Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Aby opublikować tę informację Twitterze, proszę skopiować i wkleić następujący fragment: Z OSTATNIEJ CHWILI: #MasterCard & @WFP uruchamiają program e-kart dla syryjskich uchodźców w Libanie http://bit.ly/1g2IsOh #digitalfood #zerohunger.
LONDYN I BEJRUT, Liban - (BUSINESS WIRE) - W ramach zakrojonej na szeroką skalę akcji humanitarnej zorganizowanej w odpowiedzi na kryzys w Syrii, Światowy Program Żywnościowy (the United Nations World Food Programme, WFP) (http://www.wfp.org/) ONZ uruchamia w Libanie innowacyjny program elektronicznych voucherów, który zapewni dostęp do pożywienia tysiącom syryjskich uchodźców, jak również będzie bodźcem do rozwoju gospodarki tego regionu.
Do końca roku z elektronicznych kart (tzw. e-kart) korzystać będzie już 800 000 osób, które będą mogły ich używać w libańskich sklepach uczestniczących w programie w ramach kampanii realizowanej przy technicznym wsparciu partnera WFP z sektora prywatnego, MasterCard (http://newsroom.mastercard.com/) (NYSE:MA).
Poza Libanem, WFP zamierza wdrożyć podobny program e-kart dla syryjskich uchodźców w Jordanii, również przy wsparciu MasterCard. Karty będą udostępniane stopniowo: do końca 2013 r. trafią do 300 000 osób, a w przyszłym roku do kolejnych odbiorców.
"Nowe e-karty zapewnią uchodźcom z Syrii dostęp w dowolnym momencie do pożywienia, jakiego potrzebują" - powiedziała Elisabeth Rasmusson (http://www.wfp.org/about/senior-leadership), asystent dyrektora wykonawczego WFP ds. usług partnerskich i zarządczych. "Pragniemy podziękować MasterCard za pomoc w zorganizowaniu systemu e-voucherów w Libanie i Jordanii, czyli krajach, gdzie przebywa obecnie najwięcej uchodźców. To tylko jeden z przykładów na to, jak wspólnymi siłami można wdrożyć skuteczne i innowacyjne metody walki z głodem".
Współpraca na potrzeby e-kart stanowi część większego, wieloletniego partnerstwa (http://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-and-the-united-nations-world-food-programme-in-partnership-to-deliver-digital-food-4/) z MasterCard, które zawarto w roku 2012. Łączy ona biegłość MasterCard w obsłudze elektronicznych płatności z bogatym doświadczeniem WFP w niesieniu globalnej pomocy ofiarom głodu i osobom najbardziej poszkodowanym przez los.
"Jako MasterCard wierzymy, że nowoczesne technologie mają potencjał do uwalniania innowacji w dziedzinie żywnościowych programów pomocowych, zapewniając szersze oddziaływanie i pomagając w realizacji wizji, zgodnie z którą ‘świat bez gotówki’ buduje ‘świat bez głodu’" - powiedziała Ann Cairns (http://newsroom.mastercard.com/people/acairns/), prezes MasterCard ds. międzynarodowych rynków. "Przykładamy ogromną wagę do współpracy ze Światowym Programem Żywnościowym ONZ na rzecz rozwiązania problemu głodu na świecie".
Program e-kart, którego pilotażową wersję we wrześniu zrealizowano w ok. 2 000 syryjskich gospodarstwach domowych (ok. 10 000 osób) w miejscowości Nabatiyeh na południu Libanu, będzie w najbliższych tygodniach stopniowo poszerzany na kolejne części kraju, tak by karty mogły zastąpić papierowe vouchery WFP. Każda rodzina otrzyma kartę zasilaną co miesiąc kwotą 27 USD na osobę i w lokalnych sklepach uczestniczących w programie będzie mogła za nią kupić wybrane produkty z listy. Można więc będzie nabywać artykuły odpowiednio do potrzeb, w tym świeże produkty, które nie są zazwyczaj dodawane do standardowych przydziałów żywnościowych.
"To prawdziwe błogosławieństwo dla syryjskich uchodźców, którzy przez tyle miesięcy musieli tak wiele wycierpieć" - mówi Muhannad Hadi, koordynator WFP ds. sytuacji nadzwyczajnych, zajmujący się kryzysem w Syrii. "E-karty to ponadto bodziec ekonomiczny dla tutejszych kupców, a także usprawnienie działań WFP w zakresie kosztów i czasu. Sytuacja korzystna dla wszystkich stron".
"Zapewniając wsparcie WFP, stworzyliśmy rozwiązanie, które łączy nasze doświadczenie w zakresie płatności i nowoczesnych technologii z dogłębną wiedzą WFP na temat najbardziej palących potrzeb uchodźców" - powiedział Basel El Tell, menedżer MasterCard ds. rynków krajów Lewantu. "Dużym optymizmem napawa nas fakt, iż wraz z rozwojem programu w tym regionie, e-karty w tak niezwykle pozytywny sposób wpływają na jakość życia uchodźców".
Koncepcja e-kart świadczy o zakrojonych na szerszą skalę działaniach WFP na rzecz przechodzenia z dostaw żywności na obsługę voucherów żywnościowych oraz innych nowoczesnych form pomocy, które przyniosą lepsze efekty i będą mieć większy zasięg. Do tej pory w roku 2013, za pośrednictwem programów voucherowych dla syryjskich uchodźców, WFP przekazało blisko 192 mln USD lokalnym gospodarkom Libanu, Jordanii, Turcji, Iraku i Egiptu.
Akcja ratunkowa w Syrii należy do największych i najbardziej złożonych. Każdego tygodnia WFP potrzebuje 30 mln USD na zaspokojenie potrzeb ludzi dotkniętych konfliktem.
Działania WFP prowadzone w Libanie zyskały wsparcie m.in. Australii, Kanady, Danii, Komisji Europejskiej, Finlandii, Francji, Niemiec, Irlandii, Japonii, Korei, Kuwejtu, Luksemburgu, Norwegii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.
Dobrej jakości nagranie dostępne jest na stronie: http://www.hightail.com/download/OGhjK3BPYStFd2ZsZThUQw
Zdjęcia dostępne są na stronie: http://www.flickr.com/photos/mastercardnews/sets/72157636394484515/
WFP jest największą globalną organizacją humanitarną zajmującą się zwalczaniem głodu. W ubiegłym roku pomocowe programy żywnościowe WFP objęły ponad 97 milionów osób z 80 krajów. Śledź nas na Twitterze @wfp_media
Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z (adres e-mail w formacie: imię.nazwisko@wfp.org):
Gregory Barrow, WFP/Londyn, tel. +44 207 2409001, tel. kom. +44 796 8008474
Abeer Etefa, WFP/Kair, tel. +202 2528 1730 wew. 2600, tel. kom. +20 0166634352
Laure Chadraoui, WFP/Bejrut-Amman, tel. kom. + 962795917987 i +9613489925
Jane Howard, WFP/Rzym, tel. +39 06 65132321, tel. kom. +39 346 7600521
Bettina Luescher, WFP/Nowy Jork, tel. +1 646 5566909, tel. kom. +1 6468241112
MasterCard
MasterCard (http://www.mastercard.com/index.html) (NYSE:MA), http://www.mastercard.com, jest firmą technologiczną działającą w globalnym sektorze płatności. Obsługujemy najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach. Produkty i rozwiązania MasterCard ułatwiają codzienne funkcjonowanie działalności handlowej, takiej jak: zakupy, podróże, prowadzenie firmy i zarządzanie finansami oraz sprawiają, że są one bezpieczniejsze i sprawniejsze dla każdego użytkownika. Śledź nas na Twitterze @MasterCardNews, przyłącz się do dyskusji na Cashless Pioneers Blog (http://newsroom.mastercard.com/blog/) oraz zapisz się (http://newsroom.mastercard.com/subscribe/ ), aby otrzymywać najnowszy biuletyn od Engagement Bureau (http://newsroom.mastercard.com/).
Zdjęcia/galeria multimediów dostępne na stronie: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20131010006575/en/
Pytania do MasterCard ze strony mediów:
APCO
Lidia Borisova / Daniella Lebor / Graham Ackerman
44.207.526.3656
tel. kom. +44.781.854.2377
MasterCardWFP@apcoworldwide.com
lub
MasterCard Communications, Europa
Cristina Feliu, +34915662524
tel. kom. +34608249244
e-mail: cristina_feliu@mastercard.com
lub
MasterCard, Kraje Bliskiego Wschodu i Afryki
Jandré Nieuwoudt, (+971) 4 391 4272
tel. kom. (+971) 56 225 5069
e-mail: jandre_nieuwoudt@mastercard.com
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 11.10.2013, 13:31 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |