsroom.mastercard.com/people/acairns/), prezes MasterCard ds. międzynarodowych rynków. "Przykładamy ogromną wagę do współpracy ze Światowym Programem Żywnościowym ONZ na rzecz rozwiązania problemu głodu na świecie".

Program e-kart, którego pilotażową wersję we wrześniu zrealizowano w ok. 2 000 syryjskich gospodarstwach domowych (ok. 10 000 osób) w miejscowości Nabatiyeh na południu Libanu, będzie w najbliższych tygodniach stopniowo poszerzany na kolejne części kraju, tak by karty mogły zastąpić papierowe vouchery WFP. Każda rodzina otrzyma kartę zasilaną co miesiąc kwotą 27 USD na osobę i w lokalnych sklepach uczestniczących w programie będzie mogła za nią kupić wybrane produkty z listy. Można więc będzie nabywać artykuły odpowiednio do potrzeb, w tym świeże produkty, które nie są zazwyczaj dodawane do standardowych przydziałów żywnościowych.

"To prawdziwe błogosławieństwo dla syryjskich uchodźców, którzy przez tyle miesięcy musieli tak wiele wycierpieć" - mówi Muhannad Hadi, koordynator WFP ds. sytuacji nadzwyczajnych, zajmujący się kryzysem w Syrii. "E-karty to ponadto bodziec ekonomiczny dla tutejszych kupców, a także usprawnienie działań WFP w zakresie kosztów i czasu. Sytuacja korzystna dla wszystkich stron".

"Zapewniając wsparcie WFP, stworzyliśmy rozwiązanie, które łączy nasze doświadczenie w zakresie płatności i nowoczesnych technologii z dogłębną wiedzą WFP na temat najbardziej palących potrzeb uchodźców" - powiedział Basel El Tell, menedżer MasterCard ds. rynków krajów Lewantu. "Dużym optymizmem napawa nas fakt, iż wraz z rozwojem programu w tym regionie, e-karty w tak niezwykle pozytywny sposób wpływają na jakość życia uchodźców".

Koncepcja e-kart świadczy o zakrojonych na szerszą skalę działaniach WFP na rzecz przechodzenia z dostaw żywności na obsługę voucherów żywnościowych oraz innych nowoczesnych form pomocy, które przyniosą lepsze efekty i będą mieć większy zasięg. Do tej pory w roku 2013, za pośrednictwem programów voucherowych dla syryjskich uchodźców, WFP przekazało blisko 192 mln USD lokalnym gospodarkom Libanu, Jordanii, Turcji, Iraku i Egiptu.

Akcja ratunkowa w Syrii należy do największych i najbardziej złożonych. Każdego tygodnia WFP potrzebuje 30 mln USD na zaspokojenie potrzeb ludzi dotkniętych konfliktem.

Działania WFP prowadzone w Libanie zyskały wsparcie m.in. Australii, Kanady, Danii, Komisji Europejskiej, Finlandii, Francji, Niemiec, Irlandii, Japonii, Korei, Kuwejtu, Luksemburgu, Norwegii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Dobrej jakości nagranie dostępne jest na stronie: http://www.hightail.com/download/OGhjK3BPYStFd2ZsZThUQw

Zdjęcia dostępne są na stronie: http://www.flickr.com/photos/mastercardnews/sets/72157636394484515/

WFP jest największą globalną organizacją humanitarną zajmującą się zwalczaniem głodu. W ubiegłym roku pomocowe programy żywnościowe WFP objęły ponad 97 milionów osób z 80 krajów. Śledź nas na Twitterze @wfp_media

Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z (adres e-mail w formacie: imię.nazwisko@wfp.org):

Gregory Barrow, WFP/Londyn, tel. +44 207 2409001, tel. kom. +44 796 8008474

Abeer Etefa, WFP/Kair, tel. +202 2528 1730 wew. 2600, tel. kom. +20 0166634352

Laure Chadraoui, WFP/Bejrut-Amman, tel. kom. + 962795917987 i +9613489925

Jane Howard, WFP/Rzym, tel. +39 06 65132321, tel. kom. +39 346 7600521

Bettina Luescher, WFP/Nowy Jork, tel. +1 646 5566909, tel. kom. +1 6468241112

MasterCard

MasterCard (http://www.mastercard.com/index.html)  (NYSE:MA), http://www.mastercard.com, jest firmą technologiczną działającą w globalnym sektorze płatności. Obsługujemy najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach. Produkty i rozwiązania MasterCard ułatwiają codzienne funkcjonowanie działalności handlowej, takiej jak: zakupy, podróże, prowadzenie firmy i zarządzanie finansami oraz sprawiają, że są one bezpieczniejsze i sprawniejsze dla każdego użytkownika. Śledź nas na Twitterze @MasterCardNews, przyłącz się do dyskusji na Cashless Pioneers Blog (http://newsroom.mastercard.com/blog/) oraz zapisz się (http://newsroom.mastercard.com/subscribe/ ), aby otrzymywać najnowszy biuletyn od Engagement Bureau (http://newsroom.mastercard.com/).

Zdjęcia/galeria multimediów dostępne na stronie: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20131010006575/en/

Pytania do MasterCard ze strony mediów:

APCO

Lidia Borisova / Daniella Lebor / Graham Ackerman

44.207.526.3656

tel. kom. +44.781.854.2377

MasterCardWFP@apcoworldwide.com

lub

MasterCard Communications, Europa

Cristina Feliu, +34915662524

tel. kom. +34608249244

e-mail: cristina_feliu@mastercard.com

lub

MasterCard, Kraje Bliskiego Wschodu i Afryki

Jandré Nieuwoudt, (+971) 4 391 4272

tel. kom. (+971) 56 225 5069

e-mail: jandre_nieuwoudt@mastercard.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.10.2013, 13:31
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ