Pobierz materiał i Publikuj za darmo
München, Germany – December 18, 2018. AID-Autonomous Intelligent Driving GmbH, a wholly owned subsidiary of AUDI AG and the ‘center of excellence’ for urban autonomous driving in the Volkswagen Group, announced today a partnership with Luminar Technologies Inc. to deploy its LiDAR technology.
Since launching in March 2017, AID has been scouting the best complementary LiDAR solutions in the market that can support the depth sensing demands of the autonomous driving test fleet currently driving in the city of Munich.
“Having started out just last year, our aim is to work with the best brands within the industry to accelerate our vision that will be realized across the entire VW Group,” said AID chief technology officer, Alexandre Haag. “Perception remains a bottleneck today for autonomous mobility and we quickly worked to find the most powerful sensors to make the perception task easier. That’s where Luminar comes in - the technology is clearly above the pack in terms of range and density, which is important for solving the most challenging problems in autonomy.”
Complete Press Release + Interview Video available at http://aid-driving.eu/home/press/
AID Marketing & Communication Manager
Luis Cardoso
phone +49 152 08941770
e-mail: press@aid-driving.eu
http://aid-driving.eu/
-
Luminar Marketing & Communication Manager
Nicole Phelan
phone +01 206 399 0381
e-mail: press@luminartech.com
http://luminartech.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.12.2018, 12:25 |
Źródło informacji | APA-OTS |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |