Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wydarzenie, które odbyło się w dniach 22-23 listopada w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym Uniwersytetu Łódzkiego, zgromadziło 50 studentów podzielonych na 16 zespołów reprezentujących 11 ośrodków akademickich. Wyzwanie postawione przed młodymi innowatorami dotyczyło jednego z aktualnych problemów - jak kształtować odpowiedzialne postawy konsumenckie w kontekście zasobów wodnych?
Decyzją Rady Programowej, złożonej z 12 ekspertów ze świata nauki i biznesu, nagrodę główną zdobył zespół „Hydrofile” z Uniwersytetu Jagiellońskiego. Studentki zaprezentowały koncepcję wykorzystującą TiO2 (dwutlenek tytanu). Związek ten, znany ze swoich właściwości fotokatalitycznych, stał się bazą dla rozwiązania, które może przyczynić się do oszczędzania i odzysku wody w gospodarstwach domowych. Zwyciężczynie otrzymały nagrodę finansową w wysokości 10 000 PLN oraz dostęp do dedykowanego programu rozwojowego od Foodtech.ac, który daje kompleksowe wsparcie we wdrożeniu i komercjalizacji pomysłu.
Wysoki poziom merytoryczny sprawił, że organizatorzy stanęli przed trudnym wyborem. Pierwotnie regulamin przewidywał dwa wyróżnienia, jednak Nestlé Polska jako organizator wydarzenia, zdecydowało się nagrodzić dodatkowy zespół. Wyróżnienia trafiły do trzech drużyn, których koncepcje również wpisywały się w temat odpowiedzialnego gospodarowania wodą. Studenci Politechniki Warszawskiej zaproponowali inteligentny perlator automatycznie regulujący strumień, co pozwala ograniczyć zużycie wody. Zespół z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie opracował platformę online ułatwiającą ograniczanie marnowania żywności, a tym samym wody wykorzystywanej do jej produkcji. Studenci Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu przedstawili koncepcję innowacyjnej suszarni kukurydzy odzyskującej m.in. parę wodną, zmniejszając tym samym straty surowców i ograniczając zużycie zasobów.
IDEATHON to jedna z dwóch kluczowych inicjatyw w ramach drugiej edycji programu #NestleDlaNauki, którego celem jest budowanie mostu między środowiskiem akademickim a biznesem.
„IDEATHON pokazuje, jak ogromny potencjał drzemie w młodych naukowcach - mówi Blanka Mellova, koordynatorka programu #NestleDlaNauki - Kiedy ich kreatywność spotyka się z doświadczeniem ekspertów i praktyczną wiedzą rynkową, powstają rozwiązania, które mogą realnie zmieniać sposób, w jaki myślimy o wodzie, produkcji i środowisku. Ta synergia jest fundamentem programu #NestleDlaNauki i dowodzi, że współpraca nauki z praktyką gospodarczą przynosi wymierne efekty”.
Wydarzenie przyciągnęło studentów z czołowych polskich uczelni, w tym: Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytetu Opolskiego, Politechniki Wrocławskiej, Politechniki Białostockiej, Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie oraz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
Projekty zyskały wsparcie najlepszych autorytetów branżowych, a oceniała je Rada Programowa pod przewodnictwem Aleksandra Wasilewskiego (Prezesa Nestlé Polska), w której zasiedli m.in. prof. Krystyna Gutkowska (SGGW), prof. Tomasz Okruszko (SGGW), dr hab. Magdalena Urbaniak (UŁ), prof. Katarzyna Przybyłowicz (UWM), prof. Magdalena Rudzińska (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu); prof. Anna Dąbrowska (SGH), dr Adam Perz (Fundacja Hydroni); Michał Mądry (Foodtech.ac) oraz eksperci Nestlé - Tomasz Korytkowski (członek zarządu, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, Public Affairs i ESG), Blanka Mellova (koordynatorka programu #NestleDlaNauki), Agata Kruszec (Sustainability Manager), a także Rafał Wróblewski (Business Executive Officer Nestlé Waters w Polsce).
IDEATHON to jedno z dwóch kluczowych działań programu #NestleDlaNauki. Kolejnym są granty badawcze, do których nabór wniosków rozpocznie się na początku 2026 roku. Wsparcie otrzymają projekty analizujące wyzwania związane z gospodarowaniem zasobami wodnymi w systemie żywnościowym.
Więcej informacji o programie na stronie: www.nestledlanauki.pl
O Nestlé
Nestlé jest jedną z wiodących firm sektora spożywczego w Polsce, z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, jest również pracodawcą dla ponad 6 tys. osób zatrudnionych w 8 lokalizacjach. W ciągu ostatnich 30 lat obecności na polskim rynku Nestlé stało się ważnym podmiotem zaangażowanym w rozwój i innowacyjność krajowej gospodarki oraz zaufanym partnerem dla lokalnych społeczności. Firma nieustannie się zmienia, kładąc nacisk na nową ofertę produktową, innowacje i zrównoważony rozwój. Z szacunkiem rozwija znane i lubiane polskie marki, takie jak WINIARY, BOBO FRUT i NAŁĘCZOWIANKA. Polskim konsumentom daje dostęp do uznanych międzynarodowych marek, jak: GERBER, GARDEN GOURMET, NESCAFÉ czy NESPRESSO. W ostatnich latach firma znacząco powiększyła swoje portfolio o suplementy diety, m.in.: VITAL PROTEINS, SOLGAR, co odzwierciedla kierunek jej rozwoju.
Nestlé Polska to firma oparta na wiedzy, troszcząca się o swoich pracowników, którzy mają wpływ i mogą wspólnie zmieniać przyszłość. Swoim pracownikom daje różnorodne możliwości rozwoju kariery w Polsce, jak i zagranicą w ramach jednej organizacji.
Nestlé wyzwala moc jedzenia, by podnosić jakość życia każdego z nas oraz przyszłych pokoleń.
KONTAKT:
biuro prasowe Nestlé Polska
e-mail: biuroprasowenestle@pl.nestle.com
Źródło informacji: SEC Newgate CEE
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 01.12.2025, 12:55 |
| Źródło informacji | SEC Newgate CEE |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Eksperci: w transformacji energetycznej trzeba zrównoważyć cele klimatyczne, gospodarcze i bezpieczeństwo PAP
Deregulacja, cyfryzacja i elastyczność w działaniu to warunki konieczne dla przeprowadzenia udanej transformacji energetycznej, która uwzględnia cele klimatyczne, wzmocni konkurencyjność gospodarczą i zapewni bezpieczeństwo - wskazali eksperci podczas kongresu Wrocław Bridge Energy and Industry Dialogue, zorganizowanego przez Dolnośląski Instytut Studiów Energetycznych (DISE Energy).- 28.11.2025, 12:52
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Polska Moc Biznesu: o sile państwa nie decydują nakłady na infrastrukturę a na innowacje PAP
Członkostwo w UE i NATO zakorzeniło Polskę w strukturach Zachodu i uczyniło polską gospodarkę elementem łańcucha wartości europejskiej gospodarki. Agresja Rosji spowodowała powrót twardej geopolityki i konieczność gigantycznych inwestycji w obronność. „Podstawową funkcją państwa jest zapewnienie bezpieczeństwa obywatelom” - mówił Jan Krzysztof Bielecki, były premier, podczas kongresu społeczno-gospodarczego „Polska Moc Biznesu”.- 28.11.2025, 12:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
„To AI może pogodzić interesy mediów i Big Tech” Prof. Pinar Ozcan na konferencji PAP „Media Przyszłości”
- 27.11.2025, 10:38
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Polska Agencja Prasowa
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ