Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Myśl po polsku” to cykl filmów i podcastów o tematyce popularnonaukowej. Głównym celem akcji o walorach informacyjno-edukacyjnych jest popularyzacja polskiej myśli naukowo-technicznej i jej osiągnięć w takich dziedzinach jak: informatyka, astrofizyka, architektura, biotechnologia, robotyka, sztuczna inteligencja czy misje kosmiczne. W zamyśle autorów kolejne odcinki cyklu „Myśl po polsku” mają przedstawiać sylwetki młodych polskich naukowców, wynalazców, instytucji badawczych czy niewielkich firm oraz ich innowacyjne produkty i usługi. Pomysłodawcą i prowadzącym serii jest Adam Chabiński, wieloletni redaktor naczelny witryn i czasopism komputerowych („CHIP”, „PC Format”). Dziennikarz z wielkim zamiłowaniem do nauki i techniki.
„Niemal od zawsze marzyłem o filmach realizowanych w popularnonaukowej formie, które prezentowałyby genialne pomysły, niezwykłe wynalazki i niecodzienne innowacje autorstwa Polaków – mówi Adam Chabiński, pomysłodawca i prowadzący >>Myśl po polsku<<. - Dzięki temu projektowi chcielibyśmy pokazać niezwykły wkład polskiej myśli naukowo-technicznej w rozwój rodzimej i światowej gospodarki. Byłoby wspaniale, gdyby nasza inicjatywa zachęciła młodych do podejmowania odważnych decyzji związanych z przedsiębiorczością, karierą i wynalazczością” – kontynuuje Chabiński.
Na formułę w postaci wywiadów wybrano krótkie filmy (15–30 minut) i podcasty nagrywane w siedzibach zaproszonych gości – tak, aby przybliżyć widzom miejsce i zapoznać ich ze środowiskiem bohaterów cyklu „Myśl po polsku”. Docelową grupą odbiorców jest nie tylko młodzież szkół średnich i wyższych, lecz także osoby zainteresowane nauką i techniką oraz pasjonaci.
Gośćmi odcinków emitowanych w ramach pierwszego sezonu cyklu „Myśl po polsku” są m.in. dr inż. arch. Jerzy Łątka – projektant budynków z papieru i tektury, Szymon Dzwończyk i Piotr Szlachcic – konstruktorzy łazików marsjańskich, dr inż. Piotr Sobolewski – projektant gier komputerowych. Przewidywana liczba odcinków pierwszego sezonu: 11.
Główną platformą emisji filmów jest YouTube, a podcastów Spotify, Apple Podcasts i Google Podcasts. Projektowi towarzyszy ponadto witryna internetowa oraz szeroko zakrojona akcja informacyjna w mediach społecznościowych „Myśli po polsku”: Facebook, Instagram, LinkedIn, Mastodon, TikTok , Twitter. Inicjatywę wspierają także influencerzy – AstroFaza, TechnoStrefa, Blowek, Rojo, Historia bez cenzury, Łukasz Bok oraz Michał Müller, którzy za pośrednictwem swoich kanałów w mediach społecznościowych informują o projekcie.
Partnerami projektu „Myśl po polsku” rozwijanego przez GTEM SA jest Totalizator Sportowy oraz Fundacja Empiria i Wiedza. Patronami medialnymi zaś naszemiasto.pl, Strefa Edukacji i Super Express, a ambasadorem Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.
Źródło informacji: Fantasy Expo
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.12.2022, 08:30 |
Źródło informacji | Fantasy Expo |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Przeciwdziałanie dezinformacji w temacie OZE wymaga podjęcia działań edukacyjnych PAP
Tomasz Guzowski, prezes OX2, firmy działającej na rynku energetyki odnawialnej, uważa, że przez ostatnich sześć lat wzrosła akceptacja społeczna dla OZE, ale nadal potrzebne jest prowadzenie działań edukacyjnych, zwłaszcza z powodu dezinformacji na ten temat, z którą mamy do czynienia.- 30.04.2025, 13:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Link11 brings three brands together on one platform with new branding
- 30.04.2025, 09:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ