Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![CHEP (1)](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2020-10/1_37.jpg?itok=yJMMw4Ju)
Według Europejskiej Agencji Środowiska łańcuchy dostaw są największym producentem gazów cieplarnianych w skali globalnej – sam transport jest odpowiedzialny za ponad 20% emisji w Europie. Szacuje się, że w Europie marnuje się aż 85 miliardów tzw. „pustych kilometrów”. Celem inicjatywy Lean&Green jest ograniczenie emisji CO2 i zrównoważony rozwój przy jednoczesnej poprawie rentowności przedsiębiorstw.
„W ostatnim roku wynajmując palety naszym klientom wspólnie zmniejszyliśmy emisję dwutlenku węgla o 2 miliony ton, uratowaliśmy prawie 2 miliony drzew oraz zredukowaliśmy produkcję odpadów o kolejne 1,3 miliona ton (dane globalne) - mówi Izabella Maczkowska-Ciborowska, Country General Manager, CHEP Polska i kraje bałtyckie. - Dziś koncentrujemy się także na efektywności w łańcuchu dostaw w ujęciu transportowym opierając się o nasze unikatowe dane, obejmujące miliony ruchów paletowych na terenie całej Europy. W ten sposób wspieramy naszych partnerów w dążeniu do optymalizacji i poszukiwania synergii w strumieniach dystrybucyjnych pomiędzy nimi. To pozwala naszym partnerom wielowymiarowo zwiększać swoją konkurencyjność jednocześnie pozytywnie wpływając na środowisko” - podkreśla Izabella Maczkowska-Ciborowska.
Dla CHEP i partnerów – sieci Biedronka i Unilever - zaangażowanie w Lean&Green jest kontynuacją strategii zrównoważonego rozwoju i kolejnym krokiem na drodze do osiągnięcia zeroemisyjnego łańcucha dostaw.
„Dobrostan środowiska naturalnego i zrównoważony rozwój to filary naszej strategii. Chcemy budować razem z partnerami biznesowymi społeczność, która jest zaangażowana w projekt Lean&Green i wspólnie tworzyć efekt synergii z naszymi partnerami, zarówno producentami, jak i dostawcami usług logistycznych. W ten sposób razem możemy działać na rzecz ograniczenia emisji CO2 potwierdzając nasze zaangażowanie w ochronę środowiska” – mówi Lucyna Bartuzi, menedżer ds. procesów logistycznych w sieci Biedronka.
„Zdecydowaliśmy się zaangażować w Lean&Green żeby osiągnąć jeszcze więcej dla środowiska współdziałając z dostawcami usług logistycznych oraz innymi producentami. Konkurujemy z innymi producentami na półkach w sklepie, ale w łańcuchach dostaw chcemy, aby naszym celem była współpraca - na drodze i w magazynach. Zależy nam na szukaniu synergii w ramach logistyki, rozwijaniu nowych technologii, ale również na dzieleniu się tym, co już udało nam się wypracować. Wierzymy, że współpraca w biznesie oparta na zaufaniu, transparentności i dzieleniu się wiedzą, może mieć trwały, pozytywny efekt dla środowiska naturalnego” - dodaje Jerzy Glinkowski, dyrektor łańcucha dostaw na Polskę i kraje bałtyckie, Unilever.
Członkostwo w Lean&Green otwiera przed firmami nowe obszary współpracy z partnerami na drodze do osiągnięcia wspólnych celów. Skupienie się na zadaniu, jakim jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, wymaga od firm wzajemnego zaufania, transparentności i gotowości do współdziałania.
KONTAKT:
Biuro prasowe
Agata Kwapień
Public Dialog
tel. +48 531 785 723
e-mail: a.kwapien@publicdialog.pl
Źródło informacji: CHEP
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.10.2020, 15:58 |
Źródło informacji | CHEP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
XXVI edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” – zgłoś innowację, która zmieni rynek
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) rozpoczęła XXVI edycję prestiżowego konkursu „Polski Produkt Przyszłości”, którego celem jest wyłonienie najbardziej przełomowych produktów i technologii o istotnym potencjale zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Zgłoszenia można nadsyłać do 4 marca 2025 roku. Podczas gali finałowej dowiemy się, jakie projekty już wkrótce będą zmieniać naszą rzeczywistość. Dla zwycięzców w trzech kategoriach przewidziano nagrody finansowe w wysokości 100 tys. zł, a dla wyróżnionych – 25 tys. zł.- 05.02.2025, 14:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PARP
-
Image
Reju nawiązuje współpracę ze spółdzielnią Cibutex w celu ustanowienia ekosystemu zamkniętego obiegu tekstyliów
- 05.02.2025, 13:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Sam Elbeck z ExaGrid wyróżniony w prestiżowym wykazie 2025 CRN® Channel Chiefs
- 05.02.2025, 09:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ