Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Fot. Grzegorz Ziemiański/Galapagos Films (1)](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2021-11/1_10.jpg?itok=ZhZK-SIM)
Grudzień, 1981 rok. Marianna, gorliwa katoliczka, postanawia wykorzystać rodzinną uroczystość - chrzciny najmłodszego wnuka, do pojednania swoich skłóconych od lat dzieci. Nieoczekiwanie przeszkodzi jej w tym generał Jaruzelski, który ogłasza tego dnia stan wojenny. Chcąc doprowadzić rodzinne pojednanie do końca, Marianna postanawia ukryć przed dziećmi prawdę o sytuacji w kraju. To małe z pozoru kłamstwo, uruchomi lawinę nieoczekiwanych zdarzeń, którą trudno będzie zatrzymać.
„To, co wyróżnia tę rodzinę, to liczne nieporozumienia i konflikty. Wybuchają co chwilę. Ich przyczyną są kwestie - ideologiczne, światopoglądowe, czy też zwykłe przyziemne sprawy. Wszyscy są przekonani, że mają rację i w związku z tym nie muszą słuchać innych. Jednym słowem, nasi bohaterowie trwają w swoistym chocholim tańcu, który coraz szybciej zmierza do katastrofy” - mówi reżyser Jakub Skoczeń.
W rolach głównych: Katarzyna Figura („Żurek”, „Kiler”), Maciej Musiałowski („Sala samobójców. Hejter”), Tomasz Schuchardt („Jesteś Bogiem”, „Karbala”), Michał Żurawski („Karbala”, „Król”), Agata Bykowska („Kamerdyner”), Marta Chyczewska („Planeta Singli 3”), Marianna Gierszewska („Nina”), Andrzej Konopka („25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”), Tomasz Włosok („Jak zostałem gangsterem”, „Diablo. Wyścig o wszystko”) i Piotr Ligienza („Planeta Singli”).
„Chrzciny” są pełnometrażowym debiutem fabularnym Jakuba Skoczenia („Żuławski o Żuławskim”, „Barwy szczęścia”), który razem z Iwo Kardelem („Kret”) jest także współautorem scenariusza do filmu. Za zdjęcia odpowiada Bartek Cierlica („Underdog”, „365 dni”). Scenografię przygotowała Aleksandra Klemens („The End”), kostiumy - Dominika Gebel („Żyć nie umierać”), charakteryzację - Agnieszka Hodowana („Wesele”, „Magnezja”), montaż - Marek Król („Tajemnica Westerplatte”, „Ranczo”) i Paweł Sitkiewicz („Underdog”).
Film jest współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Producentką obrazu jest Bożena Krakówka - Andersa Street Art & Media. Koproducenci: Robert Ziółek - Mushchelka Production oraz Telewizja Polska. Dystrybucja w Polsce - Galapagos Films.
KONTAKT:
Magdalena Roman
Galapagos Films
e-mail: magdalena.roman@galapagosfilms.pl
Źródło informacji: Galapagos Films
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 08.11.2021, 08:30 |
Źródło informacji | Galapagos Films |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
PZU wspiera Wielką Wyprawę Maluchów dla Dzieci
PZU zaangażowało się Wielką Wyprawę Maluchów dla Dzieci. W ramach akcji 80 fiatów 126p, w tym samochód ubezpieczyciela, w tydzień pokonało trasę z Warszawy do Monte Cassino. Celem inicjatywy jest pomoc dzieciom poszkodowanym w wypadkach drogowych. PZU zachęca do wsparcia zbiórki na ten cel i zaprasza na oficjalne zakończenie Wyprawy, które odbędzie się w piątek 19 lipca na Rynku Głównym w Krakowie.- 19.07.2024, 09:31
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Grupa PZU
-
Operatorzy telewizji kablowej i satelitarnej sprzeciwiają się podwójnemu naliczaniu tantiem od reemitowania PAP
Operatorzy telewizji kablowej i satelitarnej uiszczają opłaty na Polski Instytut Sztuki Filmowej, płacą nadawcom i dystrybutorom, ponadto płacą tantiemy za reemisję. „Teraz opłata od reemisji miałaby być podwójna. To absurdalne” - twierdzi Bogdan Łaga, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE).- 19.07.2024, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom