Newsletter

Nauka i technologie

Popularyzacja nauki to misja i praca; powinna być konkretnie doceniona

19.04.2024, 08:00aktualizacja: 19.04.2024, 08:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Popularyzacja nauki to misja, równoległa do trzeciej misji uczelni - i odrębna aktywność, wymagająca wpisania w statut nauczyciela akademickiego. Praca popularyzatorska powinna być doceniona, np. uwzględniona w ocenie punktowej - podobnie, jak praca naukowa czy dydaktyczna na uczelniach - postulują przedstawiciele środowiska naukowców i popularyzatorów.

O wyzwaniach związanych z popularyzacją i komunikacją nauki w Polsce mówili uczestnicy ogólnopolskich warsztatów, zorganizowanych przez Politechnikę Śląską, Centrum Popularyzacji Nauki PŚ i Radę Upowszechniania Nauki PAN. Serwis Nauka w Polsce był jednym z patronów medialnych spotkania.

Ustalenia z warsztatów - wypracowanie dobrych praktyk i kierunków działań w zakresie popularyzacji - zostaną opracowane i przekazane Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, a docelowo dadzą podstawę do sformułowania strategii komunikacji naukowej w Polsce.

"Jesteśmy bardzo różnorodni. Mamy zawodowych popularyzatorów, a także popularyzatorów na uczelniach - naukowców, którzy chcą komunikować naukę; media, przedstawicieli jednostek, które zajmują się promocją nauki (...). Mamy centra nauki, które również zapraszają naukowców do swoich sal wykładowych. Twórzmy społeczność, gdzie mamy jasno określone role. Im więcej osób będzie pracowało nad tą strategią, tym lepiej" - podkreśliła na spotkaniu dr hab. Aleksandra Ziembińska-Buczyńska, prof. Politechniki Śląskiej, dyrektor Centrum Popularyzacji Nauki PŚ i członkini Rady Upowszechniania Nauki PAN.

Więcej na Popularyzacja nauki to misja i praca; powinna być konkretnie doceniona | Nauka w Polsce

Źródło informacji: Nauka w Polsce

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.04.2024, 08:00
Źródło informacji Nauka w Polsce
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii