Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Obecne wezwania WHO, by wprowadzać zakazy wobec e-papierosów i używania e-papierosów oparte są na zdemoralizowanej nauce, dezinformacji, wadliwych opracowaniach i kłamstwach. To jest policzek wymierzony milionom palaczy, którzy desperacko próbują zerwać z paleniem" David Goerlitz krytykuje Światową Organizację Zdrowia w wywiadzie udzielonym eSmoking Association.
David Goerlitz w latach 1982-1988 był twarzą jednej z czołowych marek papierosów, którą reprezentował w ponad 40 reklamach. Niespodziewanie w 1988 roku publicznie potępił przemysłu tytoniowy i rozpoczął kampanie edukacyjne wśród młodzieży na temat szkodliwości palenia tytoniu. Za swoją działalność został nagrodzony m.in. przez American Lung Association i American Cancer Society, a w 1990 roku otrzymał Medal Honoru WHO.
W ubiegłym tygodniu Goerlitz odesłał Medal Honoru WHO do dyrektor generalnej organizacji, Margaret Chan. Goerlitz twierdzi, że nie chce być dłużej utożsamiany z instytucją, która lobbuje na rzecz interesów koncernów tytoniowych, głównie przez bezpodstawną krytykę papierosów elektronicznych, które są alternatywą dla papierosów tradycyjnych i stanowią szansę na redukcję szkodliwych następstw palenia tytoniu.
Wywiad z Davidem Goerlitzem dostępny jest na stronie: www.esmokingassociation.com/swiatowa-organizacja-zdrowia-i-smierci/ i stanowi materiał prasowy dla mediów.
eSmoking Association: www.esmokingassociation.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.10.2015, 15:14 |
Źródło informacji | eSmoking Association |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |