Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Mamo, Tato, dbajmy o serce! - tym hasłem podczas 12. edycji ogólnopolskiej akcji profilaktyczno-edukacyjnej "Servier dla Serca" organizatorzy zachęcają do wspólnego rodzinnego zatroszczenia się o serce. Mobilna Kardiologiczna Poradnia Servier po raz kolejny przemierza tysiące kilometrów, aby oferować bezpłatne badania profilaktyczne zarówno dorosłym jak i dzieciom. Akcji patronują: Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, Polskie Forum Profilaktyki Układu Krążenia, Instytut - Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka, Polskie Towarzystwo Pediatryczne, Polskie Towarzystwo Dietetyki, Polskie Towarzystwo Badań Nad Otyłością, Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych oraz Krajowa Federacja Sportu Dla Wszystkich. Ambasadorami akcji zostali: aktorka filmowa i telewizyjna młodego pokolenia Karolina Gorczyca oraz utytułowany sportowiec - siatkarz i trener Piotr Gruszka.
MAMO, TATO, DBAJMY O SERCE! - edycja druga
Pierwsza edycja programu, zrealizowana z sukcesem w 2010 roku, skłoniła organizatorów akcji "Servier dla Serca" do kontynuacji idei. W tym roku już po raz kolejny koncentrować się będą na uświadomieniu Polakom jak ważne są nie tylko regularne badania umożliwiające wczesną diagnozę, ale również zdrowe zachowania wdrażane od najmłodszych lat, które pozwolą w przyszłości wyeliminować ryzyko wystąpienia chorób układu sercowo - naczyniowego.
W tym roku po raz kolejny zdecydowaliśmy się na zorganizowanie akcji edukacyjnej skierowanej do dzieci i młodzieży. Coraz częściej bowiem zauważa się wśród nich zachowania, które szkodzą zdrowiu. Najbardziej niepokojące są dane dotyczące rosnącej liczby dzieci z nadwagą i otyłością w naszym kraju. Polska jest tutaj liderem w Europie! Coraz mniej czasu dzieci spędzają aktywnie, uprawiając sport lub zwyczajnie bawiąc się na świeżym powietrzu. Najwięcej 11-latków spędzających przynajmniej 2 godziny dziennie przed komputerem to dzieci z Polski. Coraz częściej dzieci rezygnują z lekcji WF-u w szkole! Takie zachowania istotnie zwiększają ryzyko rozwoju miażdżycy, a w konsekwencji prowadzą do powikłań np. do zawału serca, czy udaru mózgu w wieku dojrzałym - mówi Katarzyna Urbańska, Dyrektor ds. Komunikacji Servier Polska. Jesteśmy przekonani, że edukacja dotycząca profilaktyki prowadzona od najmłodszych lat pozwoli na ukształtowanie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych i postaw prozdrowotnych korzystnie wpływających na kondycję ich serc.
EDUKACJI NIGDY ZA WIELE... DLA DZIECI
Jednym z głównych elementów tegorocznej kampanii jest program edukacyjny dla szkół i przedszkoli. W ramach akcji, na trasie Mobilnej Kardiologicznej Poradni Servier odbędą się "Serdeczne lekcje" prowadzone przez doświadczonych pedagogów z Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych. Uczniowie będą mogli dowiedzieć się jak funkcjonuje serce człowieka i w jaki sposób należy o nie dbać. Lekcja będzie składała się z części teoretycznej oraz quizów i zabaw, które pomogą uczniom utrwalić wiedzę. Wszystkie dzieci otrzymają dodatkowo specjalnie opracowany dla nich pakiet materiałów edukacyjnych.
DLA NAUCZYCIELI
Na potrzeby XII edycji przygotowano również scenariusze lekcji dla przedszkoli oraz uczniów szkół podstawowych w klasach I-III i IV-VI. Tematyką konspektów jest profilaktyka chorób układu sercowo-naczyniowego. Scenariusze udostępnione zostaną w dniu inauguracji akcji, 19 września, na stronie: http://www.dbajoserce.pl. W ramach akcji zorganizowane zostaną także warsztaty, których celem jest zapoznanie nauczycieli z tematyką chorób układu sercowo - naczyniowego u dzieci, podkreślenie jak ważna jest profilaktyka wdrażana od jak najmłodszych lat oraz uświadomienie, że pedagodzy mają istotny wpływ na kształtowanie postaw prozdrowotnych wśród uczniów.
DEBATY SPOŁECZNE
W ramach tegorocznej akcji zaplanowano również debaty społeczne z udziałem ekspertów, przedstawicieli Patronów Merytorycznych, decydentów, pracowników oświaty, rodziców i mediów. Ich celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie profilaktyki chorób serca już w najmłodszym wieku. Uczestników debaty zaprosimy do podpisania deklaracji "Dla zdrowych serc młodych Polaków" zobowiązującej do popularyzowania zdrowych nawyków wśród dzieci.
BADANIA PROFILAKTYCZNE
Jak co roku, nie zbraknie również badań profilaktycznych. Mieszkańcy 12 miast Polski będą mogli skorzystać z bezpłatnych badań: ciśnienia tętniczego krwi, stężenia glukozy i cholesterolu, wskaźnika BMI. W przypadku nieprawidłowych wyników zapewniona zostanie specjalistyczna konsultacja kardiologiczna oraz badanie EKG serca. Dodatkowo, osoby odwiedzające Kardiologiczną Poradnię Servier otrzymają materiały edukacyjne dotyczące chorób serca i ich profilaktyki oraz będą mogły wziąć udział w konkursach edukacyjnych z nagrodami.
Rodzice odwiedzający poradnię razem ze swoimi dziećmi, będą mieli okazję również zbadać swoje pociechy. Organizatorzy zaplanowali w tym roku dodatkową akcję bezpłatnych badań dedykowanych najmłodszym - pomiar wzrostu i wagi (siatki centylowe) lub BMI (w zależności od wieku) oraz pomiar ciśnienia tętniczego i tętna.
AMBASADORZY AKCJI
Ambasadorką tegorocznej edycji jest Karolina Gorczyca, polska aktorka filmowa i teatralna, prywatnie mama trzyletniej Marysi. Artystka będzie zachęcać do kształtowania postaw prozdrowotnych u dzieci już od najmłodszych lat.
Akcję "Servier dla Serca" w tym roku wspiera również Piotr Gruszka, polski siatkarz, wicemistrz świata i mistrz Europy, prywatnie ojciec dziewięcioletniej Marysi i czteroletniego Juliana. Sportowiec będzie podkreślać wagę aktywności fizycznej w profilaktyce chorób układu sercowo-naczyniowego.
ON-LINE
Organizatorzy akcji zapraszają do odwiedzenia strony internetowej w nowej odsłonie: http://www.dbajoserce.pl, która powstała z myślą o osobach chorujących na serce, ich rodzinach, a także wszystkich zainteresowanych profilaktyką chorób układu krążenia. Można tu znaleźć materiały edukacyjne dotyczące czynników ryzyka chorób sercowo-naczyniowych, a także materiały poświęcone konkretnym schorzeniom kardiologicznym.
W tym roku powstał na Facebooku profil kampanii: facebook.com/dbajoserce, na którym można sprawdzić aktualności, wziąć udział w konkursach i śledzić najnowsze doniesienia.
Materiał na zlecenie: Servier Polska
KONTAKT:
PRIMUM Public Relations
Sylwia Olczak
tel. kom. +48 608 501 207
e-mail: s.olczak@primum.pl
-
Iwona Buks
tel. kom. +48 506 428 201
e-mail: i.buks@primum.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.09.2014, 15:54 |
Źródło informacji | Agencja PRIMUM Public Relations |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wigilijne stoły w Polsce. Opowieść o warzywach, które tworzą świąteczną magię
Wigilijny wieczór to nie tylko czas spotkań rodzinnych, ale także moment, kiedy polskie domy zapełniają się zapachami tradycyjnych potraw. Od wieków, mimo ograniczonego dostępu do świeżych warzyw w zimie, nasze babcie i prababcie potrafiły wykorzystać to, co dostępne - kiszonki, susze, przechowywane w piwnicach korzenie - tworząc z nich wyjątkowe dania, które do dziś są symbolem polskiej Wigilii.- 23.12.2024, 09:55
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Brandmates
-
Bez imienia, bez twarzy, z wielką misją - nowy projekt w sieci
W polskim internecie pojawiła się nowa, anonimowa postać, która działa w cieniu, ale z jasnym celem - szerzenie dobra w wyjątkowy sposób. Nie szuka rozgłosu, ale jej działania mogą zmienić to, jak patrzymy na wsparcie i empatię. Czy internet jest gotowy na coś takiego?- 19.12.2024, 13:16
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Biuro Prasowe kampanii „Dobro nie potrzebuje twarzy”
-
Image
Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym”: każdy powinien mieć łatwy dostęp do apteki PAP
Według danych Rejestru Aptek i GUS około 1,8 mln Polaków nie ma dostępu do apteki w swojej gminie. Dlatego Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym” zachęca do międzyśrodowiskowego dialogu z myślą o pacjentach – to główny wniosek konferencji pt. „Apteka dla Pacjenta - nierówny dostęp do leków i opieki farmaceutycznej w samorządach. Jeden problem - wiele perspektyw”.- 19.12.2024, 11:29
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom