Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Kraków zwycięża w Warszawie

14.12.2015, 12:04aktualizacja: 14.12.2015, 12:04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot 2. Maciej Chojnowski - Katarzyna Gad
Fot 2. Maciej Chojnowski - Katarzyna Gad
Absolwentki krakowskiej uczelni triumfują w IX edycji konkursu "Teraz Polska Promocja i Rozwój" na najlepszą pracę magisterską o tematyce promocji, konkurencyjności i innowacyjności Polski. W tym roku pierwszy raz w historii Konkursu po najwyższe wyróżnienia sięgnęły absolwentki jednego wydziału - Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Prace magisterskie Katarzyny Gad i Evgeniyi Prikhodko zdobyły odpowiednio nagrodę główną I i III stopnia. Jedno z 3 wyróżnień w Konkursie powędrowało również do absolwentki tego wydziału Iwony Jakubiec, autorki pracy "Sposoby oddziaływania klastra Doliny Lotniczej na rozwój wiedzy związanej z przemysłem lotniczym".

Kapituła Konkursu pod przewodnictwem prof. Alojzego Nowaka, prorektora Uniwersytetu Warszawskiego przyznała Katarzynie Gad nagrodę główną I stopnia. W swojej pracy "Branding narodowy w nowych mediach. Spoty promocyjne Polski w Internecie jako element budowania marki narodowej", laureatka na podstawie badań przeprowadzonych wśród Polaków i obcokrajowców charakteryzuje aktualne postrzeganie polskiej marki narodowej w Internecie. Nagrodzona nagrodą główną III stopnia praca Evgeniyi Prikhodko "Potencjał rozwoju turystyki muzycznej w Polsce na przykładzie koncepcji platformy internetowej GoForMusic" to propozycja konkretnego rozwiązania biznesowego, które pozwoliłoby w sposób praktyczny wykorzystać potencjał turystyki muzycznej w Polsce.

"Polska marka narodowa to temat, którego nie można bagatelizować i należy poświęcić mu szczególną uwagę. Przeprowadzone przeze mnie badania potwierdziły, że obcokrajowcy bardzo niewiele wiedzą o Polsce, a sami Polacy często jej nie doceniają - mówi Katarzyna Gad, laureatka konkursu 'Teraz Polska Promocja i Rozwój'. - Polska marka narodowa będzie też tematem mojej pracy doktorskiej. Jest jeszcze jednak za wcześnie, by mówić o detalach planowanych przeze mnie badań".

Konkurs "Teraz Polska Promocja" powstał w 2007 r. pod patronatem Ministerstwa Gospodarki z inicjatywy Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska", Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych SA oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Pierwsze edycje poświęcone były wyłącznie promocji polskiej gospodarki za granicą. Z biegiem lat tematyka prac konkursowych została poszerzona o zagadnienia dotyczące konkurencyjności i innowacyjności polskiej gospodarki.

"Na przestrzeni dziewięcioletniej historii Konkursu otrzymaliśmy ponad 600 prac magisterskich z kilkudziesięciu uczelni publicznych i niepublicznych z całej Polski, a blisko 100 z nich nagrodziliśmy. Rokrocznie przekonujemy się, jak wielki intelektualny potencjał drzemie w absolwentach szkół wyższych. Nagradzane prace magisterskie to wielki wkład tych młodych ludzi w rozwój wiedzy na temat współczesnej Polski" - podsumowuje Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.

W tegorocznej edycji udział wzięło 75 studentów z całej Polski, a nagrody i wyróżnienia trafiły do 13 laureatów. Autorzy najlepszych prac otrzymali nagrody główne oraz nagrody specjalne o łącznej wartości ok. 50.000 zł. Fragmenty zwycięskich prac zostaną opublikowane w e-booku "Teraz Polska Promocja i Rozwój".

Gala Konkursu "Teraz Polska Promocja i Rozwój" odbyła się w czwartek, 10 grudnia w Sali Senatu Uniwersytetu Warszawskiego.

Więcej informacji: www.terazpolska.pl

Nagroda główna I stopnia

Katarzyna Gad: "Branding narodowy w nowych mediach. Spoty promocyjne Polski w Internecie jako element budowania marki narodowej"

Promotor dr hab. Agnieszka Hess

Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie

Absolwentka studiów licencjackich oraz magisterskich na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz studiów licencjackich na kierunku zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym na Uniwersytecie Jagiellońskim. Aktualnie doktorantka Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku nauki o mediach. Laureatka konkursów literackich oraz konkursu o staż w redakcji "Faktów" (TVN). Stażystka w Urzędzie Miejskim w Kaletach oraz Śląskim Centrum Edukacji Regionalnej przy Zespole Pieśni i Tańca "Śląsk" im. S. Hadyny. Beneficjentka stypendiów Erasmus+ na Uniwersytecie w Salzburgu oraz Deutscher Akademischer Austauschdienst na Uniwersytecie we Freiburgu. Aktualnie bierze udział w projekcie konsorcjum naukowego przeprowadzającego monitoring i badanie zawartości mediów dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Zajmuje się problematyką nowych mediów oraz brandingu.

Celem pracy jest pokazanie, jak promocyjne materiały filmowe (tzw. spoty) dostępne w Internecie mogą wpłynąć na postrzeganie Polski i jej markę narodową. Przeprowadzono badanie internetowe wśród młodych Polaków (N=100) oraz obcokrajowców (N=97), dla których głównym źródłem informacji o Polsce jest Internet. Praca zawiera informacje o polskiej marce narodowej - sugestie różnych badaczy odnośnie obecnej sytuacji marki Polska oraz jej pozycji w różnych rankingach marek narodowych. Przedstawiono kluczowe strategie związane z marketingiem państwa i krótko scharakteryzowano instytucje odpowiedzialne za budowanie polskiej marki narodowej, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystywania przez nie nowych mediów. Zaprezentowano metodologię przeprowadzonych badań, opis narzędzi badawczych (kwestionariuszy) oraz wyniki. W pracy scharakteryzowano aktualne postrzeganie polskiej marki narodowej w Internecie, które może w przyszłości posłużyć jako punkt odniesienia do dalszych analiz.

Nagroda główna III stopnia

Evgeniya Prikhodko: "Potencjał rozwoju turystyki muzycznej w Polsce na przykładzie koncepcji platformy internetowej GoForMusic"

Promotor dr Jacek Gancarczyk

Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Urodzona w Taszkiencie, stolicy Uzbekistanu. Od dziecka aktywnie zajmuje się muzyką. Po ukończeniu szkoły muzycznej oraz szkoły ogólnokształcącej studiowała na Uniwersytecie Westminsterskim w Londynie (2004-2008), gdzie zdobyła licencjat (jako jedna z 20 osób z najlepszym wynikiem egzaminów wstępnych z angielskiego i matematyki otrzymała stypendium prezydenta Republiki Uzbekistanu, pokrywające całkowity koszt studiów). Następnie podjęła naukę na Akademii Muzycznej w Taszkiencie, jednocześnie pracując w biurze podróży. Tytuł magistra uzyskała na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Obecnie mieszka i pracuje jako tłumacz w Bydgoszczy, działa w Fundacji Wolontariatu Studenckiego "Projektor".

Praca prezentuje rozwiązanie biznesowe, które pozwoliłoby w sposób praktyczny wykorzystać potencjał turystyki muzycznej w Polsce. Zaproponowano platformę handlu internetowego GoForMusic, której głównym towarem są polskie wydarzenia muzyczne (co nie wyklucza sprzedaży towarów i usług komplementarnych, takich jak zakwaterowanie, wyżywienie, transport, rekreacja, zakupy, zwiedzanie). Autorka analizuje rynek wydarzeń muzycznych w Polsce oraz istniejącą ofertę turystyki muzycznej, a także podejmuje próbę zdefiniowania sylwetki potencjalnego klienta. Wdrożenie opisanego pomysłu w życie wymagałoby głębszej analizy danego sektora turystyki oraz inwestycji w odpowiednie rozwiązania technologiczne.

Wyróżnienie

Iwona Jakubas: "Sposoby oddziaływania klastra Doliny Lotniczej na rozwój wiedzy związanej z przemysłem lotniczym"

Promotor prof. dr hab. Grażyna Prawelska-Skrzypek

Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie

Absolwentka Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku zarządzanie, specjalność zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym. Jej zainteresowania badawcze związane są z zarządzaniem wiedzą w procesie rozwoju klastra. Uważa, że wiedza nie będzie, co prawda, jedynym źródłem przewagi konkurencyjnej, lecz za to najważniejszym. Odbyła staże w Onecie oraz Radiu RMF FM. Obecnie pracuje przy programach rozwojowych Małopolski. Zaangażowana działaczka społeczna na rzecz osób niepełnosprawnych. Prywatnie miłośniczka gór, szczególnie nieodległych od Krakowa Gorców i Tatr. Wyznaje zasadę the sky is the limit (nie ma rzeczy niemożliwych).

Zasadniczym problemem badawczym podejmowanym w pracy jest próba określenia, jak klaster Dolina Lotnicza oddziałuje i zarządza rozwojem wiedzy o przemyśle lotniczym, a także jakie efekty przynoszą stosowane w tym celu w regionie formy i narzędzia rozwoju wiedzy. Analiza wskazanych wyżej kwestii poprzedzona jest przedstawieniem pojęcia i istoty klastra oraz problematyką zarządzania wiedzą w regionie. Kluczowym filarem w procesie rozwoju wiedzy i umiejętności związanych z przemysłem lotniczym jest działająca przy klastrze Fundacja Wspierania Edukacji przy Stowarzyszeniu Dolina Lotnicza. Głównymi narzędziami oddziaływania Fundacji są projekty, których zakres i formy uzupełniają się wzajemnie. Analizie poddano dwa projekty realizowane przez Fundację - "Badania warunków termicznych do lotów szybowców na terenie Bieszczadów" oraz Politechnikę Dziecięcą w Mielcu. Badaniami objęto beneficjentów projektów, co pozwoliło określić wpływ inicjatyw na rozwój wiedzy obu badanych grup.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 14.12.2015, 12:04
Źródło informacji Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ