Newsletter

Nauka i technologie

P&G wydaje Raport zrównoważonego rozwoju 2015, opisujący postępy spółki w realizacji celów społeczno-środowiskowych do roku 2020

16.12.2015, 10:44aktualizacja: 16.12.2015, 10:44

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

CINCINNATI - (BUSINESS WIRE) - Spółka Procter & Gamble (NYSE:PG) wydała dzisiaj swój 17. raport zrównoważonego rozwoju, który omawia poczynione przez nią postępy w celu ograniczenia wpływu na środowisko naturalne i poprawy warunków społecznych osób potrzebujących.

Raport pokazuje zaangażowanie spółki w działalność zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju i opisuje postępy w kierunku realizacji jej długoterminowej wizji. Jest to dążenie do wytwarzania produktów, które są uwielbiane przez klientów, przy jak najwyższej oszczędności surowców, zasilaniu wszystkich zakładów energią w 100% odnawialną, zastosowaniu w 100% materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu dla wszystkich produktów i opakowań oraz rezygnacji z wysyłania jakichkolwiek odpadów konsumenckich lub produkcyjnych na składowiska.

Raport podkreśla ostatnie starania P&G w celu zapobiegania zjawisku zmiany klimatu, w tym nowy cel spółki w kierunku redukcji całkowitych emisji gazów cieplarnianych o 30% do roku 2020 oraz dwa nowe partnerstwa z Constellation Energy i EDF RE, które przyczynią się do większego zastosowania przez spółkę energii odnawialnej. Raport omawia również zaangażowanie spółki w odpowiedzialne pozyskiwanie włókna drzewnego i oleju palmowego oraz poczynione w tym obszarze postępy.

Ponadto P&G kontynuuje wsparcie finansowe dla lokalnych społeczności i osób w potrzebie za pośrednictwem programu „Bezpieczna woda do picia dla dzieci” (CSDW). Program ma na celu zapewnienie dostępu do ponad 8 mld litrów czystej wody dzieciom i rodzinom, które takiego dostępu nie mają (materiał video). Według zapowiedzi, do roku 2020, we współpracy z partnerami z całego świata, w tym organizacjami dobroczynnymi i niosącymi pomoc w nagłych wypadkach, P&G dostarczy potrzebującym 15 mld litrów wody. Aktywnie angażując się w działania związane z pomocą ofiarom klęsk żywiołowych, w tym roku firma wsparła, zarówno materialnie, jak i w naturze, osoby dotknięte klęskami w 25 miejscach świata.

„P&G od lat słynie z wprowadzania innowacji, które pozytywnie wpływają na jej oddziaływanie na środowisko oraz życie społeczności, wśród których mieszkamy i pracujemy. Zrównoważony rozwój stanowi nieodłączny element tego, jak prowadzimy działalność, a ten raport szczegółowo opisuje nasze postępy w chronieniu zasobów i środowiska naturalnego oraz ulepszaniu warunków życia tych, którzy tego najbardziej potrzebują - powiedział Martin Riant, prezes Grupy oraz dyrektor wykonawczy P&G ds. zrównoważonego rozwoju. - Dokonujemy ogromnych postępów, w coraz większym zakresie korzystając z odnawialnych źródeł energii. Nawiązujemy też współpracę z firmami, które myślą podobnie jak my i które przywiązują dużą wagę do innowacji oraz opłacalnych rozwiązań wychodzących naprzeciw zmianom klimatycznym”.

Raport poświęcony jest następującym obszarom działalności P&G:

Klimat:

Nowy cel - zaktualizowaliśmy nasz cel, jakim jest zmniejszenie do roku 2020 poziomu emisji gazów cieplarnianych o 30%. Od 2010 r. P&G obniżyło poziom emisji tych gazów o 4%.

Transport - zrealizowaliśmy cel zmniejszenia o 20% liczby wozokilometrów w przeliczeniu na jednostkę produkcyjną, od 2010 r. zmniejszając ten wskaźnik o prawie 25%. Ponadto w Ameryce Północnej spółka spełniła zobowiązanie zastąpienia do roku 2016 ponad 20% ciężarówek pojazdami napędzanymi gazem ziemnym. Odpowiada to przeszło 14 mln mil pokonanych przez ciężarówki korzystające z czystszego gazu ziemnego, a jednocześnie kilkumilionowym oszczędnościom kosztów.

Masa drzewna - spełniliśmy cel związany z pozyskiwaniem włókien, osiągając 100-procentowe wykorzystanie certyfikowanej celulozy od zewnętrznych dostawców przy produkcji papierowych ręczników i chłonnych produktów higienicznych.

Woda - od 2010 r. zmniejszyliśmy poziom zużycia wody o 21%, przekraczając tym samym związany z tym cel.

Odpady:

Zero odpadów produkcyjnych trafiających na wysypiska śmieci - przez ostatnie trzy lata w swoich zakładach na całym świecie P&G zwiększyło odsetek odpadów objętych polityką „zero odpadów produkcyjnych trafiających na wysypiska śmieci” z 10% do blisko 50%.

Opakowania - nie ustajemy w staraniach na rzecz optymalizacji metod pakowania, np. pieluchy Pampers na większości terytorium zachodniej Europy dostępne są już w torbach, a nie w kartonowych pudełkach. Inicjatywa ta przyniosła ponad 80-procentowy spadek wagi materiału pakunkowego w przeliczeniu na pieluchę, dzięki czemu zaoszczędzono przeszło 6 tys. ton tego materiału (co odpowiada wadze ok. 4000 średniej wielkości samochodów).

Programy społeczne - jesteśmy na dobrej drodze do realizacji celu „Zapewnienie dzieciom wody zdatnej do picia do 2020 r.”. Do roku 2020 ma on zapewnić ok. 50 mln ludzi dostęp do 15 mld czystej wody pitnej, a tym samym podnieść ich standard życia, w szczególności poprzez programy wsparcia kobiet i dziewcząt oparte na naszych markach.

„Zrównoważony rozwój to zarówno odpowiedzialność, jak i nowe możliwości biznesowe. Od 2007 r., dzięki efektywnej gospodarce odpadami i energią, wygenerowaliśmy oszczędności rzędu prawie 2 mld dolarów i zmniejszyliśmy swoje oddziaływanie na środowisko. Bardzo cieszę się z możliwości obserwowania zmian, jakie zachodzą w naszej działalności, w tym z korzyści dla biznesu oraz postępów w realizacji celów związanych ze zrównoważonym rozwojem” - powiedział Len Sauers, wiceprezes P&G ds. zrównoważonego rozwoju.

Więcej informacji o długofalowej wizji zrównoważonego rozwoju oraz celach i projektach P&G, jak również cały raport dostępne są na stronie pg.com/sustainability.

Procter & Gamble

Oferując cieszące się zaufaniem, wiodące w swoich kategoriach produkty wysokiej jakości, firma P&G służy klientom na całym świecie. Do marek firmy należą: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w ok. 70 krajach świata. Najnowsze informacje na temat P&G i jej marek można znaleźć na stronie: http://www.pg.com.

Więcej informacji na temat celów P&G w zakresie zrównoważonego rozwoju znajduje się tutaj: P&G Sustainability

Wersja źródłowa niniejszej informacji w serwisie businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20151215006021/en/

Źródło: Procter & Gamble

KONTAKT:

P&G Media:

Damon Jones

tel. 513-983-0190

e-mail: jones.dd@pg.com

lub

Julie deSylva

tel. 513-780-0006

e-mail: deSylva.j@pg.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.12.2015, 10:44
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ