Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Laboratoria Przyszłości dają dzieciom i młodzieży ogromną szanse, aby rozwijać kompetencje cyfrowe. Młodzież z ekscytacją podchodzi do zajęć z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości” - powiedziała dyrektor szkoły Alicja Baranowska.
Szkoła zdecydowała się na stworzenie dedykowanej sali na potrzeby realizacji programu Laboratoria Przyszłości. Sala została wyposażona w najnowsze technologie m.in. drukarki 3D, klocki, roboty edukacyjne, wyposażenie fotograficzne, zestaw audio oraz gogle do wirtualnej rzeczywistości wraz z interaktywnymi modułami edukacyjnymi.
„Nauczyciele zaangażowali się w szkolenia, dzięki którym będą mogli wykorzystać technologie druku 3D do realizacji podstawy programowej. Zarówno nauczyciele, jak i dzieci podczas pierwszych zajęć byli zachwyceni możliwościami jakie dają najnowsze technologie” - dodała pani dyrektor.
Dlaczego wirtualna rzeczywistość?
„Już pierwsze pilotażowe zajęcia z uczniami z eduVR odpowiedziały na to pytanie. Wirtualne oglądanie zabytków z wielu stron, przechodzenie przez korytarze, poznawanie ich zakamarków, interaktywne przenoszenie się w miejsca dotąd niedostępne wzbudzały wielką ciekawość i olbrzymie emocje. Budowa serca to jedno, ale czy łatwo i prawidłowo złożysz jego wszystkie części? Gdzie leży aorta, a gdzie przedsionek? Wiele emocji i mnóstwo zaangażowania dzieci w wykonaniu takich zadań, wykorzystując z eduVR. Przełóż, przenieś i połącz. Interaktywne zajęcia są pełne zaangażowania uczniów i pozwalają w dużo większy sposób przyswajać wiedzę. Pozwól doświadczyć, a zrozumiem” - stwierdziła Renata Toepler-Łyżwińska z firmy REMI s.c.
Gogle eduVR posiadają materiały edukacyjne dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych zawierające lekcji z matematyki, biologii, chemii, fizyki oraz wirtualne wycieczki.
Szacuje się, iż do 2030 r. technologie wirtualnej rzeczywistości (VR) i rozszerzonej rzeczywistość (AR) mają potencjał, aby zapewnić światowej gospodarce wzrost o 1.5 biliona dolarów.
„Wirtualna rzeczywistość to jedna z najszybciej rozwijających się obecnie technologii na świecie. W najbliższych latach wiele gałęzi gospodarki będzie korzystać z rozwiązań VR w obszarach takich jak edukacja, medycyna czy szkolenia. Dlatego tak ważne jest, aby uczniowie mieli okazję korzystać na co dzień z najnowszych rozwiązań, aby skutecznie mogli przygotować się na zmiany, jakie zachodzą na rynku pracy” - podkreślił Bartosz Michalak reprezentujący firmę Edutech Expert Sp. z o.o., która dostarcza najnowsze technologie dla edukacji oraz prowadzi szkolenia.
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Źródło informacji: Edutech Expert Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.07.2022, 13:08 |
Źródło informacji | Edutech Expert Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Meteorolog: my, ludzie, mamy wpływ na klimat, ale dobrze, że nie możemy wpływać na pogodę PAP
W atmosferze Ziemi gromadzi się energia zdolna zatapiać miasta, zrównywać budynki z ziemią, zrzucać na każdy metr kwadratowy hektolitry wody. Choć kontrolowanie pogody może się wydawać kuszące - dobrze, że ludzie tego nie umieją. Taka władza mogłaby być używana nieodpowiednio - powiedział PAP meteorolog dr Dariusz Baranowski.- 23.11.2024, 08:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Nauka w Polsce
-
Image
Dr Paulina Legutko-Kobus z SGH: planowanie przestrzenne umożliwia ochronę krajobrazu PAP
Samorządy mają wiele narzędzi do ochrony krajobrazu, pytanie - czy potrafią je wykorzystywać? - zauważa dr Paulina Legutko-Kobus, kierowniczka Zakładu Polityki Regionalnej i Lokalnej Szkoły Głównej Handlowej. „Jako kluczowe narzędzie wymieniane są instrumenty planowania przestrzennego” - mówi ekspertka.- 22.11.2024, 15:22
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Offshore Wind Poland 2024: od słów do czynów - będą nowe obszary pod rozwój następnej fazy offshore PAP
Zimą pierwsze spółki wychodzą z budową na morze, a rząd zapowiada wytyczenie kolejnych obszarów na Bałtyku pod następną fazę rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, poza dwiema już realizowanymi. „Powstaje raport o stanie zagospodarowanie obszarów morskich, który da nam podstawy do merytorycznej decyzji o wyznaczeniu nowych obszarów dla rozwoju morskich farm wiatrowych na Bałtyku” - zadeklarował Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury na Konferencji Offshore Wind Poland.- 22.11.2024, 12:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom