Pobierz materiał i Publikuj za darmo
      Technologia w służbie portfela
Z poziomu kanapy robimy zakupy, kupujemy ubrania, zamawiamy jedzenie. Również usługi finansowe oferują nam narzędzia, dzięki którym nasze życie jest łatwiejsze.
Na szczególną uwagę zasługują jednak wszelkiego rodzaju portfele internetowe, które z powodzeniem wypierają te tradycyjne. To narzędzie nowoczesne, które jednak przypomina nieco standardowe rozwiązanie. Pozwala ono na przechowywanie wirtualnych kart kredytowych czy umożliwianie przeprowadzania innych transakcji w swoim telefonie – w formie aplikacji lub z poziomu strony internetowej.
„Wallet online jest atrakcyjną alternatywą – przede wszystkim jest to rozwiązanie wygodne, które sprawia, że nie musimy posiadać przy sobie portfela wypełnionego gotówką czy kartami płatniczymi – wystarczy telefon. Jest to rozwiązanie bezpieczne, które redukuje ryzyko utraty, a później konieczności wyrabiania kilku nowych >>plastików<<. Dodatkowo usługi te są też dobrze zabezpieczone, a wraz z ich rozwojem w przyszłości, bezpieczeństwo portfeli będzie stale rosnąć” – mówi Rafał Mosionek z Beesafe, startupu ubezpieczeniowego powiązanego z VIG i Compensa.
Korzystając z takich usług mamy także dostęp do usług chargeback, które zabezpieczają nas przed nieuczciwą transakcją lub konsekwencjami takiej, z której nie jesteśmy zadowoleni, umożliwiając wnioskowanie o zwrot zapłaconej kwoty. Dodatkowo wielu usługodawców przyciąga klientów poprzez oferowanie im atrakcyjnych ofert cenowych i promocji.
W portfelu już nie tylko pieniądze
Do eportfeli Polacy zaczynają się przekonywać. Wskazuje na to badanie IQS przeprowadzone na zlecenie Beesafe, które wskazało, że już 1/3 osób należących do grupy wiekowej 25-44 lata z dużych i średnich miast korzysta z takiego rozwiązania. Ponad 20% wśród badanych zadeklarowało, że korzysta z e-walleta częściej niż raz w tygodniu, a aż 82% z nich przechowuje w nich swoje karty płatnicze.
„Podstawowe funkcje portfela online to za mało. Polacy wiedzą, że mają one dodatkowe funkcje (65% respondentów zgłosiła ich świadomość). Jak dowodzi nasze badanie, w swoich walletach trzymamy również karty lojalnościowe (37% badanych) czy przechowujemy w nich karty pokładowe (33%)” – dodaje Mosionek.
Prawie 90% użytkowników aplikacji typu wallet wskazało również, że atrakcyjna byłaby możliwość dodania do niego polisy ubezpieczeniowej. Wśród najbardziej pożądanych funkcjonalności widzieliby oni te związane z samą polisą – w tym sprawdzenie daty ważności (25%), numeru (24%) czy daty składki (23%) oraz datę przeglądu pojazdu (34%). Dodatkowo uznaniem cieszyłyby się takie funkcje, jak automatyczne wezwanie holownika z podaniem lokalizacji oraz informacją o statusie zlecenia i położeniu usługodawcy (28%). Posiadacze portfeli internetowych jako atrakcyjną funkcję wskazali również możliwość zgłoszenia szkody, wyboru warsztatu, który podejmie się naprawy oraz umówienia wizyty bezpośrednio z poziomu aplikacji (23%).
„Różnorodność funkcji, do jakich chcieliby w swoim portfelu w kontekście polisy mieć dostęp Polacy, wskazuje na to, jak wysokiego poziomu scyfryzowania takich usług oczekują. Sprawia to, że ubezpieczyciele muszą postawić na rozwój nowych technologii w swoich ofertach. Dynamika rozwoju nowoczesnych usług ubezpieczeniowych jest już nie do zatrzymania, a dostęp online do form ubezpieczenia jest teraz bliższy Polakom niż kiedykolwiek wcześniej” – komentuje Rafał Mosionek.
Źródło informacji: Beesafe
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 25.03.2021, 10:02 | 
| Źródło informacji | Beesafe | 
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. | 
Pozostałe z kategorii
- 
Image
  Krynica Forum 2025: do walki z suszą Małopolska potrzebuje małych zbiorników retencyjnych PAP
Zwiększenie retencji wód, rozbudowa zintegrowanych sieci wodociągowych, powstanie małych elektrowni wodnych oraz stworzenie specjalnego funduszu na tego typu działania - to sposoby na poprawę sytuacji hydrologicznej w Małopolsce, ale też w całym kraju, które wskazywali uczestnicy panelu „Małopolska adaptuje się do zmian - zintegrowane podejście do gospodarki wodnej”, który odbył się podczas Krynica Forum 2025.- 31.10.2025, 13:58
 - Kategoria: Nauka i technologie
 - Źródło: PAP MediaRoom
 
 - 
Image
  PKP Intercity przybliża Jana Czochralskiego - twórcę procesu produkcji układów scalonych PAP
PKP Intercity wraz z fundacją „Nauka. To Lubię” z okazji jubileuszu 140. urodzin Jana Czochralskiego przybliżą wynalazki polskiego naukowca pasażerom kolei. W ramach działań lokomotywa EU200 Griffin zyskała nową szatę graficzną z wizerunkiem Jana Czochralskiego.- 31.10.2025, 12:06
 - Kategoria: Nauka i technologie
 - Źródło: PAP MediaRoom
 
 - 
Image
  Automaton Vocis - średniowieczna infolinia, która ożywia księgi Biblioteki Narodowej
Automoton Vocis to unikalna inicjatywa łącząca klimat średniowiecza z najnowszą technologią sztucznej inteligencji, stworzona, by promować wystawę JAM POSEŁKINI JEGO. Projekt został opracowany i wdrożony przez SEC Newgate CEE na zlecenie Biblioteki Narodowej, oferując zainteresowanym doświadczenie, które łączy przeszłość z przyszłością w zupełnie nowy sposób.- 31.10.2025, 09:58
 - Kategoria: Ludzie i kultura
 - Źródło: SEC Newgate CEE
 
 
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ