Newsletter

BANK BPH SA Plan transformacji biznesowej Banku BPH

29.12.2015, 16:56aktualizacja: 29.12.2015, 16:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 29/2015

Zarząd Banku BPH S.A. ("Bank") podjął 29 grudnia 2015 roku decyzję o wdrożeniu planu transformacji biznesowej na lata 2015 - 2020, w tym transformacji sieci sprzedaży ("Plan Transformacji Biznesowej", "Plan"). Plan ma na celu lepsze dopasowanie działania Banku do zmieniającego się modelu zachowania klientów, poprawę jego pozycji konkurencyjnej, a także odbudowanie zyskowności w średnim i długim terminie. Stanowi on ważny element zaakceptowanego w lipcu 2015 roku przez Komisję Nadzoru Finansowego ("KNF") "Programu Działań Operacyjnych na lata 2015-2018". Rozpoczęcie dzisiaj wdrażania wcześniej wypracowanego Planu Transformacji Biznesowej wynika z niezrealizowania do tej pory sprzedaży akcji Banku BPH przez General Electric. Jednocześnie zgodnie z informacjami przekazanymi przez General Electric, nadal prowadzi on proces poszukiwania inwestora strategicznego dla Banku BPH.

W ramach Planu przeprowadzona zostanie transformacja sieci sprzedaży. Bank utrzyma i będzie rozwijał sieć flagowych oddziałów własnych, skupiających się na obsłudze klientów średniozamożnych (mass affluent) oraz małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Docelowo klienci będą mogli skorzystać z 53 oddziałów własnych, w których będzie oferowana pełna gama produktów, w tym kredyty hipoteczne i produkty inwestycyjne. Obsługa klientów korporacyjnych nadal będzie prowadzona w 12 dedykowanych centrach biznesowych.

Bank zamierza przekształcić 134 oddziały własne w placówki partnerskie, których właścicielami i menedżerami zostaną obecni pracownicy Banku. Zostanie w nich wdrożony uproszczony model działania, oparty o sprzedaż kredytów detalicznych, kont osobistych i kart kredytowych oraz obsługę transakcyjną. Jednocześnie Zarząd Banku będzie dążył do przekształcenia pozostałych 65 oddziałów w placówki partnerskie zarządzane przez obecnych partnerów Banku. Jeśli przekształcenie tychże oddziałów nie dojdzie do skutku, zostaną one zamknięte, a obsługa ich klientów przeniesiona do najbliższych placówek oraz kanałów zdalnych.

Równolegle Bank będzie prowadził kluczowe projekty rozwoju systemów IT, głównie poprzez kontynuację zmiany centralnego systemu bankowego. Łączne inwestycje w tym zakresie w latach 2015-2018 wyniosą blisko 250 mln zł.

Po zakończeniu powyższej fazy transformacji, Zarząd Banku zaplanował rozpoczęcie kolejnego etapu, którego celem będzie zbudowanie wielokanałowego modelu dystrybucji produktów i usług. Obejmie on nowoczesne platformy internetowe i mobilne, które staną się dla klientów podstawowym kanałem do wykonywania wszystkich operacji bankowych. Etap ten rozpocznie się w 2018 roku i zakończy w 2020 roku, a planowane nakłady inwestycyjne wyniosą 100 mln zł.

W celu realizacji Planu Transformacji Biznesowej, Bank zakłada poniesienie w 2015 roku kosztu rezerwy do wysokości 211 mln zł. Rezerwa ta zostanie przeznaczona na optymalizację zatrudnienia, która ma objąć pracowników sieci sprzedaży i centrali Banku, nie więcej niż 1706 osób, i zmianę modelu dystrybucji. Przy czym Bank spodziewa się, że wiele spośród osób dotkniętych zmianami znajdzie zatrudnienie w nowych placówkach partnerskich. Optymalizacja zatrudnienia będzie przedmiotem negocjacji z działającymi w Banku związkami zawodowymi.

Zarząd Banku spodziewa się, że działania polegające na transformacji biznesowej przyczynią się do osiągnięcia przyszłych oszczędności kosztowych w wysokości ok. 200 mln zł rocznie przy jednoczesnym utrzymaniu i wzroście przychodów.

Zarząd Banku stwierdza, że sytuacja Banku BPH pozostaje stabilna i bezpieczna. Potwierdzeniem tego będzie osiągnięcie na koniec 2015 roku współczynników kapitałowych przekraczających minimalne wymogi KNF, tj. 14,77% dla całkowitego współczynnika kapitałowego i 11,08% dla współczynnika Tier 1.

Zarząd Banku jest przekonany, że po wdrożeniu Planu Transformacji Biznesowej Bank pozostanie nowoczesnym i zdrowym Bankiem, działającym w myśl zasad fair play, oferującym wielokanałowy dostęp do usług, co pozwoli mu budować relacje z obecnymi i przyszłymi klientami. Jednocześnie Bank będzie osiągał stabilne zyski, a jego wskaźniki finansowe i pozycja rynkowa wyraźnie się poprawią.

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.12.2015, 16:56
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii