Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W tym roku organizowana jest już VI edycja konkursu. Nagrodę w postaci 100 tys. zł zwycięskie uzdrowisko może przeznaczyć wyłącznie na realizację projektów związanych z ochroną środowiska. Przyznane będą też nagrody dodatkowe w postaci rocznych ubezpieczeń od szkód środowiskowych.
„Już szósty rok z rzędu konsekwentnie przyznajemy nagrodę za najciekawsze projekty proekologiczne w polskich uzdrowiskach – mówi Mario Zamarripa, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Grupie ERGO Hestia. - Na przestrzeni sześciu lat obserwujemy niezwykle pozytywny wpływ konkursu na rozwój polskich uzdrowisk. W ramach EKO HESTII SPA podjęto inicjatywy, na których wzorować się mogą również inne branże. Zmieniła się również nasza świadomość - dziś praktycznie każde uzdrowisko priorytetowo traktuje kwestie ekologii” - podkreśla.
Fundatorem nagród w konkursie jest Grupa ERGO Hestia z siedzibą w Sopocie. Partnerem konkursu jest największa polska organizacja, zrzeszająca miejscowości posiadające status uzdrowiska – Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP.
„To doskonały pomysł na przedstawianie i nagradzanie co roku najciekawszych przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska oraz nowoczesnych rozwiązań proekologicznych. Bo to właśnie polskie uzdrowiska często są pionierami takich nowatorskich działań” – mówi dr Jan Golba, prezes SGU RP, burmistrz Muszyny.
EKO HESTIA SPA to jedyny w naszym kraju konkurs przeznaczony wyłącznie dla polskich uzdrowisk. Ocenia się w nim i nagradza kompleksowe, długofalowe działania, inwestycje oraz inicjatywy na rzecz ochrony środowiska. Ważnym elementem tych działań jest też systematyczna edukacja ekologiczna lokalnych społeczności.
Rozstrzygnięcie VI edycji konkursu i ogłoszenie wyników nastąpi jesienią 2021 roku. Organizatorzy planują też z tej okazji wydanie specjalnego przewodnika po polskich eko-uzdrowiskach, w którym znajdą się uczestnicy i laureaci wszystkich dotychczasowych edycji.
W pięciu poprzednich edycjach konkursu uczestniczyło łącznie 27 polskich uzdrowisk. W 2016 r. laureatem nagrody głównej był Uniejów (woj. łódzkie), w następnym roku zdobyło ją Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie), w roku 2018 – Inowrocław (woj. kujawsko-pomorskie), kolejnym zwycięzcą został Lądek-Zdrój (woj. dolnośląskie). Rok temu nagrodzono Latoszyn-Zdrój (gmina Dębica, woj. podkarpackie) – najmłodsze polskie uzdrowisko, całkowicie zniszczone podczas II wojny światowej i reaktywowane po 75 latach. W tym roku – z powodu pandemii – wydłużono czas zgłoszeń do końca czerwca.
Zwycięzcę wybiorą eksperci wchodzący w skład komisji konkursowej, w tym prof. Bogusław Sawicki (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie), prof. Alicja Kicińska (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie), dr Karolina Smętkiewicz (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie) oraz przedstawiciele organizatorów konkursu: kierownik biura SGU RP Iwona Drozd oraz Wojciech Fułek - wiceprezes Europejskiego Związku Uzdrowisk.
Więcej informacji o konkursie, wzory wniosków aplikacyjnych, skład komisji konkursowej można znaleźć na stronie www.sgurp.pl.
Źródło informacji: Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.05.2021, 14:10 |
Źródło informacji | Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polenergia i Equinor z umowami na transport i instalację fundamentów oraz morskich stacji dla projektów Bałtyk 2 i 3
- 03.07.2024, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polenergia
-
Image
Nie każde oznakowanie produktu „eko” oznacza, że produkt jest naprawdę ekologiczny PAP
„Przestaw się na eko - szukaj Euroliścia 2” - to drugi etap kampanii edukacyjnej Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), której celem jest m.in. promocja ekologicznej żywności certyfikowanej, ponieważ na rynku dostępne są również produkty, które nie spełniają odpowiednich kryteriów, chociaż sprzedawane są jako ekologiczne. Wartość certyfikowanego rynku eko w Polsce PIŻE szacuje na 2 mld zł.- 02.07.2024, 11:59
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom