Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Liczba samochodów, z których sprzedawane jest jedzenie, rośnie z roku na rok, a ich oferta staje się coraz bardziej urozmaicona. Food trucki spotykane na polskich miastach oferują już nie tylko burgery, czy zapiekanki, ale również potrawy pochodzące z różnych części świata.
Jak pokazuje raport Polska na Talerzu 2016, liczba osób deklarujących korzystanie z tego typu punktów gastronomicznych wzrosła w porównaniu do roku 2015 o 7%. Anna Żurek, organizatorka wydarzenia "Żarcie na Kółkach", wskazuje na kilka czynników wpływających na szerzącą się popularność Food Trucków: "W sezonie letnim staramy się spędzać jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu, a duże miasta wychodzą naprzeciw naszym potrzebom dostarczając wielu plenerowych atrakcji. Tutaj właśnie pojawiają się Food Trucki - ładne, ciekawie zaaranżowane, przykuwające uwagę auta z pysznym jedzeniem, będące idealnym przystankiem na spacerze, czy podczas przejażdżki rowerem. Również w czasie dużych wydarzeń plenerowych tworzone są strefy gastronomiczne, w których Food Trucki coraz częściej zastępują tradycyjne stoiska namiotowe".
Wyniki przeprowadzonego badania ukazują, że Polacy nie tylko w sezonie letnim coraz częściej korzystają z punktów gastronomicznych. Ilość respondentów deklarujących stołowanie się na mieście przynajmniej raz w tygodniu wzrosła o ponad 25% w porównaniu do roku 2015.
Największą popularnością wśród Polaków nie cieszą się jednak Food Trucki, a pizzerie - aż 70% wskazało ten rodzaj lokalu jako najczęściej odwiedzany. Respondenci chętnie jadają również w sieciowych fast foodach - 61% przebadanych. Na specjalną uwagę zasługują specjały regionalne oraz kuchnie niszowe, których popularność znacznie wzrosła - o ile w 2015 roku jedynie 15% przebadanych zadeklarowało próbowanie tego rodzaju potraw, o tyle w 2016 roku grupa ta wyniosła aż 47%.
To jednak nie chęć eksperymentowania jest głównym powodem, dla którego jada się "na mieście", a oszczędność czasu. Badani często wskazywali również na wygodę, jaką jest możliwość spożycia posiłku np. na stołówce w pracy.
W Polsce rośnie nie tylko liczba osób stołujących się na mieście, ale również świadomość tego, co punkty gastronomiczne powinny sobą reprezentować. Głównym czynnikiem sprawiającym, że badani pozytywnie oceniają lokal i chętnie do niego wracają, jest wysoka jakość dań, na którą wskazało 62% respondentów.
KONTAKT:
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash and Carry Polska S.A.
tel. (22) 500 09 86
e-mail: magdalena.figurna@makro.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.05.2016, 15:38 |
Źródło informacji | MAKRO Cash & Carry Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
China Power na Busworld Europe: HIGER prezentuje elektryczne autokary New V w Belgii
- 09.10.2025, 16:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Farizon SV znalazł się na krótkiej liście kandydatów do tytułu Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku - International Van of the Year
• Eksperci z 26 krajów wybrali model Farizon SV do krótkiej listy kandydatów do tytułu IVOTY.
• Kluczowymi czynnikami branymi pod uwagę przez jurorów są wysokie standardy wydajności i bezpieczeństwa.
• Zwycięzca zostanie ogłoszony podczas targów Solutrans Expo w Lyonie we Francji 19 listopada- 09.10.2025, 16:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Marsh na EKF Ubezpieczenia: sektor reasekuracyjny jest bardzo zainteresowany istotnym udziałem w transformacji energetycznej Polski PAP
„W najbliższej przyszłości oczekiwanie całej gospodarki jest takie, że koszty związane z wytwarzaniem energii elektrycznej będą w Polsce spadały. Zdecydowanie zielona energia temu ma sprzyjać, co oczywiście wiąże się z koniecznością transferu ryzyka z firm dokonujących inwestycji na firmy ubezpieczeniowe, a co za tym idzie - firmy reasekuracyjne. Mowa o inwestycjach liczonych w setki milionów, jak nie miliardów dolarów, a to z kolei oznacza, że polski rynek ubezpieczeniowy musi w sposób wtórny także transferować to ryzyko” - wyjaśniał Piotr Podleśny, chief commercial officer CEE North w Marsh: firmie będącej wiodącym brokerem ubezpieczeniowym oraz doradcą w zakresie zarządzania ryzykiem.- 09.10.2025, 13:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ