Pobierz materiał i Publikuj za darmo
TOGETAIR 2024: OGLĄDAJ NA ŻYWO
Odpowiedzialność twórcy i ochrona bioróżnorodności
Scena CLIMATE CARE stała się dziś przestrzenią wymiany idei i eksperckich dyskusji poświęconych m.in. NexGenerationEU i zmianom w branży budowlanej. Przemysław Białkowski, doświadczony dziennikarz i prezenter, a zarazem prowadzący sceny, uczestniczył również w uroczystej gali Stena Circular Economy Award - Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego, w ramach której nagrodzono najbardziej innowacyjne i przemyślane projekty dot. promocji lub wdrożenia działań na rzecz gospodarki cyrkularnej.
Po przerwie lunchowej eksperci zasiedli do panelu pt. „Odpowiedzialność twórcy - opieka, edukacja czy ekościema?”. W rozmowach poruszano m.in. kwestię weryfikacji informacji znalezionych w sieci i rolę wiarygodnych źródeł.
„Zasada etyki jest jedna: rzetelność i sprawdzanie udostępnianych informacji - podkreśliła Dorota Grabowska, p.o. dyrektora, redaktor naczelna TVP Lublin. - Jeśli nie mamy pewności, powinniśmy je weryfikować z ekspertami, specjalistami (…). Nie jesteśmy w stanie wyedukować wszystkich, ale możemy zacząć od siebie”.
Na scenie głównej wydarzenia pojawiła się również Beata Pawlikowska, pisarka, dziennikarka, podróżniczka, inspiratorka, autorka ponad stu książek. W ramach wygłoszonego key note zwróciła uwagę na aspekt ekologii postrzegany oczami podróżnika.
„Tacy ludzie, którzy mieszkają w dalekich miejscach, poza okiem turystów, instynktownie dbają o ekologię. Bo dla nich ziemia jest domem - podkreśliła prelegentka. - Jeśli każdy z nas w swoim życiu zacznie kierować się podstawowymi wartościami: uczciwością, życzliwością, dobrem, miłością, to inni pójdą za nami. I tak zmienimy świat”.
Ostatnim panelem zamykającym debaty toczące się na scenie CLIMATE CARE stała się dyskusja poświęcona bioróżnorodności i realizacji celów klimatycznych w leśnictwie. Istotną kwestią, w jakiej zabrano głos, stała się rola ekologów i samego ekosystemu.
„Las jako ekosystem na trzech poziomach - globalnym, kontynentalnym i lokalnym - pełni niesamowicie dużą ilość funkcji - podkreślił Jerzy Fijas, zastępca dyrektora generalnego ds. zrównoważonej gospodarki leśnej, Lasy Państwowe.
„Zanik bioróżnorodności wskazywany jest jako top 5 zagrożeń dla gospodarki światowej w najbliższej dekadzie” - alarmował Dariusz Gatkowski, doradca zarządu ds. różnorodności biologicznej, WWF.
Areną eksperckich debat były także dwie pozostałe sceny - BUSINESS CONNECT poświęcona aspektom gospodarczym oraz FUTURE COOPERATION skupiona na rozwiązaniach przyszłości.
Nowe technologie, inteligentne miasta i… zdrowie Polaków
Scena BUSINESS CONNECT prowadzona przez Monikę Praczyk połączyła eksperckie głosy skupione na rekomendacjach i strategiach gospodarczych. Różnorodność tematów pozwoliła spojrzeć na kluczowe kwestie z wielu ciekawych perspektyw. Przed przerwą lunchową prelegenci biorący udział w panelu pt. „Homo Deus & Desportare: usługi i technologie w służbie długowieczności i zdrowia ludzi” zwrócili uwagę m.in. na kwestie związane ze zdrowiem psychicznym, chorobami cywilizacyjnymi czy diagnostyką.
„Musimy reagować szybko na to, jakie są oczekiwania pacjentów i na to, co wskazuje nam WHO. Ważne są także badania genetyczne, które pozwalają nam ocenić predyspozycje zachorowań. W holistyczne podejście do zdrowia wpisuje się sport” - podkreśliła Justyna Gościńska-Bociong, dyrektorka komunikacji i marki korporacyjnej Medicover.
Głos zabrał również m.in. Michał Domaszewski reprezentujący Ambasadorów Zdrowia - partnerską sieć zrzeszającą najbardziej wiarygodnych i rozpoznawalnych twórców treści medycznych:
„Skoro mamy wiedzę, jak przedłużyć życie, to chcemy ją promować” - zaznaczył. „Istotne jest, aby pokonać gąszcz dezinformacji, w której żyjemy i dotrzeć z prawdziwą wiedzą medyczną do naszych pacjentów. Szukanie wiedzy odbywa się coraz częściej już nie przez Google, a przez media społecznościowe. Mam nadzieję, że będziemy dobierać wiarygodnych twórców, aby prozdrowotne postawy promować” - dodał.
Poruszony został również temat usług, budynków oraz mieszkań neutralnych klimatycznie. Prelegenci skupili się na idei smart city, debatując nad tym, jak miasta przyszłości mogą odpowiedzieć na nadchodzące wyzwania.
„Bacznie przyglądamy się zmianom planowanym na rynku krajowym i europejskim. Idea smart city nie zawsze musi być widoczna z perspektywy klienta. Kładziemy nacisk na potrzeby naszych klientów, aby dopasować technologię do ich potrzeb, np. za pomocą stref ułatwionego dostępu - podkreślił Ariel Wojciechowski, ekspert ds. relacji partnerskich i programu InPost Green City. - Chcemy, aby te usługi nadal były proste i zrozumiałe, a klient dostał gotowy produkt, którego potrzebuje”.
Scenę BUSINESS CONNECT zamknął temat związany z zasobami. W ramach panelu poświęconego pierwiastkom ziem rzadkich, eksperci dyskutowali na temat tego, jak dostęp do surowców krytycznych wypływa na aspekty gospodarcze. Dyskusję moderowała Agata Śmieja, prezeska Fundacji Czyste Powietrze.
Neutralność klimatyczna, ESG i wodór pod lupą
„Dzisiaj wszyscy zmierzamy do jednego celu, jakim jest ograniczenie śladu węglowego. (…) W przypadku ESG nie mówimy o trendzie, my mówimy o megatrendzie - zauważyła Anna Kornecka, prezeska ESG Impact Network. - Każdy przedsiębiorca, czy jest dużą firmą, czy jest MŚP, będzie musiał śledzić dyrektywy”.
Ciekawe spojrzenie na kwestie dotyczące zrównoważonej przyszłości rzuciła także rozmowa 1:1 dotycząca technologii wspierającej ESG. Mateusz Masiak, CEO Envirly jako moderator oraz Maciej Nadolny, zastępca dyrektora handlowego RBB Stal dyskutowali m.in. o raportowaniu zrównoważonego rozwoju i śladu węglowego.
„Firmy, które wdrażają innowacje z zakresu ESG, są firmami innowacyjnymi - zaznaczył Maciej Nadolny. - Staramy się podchodzić do ESG jak do szansy, oczywiście też wyzwania, ale głównie szansy. (…) Wiemy, że firmy, które podążają za trendem ESG, mają dużo mniejszą rotację pracowników, mają lepszy wizerunek na rynku, co wiąże się już bezpośrednio korzyściami finansowymi”.
Scena FUTURE COOPERATION stała się także przestrzenią do dyskusji na temat wodoru i OZE. Zrównoważone strategie z myślą o przyszłości stały się tematem ostatniego panelu na tej scenie - „Wodór i Odnawialne Źródła Energii. Zmiana modelu inwestycji - przyszłość zaczyna się teraz”.
Różne perspektywy - jeden cel: wspólne działanie na rzecz środowiska i klimatu. Trzy sceny tematyczne, dwa dni intensywnych rozmów, ponad 30 paneli dyskusyjnych, które stały się areną wymiany międzynarodowych idei, a także szkolenia, okrągłe stoły i gorące krzesła - tegoroczna edycja TOGETAIR 2024 z pewnością rzuciła nowe światło na kluczowe i najbardziej aktualne kwestie dotyczące zrównoważonej przyszłości.
Dwa dni wypełnione spotkaniami, ponad trzydzieści debat, dyskusje przy okrągłych stołach, motywujące power speeche, dziesiątki polskich i zagranicznych ekspertów - tak przedstawia się największe wydarzenie ekologiczne w Europie Środkowo-Wschodniej - Międzynarodowy Szczyt Klimatyczny TOGETAIR 2024. Wydarzenie odbywa się w VARSO Place przy ul. Chmielnej 69/73 w Warszawie w dniach 22-23 kwietnia.
TOGETAIR 2024 otrzymał prestiżowe patronaty od polskich i zagranicznych instytucji, w tym Parlamentu Europejskiego, Komisji Europejskiej, Sejmu RP oraz Marszałka Senatu RP Małgorzaty Kidawy-Błońskiej, a także honorowe patronaty ministerstw Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju i Technologii, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwa Przemysłu i Ministerstwa Zdrowia.
Pełna agenda wydarzenia wraz z panelistami dostępna jest na stronie: https://togetair.eu/agenda/.
Obserwuj i oglądaj TOGETAIR 2024: Facebook Instagram Twitter LinkedIn YouTube Money.pl.
PARTNER GŁÓWNY: United Brands PARTNERZY PREMIUM: Saint-Gobain, McDonald’s, Robert Bosch PARTNERZY PLUS: VELUX Polska, Stena Recycling, Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy, Daimler Truck Polska, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Medicover, H&M, Ernst & Young Polska, Świętokrzyska Grupa Przemysłowa INDUSTRIA PARTNER MOTORYZACYJNY: Grupa Cichy-Zasada PARTNER TECHNOLOGICZNY: Gridaly PARTNER CATERINGOWY: Nutri Catering & Events PARTNERZY LPP, Rekpol, ERGO Hestia, Lidl, Dalkia, ROCKWOOL, Knauf Insulation, MARS, Górażdże HeidelbergCement Group, PIOIRO, Rzecznik MŚP – Małych i Średnich Przedsiębiorców, PolKa – Polska Kaucja, TSC, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Locotranssped, Bank Ochrony Środowiska, Izba Branży Komunalnej, ALBA, PreZero, PKO Bank Polski, Luxrad, Ørsted, Envirly, VARSO PLACE PARTNERZY MERYTORYCZNI: Microsoft, PKP Intercity PARTNERZY WSPIERAJĄCY: Bechtel, Państwowy Instytut Geologiczny – Państwowy Instytut Badawczy, Sieć Badawcza Łukasiewicz, Polska Izba Biegłych Rewidentów, ARP TFI, Enea, Westinghouse, HANTON, 3M, Siemens Healthineers, Klaster Rozwoju Odnawialnych Źródeł Energii i Efektywności Energetycznej „ZKlaster” PATRONATY I PARTNERZY MERYTORYCZNI: Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej, Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności, ESG Impact Network, Polski Alarm Smogowy, Rzecznik MŚP – Małych i Średnich Przedsiębiorców, Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP), Hydrogen Poland, Młodzieżowa Rada Klimatyczna, Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie, Lasy Państwowe PATRONATY ORGANIZACJI PRACODAWCÓW: Pracodawcy RP, Business Centre Club PATRONATY HONOROWE MINISTERSTW: Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwo Przemysłu, Ministerstwo Zdrowia PATRONATY PARLAMENTARNE: Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałek Senatu Rzeczypospolitej Polskiej Małgorzata Kidawa-Błońska PATRONATY EUROPEJSKIE: Parlament Europejski, Komisja Europejska, Europejski Bank Inwestycyjny PARTNERZY MIĘDZYNARODOWI: Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP), British Embassy Warsaw, UNEP/GRID-WARSZAWA, The World Bank Group IBD IDA PATRONAT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW: Dolnośląskie, Mazowieckie, Lubuskie, Warmińsko-Mazurskie Wielkopolskie, Świętokrzyskie, Podkarpackie, Zachodniopomorskie, Opolskie, Śląskie, Kujawsko-Pomorskie, Łódzkie PATRONATY UCZELNI WYŻSZYCH: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Polska Akademia Nauk, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Szkoła Główna Handlowa, Politechnika Warszawska GŁÓWNI PARTNERZY MEDIALNI: Polsat News, Interia Biznes, Zielona Interia GŁÓWNE PORTALE INTERNETOWE: WP naturalnie, Money.pl GŁÓWNY PARTNER RADIOWY: Radio ZET PARTNERZY MEDIALNI: Rzeczpospolita, Polska Press, PL24, Strefa Biznesu, warszawa.naszemiasto.pl, Comparic, reach4.biz, Inżynier Budownictwa, piib.org.pl, Energetyka24.pl, kie.biz.pl, Audytorium17, Polskie Radio Rzeszów, Radio Poznań, Polskie Radio Lublin, PiK Polskie Radio, Teraz Środowisko, Wysokie Napięcie, SmogLab, ecieplo.pl, Ekologia.pl, ecoekonomia.pl, biznestuba.pl, Magazyn Business HUB, Siła Nauki, Świat OZE, FIX MAG, Wodne Sprawy, Polskie Radio Katowice, Raport Kolejowy, Biotechnologia, tworzywa.pl, przedsiebiorcy.eu, PKB24, Automatyka, telewizjabiznesowa.pl, Instytut Monitorowania Opinii, Portfel Polaka GŁÓWNY PARTNER REKLAMY KINOWEJ: Kinads Media ORGANIZATORZY: CreativeHarder Group
KONTAKT:
e-mail: media@togetair.eu
Źródło informacji: Biuro Prasowe Szczytu Klimatycznego TOGETAIR 2024
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.04.2024, 09:54 |
Źródło informacji | Biuro Prasowe Szczytu Klimatycznego TOGETAIR 2024 |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Badaczka: Polacy są umiarkowanie prospołeczni PAP
Polacy chcą wspierać materialnie, jak i poprzez poświęcanie czasu wolnego przede wszystkim swoją rodzinę, przyjaciół i sąsiadów, a w nieco mniejszym stopniu uchodźców z Ukrainy. Jesteśmy umiarkowanie prospołeczni - powiedziała PAP psycholożka dr Iwona Nowakowska.- 21.12.2024, 08:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Nauka w Polsce
-
Hillstone Networks świętuje sukcesy w dziedzinie cyberbezpieczeństwa i przewiduje innowacyjną przyszłość na rok 2025
- 20.12.2024, 09:21
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PR Newswire