Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Spotkanie rozpoczął Wojciech Nizio, Regional Brand Activation Manager Tork, który wyjaśnił, dlaczego marka zajęła się tematem inkluzywnej higieny. Przytoczył badania, mówiące, że ponad 60% osób ma gorszą opinię o firmach lub miejscach, w których są trudne w użyciu urządzenia do higieny rąk, a 73% twierdzi, że złe doświadczenia z restauracyjnej łazienki spowodują brak chęci ponownej wizyty w lokalu.
Do udziału zaproszono przedstawicielki i przedstawicieli różnych środowisk - organizacji społecznych, architektury, branży nieruchomości, a także osoby, które na co dzień mierzą się z barierami podczas korzystania z łazienek w przestrzeniach publicznych. Celem spotkania było wspólne przeanalizowanie najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie marki Tork i refleksja nad tym, jak projektować i wyposażać toalety w sposób bardziej dostępny, komfortowy i z uwzględnieniem różnorodnych potrzeb użytkowników.
„Warto pamiętać o zasadach projektowania uniwersalnego i o wpisanej w nie idei, która mówi: projektujmy razem z użytkownikami, a nie tylko dla nich. Włączenie osób z różnymi doświadczeniami i potrzebami w proces tworzenia przestrzeni sprawia, że stają się one naprawdę dostępne, funkcjonalne i zrozumiałe. To nie tylko dobra praktyka - to warunek, by powstawały miejsca, które służą wszystkim” - podkreślał Robert Więckowski, wiceprezes Fundacji Kultura Bez Barier.
O znaczeniu praktycznych rozwiązań w łazienkach przypominał Kamil Otowski, który porusza się na wózku inwalidzkim.
„Toaleta może być świetnie zaprojektowana na papierze, ale jeśli nie mogę dosięgnąć dozownika to przestaje być funkcjonalna. Odpowiednio umieszczony, łatwy w użyciu, niewymagający dużej siły dozownik, robi ogromną różnicę. To detale - odpowiednia wysokość montażu, prosty mechanizm - sprawiają, że z toalety można korzystać szybko, wygodnie i bez stresu. Z takich rozwiązań korzystają wszyscy, nie tylko osoby z ograniczeniami ruchu” - mówił podczas spotkania Kamil Otowski, pływak, paraolimpijczyk, zdobywca dwóch złotych medali w Paryżu.
W dobie rosnącej świadomości społecznej i coraz szerszej dyskusji o inkluzywności, projektanci i architekci stają przed nowym wyzwaniem. Dostępność w architekturze jest obecnie nieodłącznym elementem odpowiedzialnego projektowania.
„Wytyczne dostępności to nie ograniczenia - to drogowskazy w architekturze, która uwzględnia wszystkich. Czasem design ustępuje przed dostępnością, ale ta nie powinna zabijać kreatywności - przeciwnie, powinna ją inspirować" - mówiła Beata Szynkaruk współpracująca z Fundacją SYNAPSIS, audytorka dostępności architektonicznej. I dodała: „Uwzględnianie potrzeb osób z nadwrażliwościami sensorycznymi, w tym osób w spektrum autyzmu, to podstawa inkluzywnego i odpowiedzialnego projektowania”.
Spotkanie było okazją do przedstawienia tematu inkluzywnej higieny z wielu perspektyw, w odniesieniu do różnych potrzeb i priorytetów - ale właśnie ta różnorodność pokazała, jak złożonym wyzwaniem jest tworzenie przestrzeni dostępnych, bezpiecznych i komfortowych. Drobiazgowa, wieloaspektowa analiza napotykanych barier, a następnie pomysłów na rozwiązania pozwoliła ustalić kluczowe elementy wyposażenia i funkcjonowania inkluzywnego miejsca. Dla jednych kluczowa jest jakość produktów i dostosowanie pod względem sensorycznym, dla innych - ergonomia, standardy techniczne lub procedury zakupowe czy architektoniczne detale.
Tork planuje wkrótce szerszą prezentację wyników z przeprowadzonych badań.
Dodatkowe informacje: A PRiori Communications, +48 509 431 439, office@apriori-communications.com
Źródło informacji: Tork
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.06.2025, 10:39 |
Źródło informacji | Tork |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Blokees zostaje wyłącznym partnerem strategicznym wystawy „Podróż światła: 60. rocznica Ultramana”
- 03.07.2025, 14:17
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Mapa aspiracji pokolenia Zet: nowe światło na motywacje i potencjał młodych
Pokolenie Z wchodzi na rynek pracy z nowymi potrzebami, oczekiwaniami i sposobem działania. By lepiej zrozumieć, co motywuje młodych dorosłych, Fundacja THINK! oraz RMP Polska Instytut Durkalskiego, we współpracy merytorycznej z Fundacją Citi Handlowy im. L. Kronenberga i przy wsparciu finansowym Citi Foundation, opracowały raport pt.„Mapa aspiracji młodych. Co motywuje pokolenie Z”.- 30.06.2025, 11:56
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ