Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zmiany klimatu odciskają swe piętno na pracy i życiu milionów drobnych producentów kawy, którzy najbardziej odczuwają skutki anomalii pogodowych, suszy, powodzi oraz pojawiania się nowych szkodników i chorób roślin. Nagłe zmiany pogody znacznie utrudniają uprawę i zbiór plonów, ponieważ kawowce są niezwykle wrażliwe na zmiany temperatury. Rolnikom na całym świecie coraz trudniej jest wyprodukować i sprzedać wystarczającą ilość kawy, aby zapewnić utrzymanie sobie i swoim rodzinom.
Fairtrade wspiera rolników produkujących kawę, oferując dostęp do fachowej wiedzy rolniczej i funduszy umożliwiających skuteczne przystosowywanie produkcji w celu minimalizowania negatywnych skutków zmian klimatu.
"Ogromne zainteresowanie akcją World Fairtrade Challenge to wyraźny sygnał, że kawoszom nie jest obojętny los drobnych rolników - powiedział Zbigniew Szalbot, członek Zarządu Fundacji "Koalicja Sprawiedliwego Handlu" - Fairtrade Polska. - Udział w akcji zadeklarowali uczniowie, studenci, pracownicy firm, sklepikarze, właściciele kawiarni, a nawet sami producenci kawy. Wiek, pozycja społeczna czy zajmowane stanowisko są tutaj bez znaczenia".
Konsumenci mogą okazywać wsparcie rolnikom w bardzo prosty i bezpośredni sposób: im więcej kawy sprzedawane jest na warunkach Fairtrade, tym większa korzyść dla drobnych producentów.
W akcję World Fairtrade Challenge włączyły się między innymi punkty gastronomiczne Stop Cafe na stacjach ORLEN, oferujące kawę Fairtrade w ciągłej sprzedaży. Każdy, kto w dniach 13-15 maja kupi kawę Fairtrade w jednym z punktów Stop Cafe, drugą otrzyma za złotówkę. Aby skorzystać z promocji, trzeba w dniach 13-15 maja okazać kupon w aplikacji smartfonowej Stop Cafe .
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 12.05.2016, 14:46 |
Źródło informacji | Fairtrade Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Andersen Consulting rozszerza platformę, nawiązując współpracę z HTP Group
- 17.07.2025, 09:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Konsumenci w krajach UE chcą mieć lepszy dostęp do danych zawartych na etykietach energetycznych
Badanie konsumenckie przeprowadzone w okresie listopad 2024 r. - styczeń 2025 r. wśród ponad 2 500 interesariuszy w 10 krajach UE wskazuje, że jest zapotrzebowanie na bardziej wiarygodne informacje na temat produktów zużywających energię oraz lepszy dostęp do takich informacji. Wkrótce pojawią się nowe rozwiązania cyfrowe.- 17.07.2025, 09:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Krajowa Agencja Poszanowania Energii
-
Image
Energia przyszłości potrzebuje inwestycji
Jednymi z głównych wyzwań europejskiego przyszłego systemu elektroenergetycznego będą jego elastyczność, zapewnienie wystarczających mocy i dookreślenie roli wytwórczych jednostek sterowalnych. Warszawski Stoen Operator przeznacza setki milionów złotych na rozwój sieci, by sprostać rosnącym potrzebom aglomeracji. Prowadzi w stolicy innowacyjne projekty, które mają na celu sukcesywną modernizację infrastruktury energetycznej i wsparcie rozwoju elektromobilności.- 17.07.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Stoen Operator
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ