Newsletter

Nauka i technologie

CHEP, Unilever i Biedronka wspierają inicjatywę Lean&Green na polskim rynku

21.10.2020, 15:58aktualizacja: 21.10.2020, 16:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

CHEP (1)
CHEP (1)
W obliczu postępujących zmian klimatycznych, firmy na całym świecie podejmują działania mające na celu ograniczenie emisji CO2 i rozwój technologii, która pozwoli im zachować efektywność i produktywność nie obciążając środowiska. To właśnie jest misją platformy Lean&Green, która zrzesza przedstawicieli branży TSL i producentów na drodze do bardziej zrównoważonego łańcucha dostaw. CHEP aktywnie wspiera Lean&Green w Polsce będąc w Komitecie Sterującym inicjatywy razem ze swoimi partnerami Biedronką i Unilever Polska.

Według Europejskiej Agencji Środowiska łańcuchy dostaw są największym producentem gazów cieplarnianych w skali globalnej – sam transport jest odpowiedzialny za ponad 20% emisji w Europie. Szacuje się, że w Europie marnuje się aż 85 miliardów tzw. „pustych kilometrów”. Celem inicjatywy Lean&Green jest ograniczenie emisji CO2 i zrównoważony rozwój przy jednoczesnej poprawie rentowności przedsiębiorstw.

„W ostatnim roku wynajmując palety naszym klientom wspólnie zmniejszyliśmy emisję dwutlenku węgla o 2 miliony ton, uratowaliśmy prawie 2 miliony drzew oraz zredukowaliśmy produkcję odpadów o kolejne 1,3 miliona ton (dane globalne) - mówi Izabella Maczkowska-Ciborowska, Country General Manager, CHEP Polska i kraje bałtyckie. - Dziś koncentrujemy się także na efektywności w łańcuchu dostaw w ujęciu transportowym opierając się o nasze unikatowe dane, obejmujące miliony ruchów paletowych na terenie całej Europy. W ten sposób wspieramy naszych partnerów w dążeniu do optymalizacji i poszukiwania synergii w strumieniach dystrybucyjnych pomiędzy nimi. To pozwala naszym partnerom wielowymiarowo zwiększać swoją konkurencyjność jednocześnie pozytywnie wpływając na środowisko” - podkreśla Izabella Maczkowska-Ciborowska.

Dla CHEP i partnerów – sieci Biedronka i Unilever - zaangażowanie w Lean&Green jest kontynuacją strategii zrównoważonego rozwoju i kolejnym krokiem na drodze do osiągnięcia zeroemisyjnego łańcucha dostaw.

„Dobrostan środowiska naturalnego i zrównoważony rozwój to filary naszej strategii. Chcemy budować razem z partnerami biznesowymi społeczność, która jest zaangażowana w projekt Lean&Green i wspólnie tworzyć efekt synergii z naszymi partnerami, zarówno producentami, jak i dostawcami usług logistycznych. W ten sposób razem możemy działać na rzecz ograniczenia emisji CO2 potwierdzając nasze zaangażowanie w ochronę środowiska” – mówi Lucyna Bartuzi, menedżer ds. procesów logistycznych w sieci Biedronka.

„Zdecydowaliśmy się zaangażować w Lean&Green żeby osiągnąć jeszcze więcej dla środowiska współdziałając z dostawcami usług logistycznych oraz innymi producentami. Konkurujemy z innymi producentami na półkach w sklepie, ale w łańcuchach dostaw chcemy, aby naszym celem była współpraca - na drodze i w magazynach. Zależy nam na szukaniu synergii w ramach logistyki, rozwijaniu nowych technologii, ale również na dzieleniu się tym, co już udało nam się wypracować. Wierzymy, że współpraca w biznesie oparta na zaufaniu, transparentności i dzieleniu się wiedzą, może mieć trwały, pozytywny efekt dla środowiska naturalnego” - dodaje Jerzy Glinkowski, dyrektor łańcucha dostaw na Polskę i kraje bałtyckie, Unilever.

Członkostwo w Lean&Green otwiera przed firmami nowe obszary współpracy z partnerami na drodze do osiągnięcia wspólnych celów. Skupienie się na zadaniu, jakim jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, wymaga od firm wzajemnego zaufania, transparentności i gotowości do współdziałania.

KONTAKT:

Biuro prasowe

Agata Kwapień

Public Dialog

tel. +48 531 785 723

e-mail: a.kwapien@publicdialog.pl

Źródło informacji: CHEP

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 21.10.2020, 15:58
Źródło informacji CHEP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ