Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kobiety między 45. a 70. rokiem życia, które rzadko lub w ogóle nie korzystają z Internetu, zwykle bardzo nisko oceniają swoje kompetencje cyfrowe. Ponad połowa z nich jako niedostateczne ocenia swoje umiejętności związane z obsługą komputera (59 proc.) i wyszukiwaniem informacji w sieci (57 proc.).
Najniżej Polki wykluczone cyfrowo oceniają swoje umiejętności online w zakresie robienia zakupów przez Internet (78 proc.), płatności internetowych (73 proc.), odbierania i wysyłania zdjęć (72 proc.) oraz pisania e-maili (69 proc.).
Najczęstszą przyczyną rzadkiego korzystania lub niekorzystania z Internetu jest brak takiej potrzeby, którą deklaruje 58 proc. ankietowanych. Drugim w kolejności powodem jest brak umiejętności obsługi komputera, tabletu lub smartfona (26 proc.), a trzecim brak takich urządzeń (24 proc.). Część respondentek mówi też, że po prostu nie miał ich kto nauczyć korzystania z Internetu (14 proc.).
Aż 85 proc. wykluczonych cyfrowo kobiet uważa, że korzystania z sieci można nauczyć się w każdym wieku. Co byłoby dla nich motywacją? Zdecydowana większość uważa, że Internet stanowi ułatwienie w kontaktach z bliskimi (74 proc.), a dla trzech czwartych z nich jest pomocny w załatwianiu codziennych spraw (73 proc.). Jednocześnie 24 proc. respondentek twierdzi, że z powodu braku umiejętności korzystania z sieci ma słabszy kontakt z rodziną.
W odpowiedzi na problem wykluczenia cyfrowego Polek rusza internetowa akcja edukacyjna “Aasy Netu”. Projekt zakłada uruchomienie dedykowanej platformy internetowej www.aasynetu.pl, z bezpłatnymi multimedialnymi materiałami edukacyjnymi. Zamysłem organizatorów jest także zmotywowanie młodszych pokoleń do czynnego wspierania osób starszych w nauce.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.06.2017, 13:09 |
Źródło informacji | Aasa |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Przeciwdziałanie dezinformacji w temacie OZE wymaga podjęcia działań edukacyjnych PAP
Tomasz Guzowski, prezes OX2, firmy działającej na rynku energetyki odnawialnej, uważa, że przez ostatnich sześć lat wzrosła akceptacja społeczna dla OZE, ale nadal potrzebne jest prowadzenie działań edukacyjnych, zwłaszcza z powodu dezinformacji na ten temat, z którą mamy do czynienia.- 30.04.2025, 13:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Link11 brings three brands together on one platform with new branding
- 30.04.2025, 09:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ