Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zmiany klimatu odciskają swe piętno na pracy i życiu milionów drobnych producentów kawy, którzy najbardziej odczuwają skutki anomalii pogodowych, suszy, powodzi oraz pojawiania się nowych szkodników i chorób roślin. Nagłe zmiany pogody znacznie utrudniają uprawę i zbiór plonów, ponieważ kawowce są niezwykle wrażliwe na zmiany temperatury. Rolnikom na całym świecie coraz trudniej jest wyprodukować i sprzedać wystarczającą ilość kawy, aby zapewnić utrzymanie sobie i swoim rodzinom.
Fairtrade wspiera rolników produkujących kawę, oferując dostęp do fachowej wiedzy rolniczej i funduszy umożliwiających skuteczne przystosowywanie produkcji w celu minimalizowania negatywnych skutków zmian klimatu.
"Ogromne zainteresowanie akcją World Fairtrade Challenge to wyraźny sygnał, że kawoszom nie jest obojętny los drobnych rolników - powiedział Zbigniew Szalbot, członek Zarządu Fundacji "Koalicja Sprawiedliwego Handlu" - Fairtrade Polska. - Udział w akcji zadeklarowali uczniowie, studenci, pracownicy firm, sklepikarze, właściciele kawiarni, a nawet sami producenci kawy. Wiek, pozycja społeczna czy zajmowane stanowisko są tutaj bez znaczenia".
Konsumenci mogą okazywać wsparcie rolnikom w bardzo prosty i bezpośredni sposób: im więcej kawy sprzedawane jest na warunkach Fairtrade, tym większa korzyść dla drobnych producentów.
W akcję World Fairtrade Challenge włączyły się między innymi punkty gastronomiczne Stop Cafe na stacjach ORLEN, oferujące kawę Fairtrade w ciągłej sprzedaży. Każdy, kto w dniach 13-15 maja kupi kawę Fairtrade w jednym z punktów Stop Cafe, drugą otrzyma za złotówkę. Aby skorzystać z promocji, trzeba w dniach 13-15 maja okazać kupon w aplikacji smartfonowej Stop Cafe .
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 12.05.2016, 14:46 |
Źródło informacji | Fairtrade Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Legendarny obiekt sportowy zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski
Superauto.pl, największy sprzedawca nowych aut w internecie, został pierwszym w historii sponsorem tytularnym Stadionu Śląskiego. W efekcie zawartej umowy sponsorskiej, drugi co do wielkości stadion w Polsce zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski.- 02.04.2025, 17:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Superauto.pl
-
Image
„Na życie, które dzieje się teraz” - PZU z nową kampanią o ubezpieczeniach na życie i zdrowie
PZU rozpoczyna wiosenną kampanię promującą ubezpieczenia na życie i zdrowie pod hasłem „Na życie, które dzieje się teraz”. Celem akcji jest podniesienie świadomości Polaków o korzyściach z posiadania tego typu zabezpieczenia oraz promowanie oferty PZU, która łączy ochronę życia i budowanie kapitału na przyszłość.- 02.04.2025, 15:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PZU
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ