Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Celem konferencji jest kontynuacja dialogu pomiędzy Szwajcarią a Polską w zakresie innowacji w wielowymiarowych aspektach, wymiana najlepszych praktyk i doświadczeń, które mają szansę zaowocować realną współpracą pomiędzy naszymi krajami.
Jak tłumaczy Ulrich Schwendimann, dyrektor Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej: "Każda wymiana wiedzy i doświadczeń jest bardzo cenna, bo tworzą się kontakty, buduje się zaufanie". Piotr Dardziński, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego dodaje, że bardzo ważne jest pokazanie przedsiębiorcom, że zdobywanie nowej wiedzy jest niezbędne w rozwoju i zdobywaniu przewagi konkurencyjnej firm.
Inspirujące debaty, które odbyły się w ramach Polish-Swiss Innovation Day, dotyczyły międzynarodowego wymiaru innowacji, o którym opowiedzieli przedstawiciele rządu, nauki oraz biznesu. Podczas spotkania skupiono się na praktycznych aspektach i roli innowacji w osiąganiu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, zarówno małych firm jak i globalnych korporacji. Uwagę poświęcono także rozwojowi innowacji poprzez zamówienia publiczne.
"Innowacje to są wszystkie zmiany, które prowadzą do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa. Często o innowacjach mówimy mając na myśli pierwszy lot w kosmos czy pierwsze lądowanie na Księżycu, wymyślenie internetu, przełomowe wynalazki, takie które pobudziły całą gospodarkę czy całe państwa. Tymczasem za innowacyjnością kryją się malutkie kroczki i to są często naprawdę drobne zmiany, usprawnienia procesów sprzedażowych, logistycznych, produkcyjnych, finansowych. Wszystko to, co poprawia skuteczność przedsiębiorstwa" - mówi Marek Szymański, prezes Franke Polska, prezes Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej.
Konferencji towarzyszyła wystawa szwajcarskich firm, które zaprezentowały najbardziej innowacyjne produkty i usługi. Dodatkowo, dzięki specjalnym stoiskom informacyjnym, uczestnicy spotkania mieli szansę dowiedzieć się więcej na temat czynników wyróżniających Szwajcarię, jako miejsce do lokowania inwestycji i prowadzenia badań.
Organizatorami wydarzenia byli Ambasada Szwajcarii w Polsce, Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Polsko-Szwajcarska Izba Gospodarcza.
Więcej informacji na temat konferencji: http://psid2016.pl/frontpage/
KONTAKT:
Magda Springer
Agencja PR Estoria.pl
tel. (22) 839 21 29
e-mail: magda.springer@estoria.pl
-
Martyna Włodarczyk
Agencja PR Estoria.pl
tel. (22) 839 21 29
e-mail: martyna.wlodarczyk@estoria.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.04.2016, 10:52 |
Źródło informacji | Agencja Marketingowa Estoria.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Woda staje się kluczowym czynnikiem determinującym inwestycje PAP
- 14.05.2025, 16:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Niebieski Ład: woda może stać się źródłem przewagi konkurencyjnej polskiego rolnictwa PAP
„Niebieski Ład UE” to kompleksowa, wielosektorowa strategia wodna. „Ta rewolucyjna inicjatywa powinna być jak najszybciej wdrożona w życie, by zapobiec negatywnym skutkom niedoboru wody w krajach członkowskich UE” - przekonywał Marek Kowalski, przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich (FPP) podczas „Blue Deal Congress. Changing the future”, którego organizatorem była FPP.- 14.05.2025, 16:01
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Prof Dr Klemens Joos back as CEO of the EUTOP Group
- 14.05.2025, 15:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ