Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Oprócz czynników ekologicznych, takich jak niskie zużycie paliwa i brak spalin, elektryczne taksówki mytaxi wyróżniają się niską ceną, która wynosi tylko 1,80 zł/km. Pasażerowie mogą cieszyć się również wysokim komfortem podróżowania, ponieważ elektryczna taksówka jest wyjątkowo cicha, a model udostępniany przez mytaxi i jej partnera - Elektrotaxi - posiada bezpłatny dostęp do Wi-Fi. Od 2017 roku pasażerom elektrycznych aut mytaxi zostanie również udostępniony tablet w przestrzeni pasażera z dostępnymi usługami multimedialnymi, takimi jak Spotify, a także opcją odczytu obecnego stanu jakości powietrza w wybranych miejscach Warszawy.
Dyrektor mytaxi w Polsce podkreśla, że rozwój floty elektrycznych taksówek uzależniony jest od powiększenia liczby stacji ładujących, która w Warszawie i innych dużych miastach Polski jest wciąż niewystarczająca.
"Infrastruktura do ładowania samochodów elektrycznych to wyzwanie - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce. - Obecnie w stolicy dostępnych jest zaledwie kilkanaście stacji ładujących, o różnym stanie i mocy ładowania. Takie auto ma zasięg 100-150 km na jednym ładowaniu baterii, a taksówkarz średnio pokonuje ponad 200 km na jednej zmianie. Mimo tych barier, pragniemy rozwijać flotę elektrycznych taksówek przy współpracy z naszym partnerem - Elektrotaxi. Widzimy duży potencjał w wykorzystywaniu aut elektrycznych w przewozach taxi, ponieważ są one nowe, modne i ekologiczne. A ta ostatnia cecha jest coraz bardziej istotna, bo świadomość pasażerów, jeśli chodzi o ekologię, rośnie".
Założyciel Elektrotaxi zwraca natomiast uwagę na niską świadomość zarządców miejskich na temat ekologicznego transportu.
"Za brak infrastruktury ładującej w miastach, odpowiadają w dużej mierze ich włodarze, którzy nie wiedzą, jakie zalety dla nas wszystkich niesie za sobą ekologiczny transport przy zastosowaniu aut elektrycznych - zauważa Łukasz Celmer, założyciel Elektrotaxi. - Rynek aut elektrycznych w Polsce niestety wciąż raczkuje. Statystyki podają, że do tej pory w Polsce zarejestrowano nie więcej niż 200 aut elektrycznych. Doświadczenia z innych krajów w zakresie e-mobilności pokazują, że najpierw musi powstać infrastruktura do ładowania, a dopiero potem klienci zaczynają kupować elektryczne auta. Nasze realne plany na 2017 rok to udostępnienie 30 taksówek elektrycznych, które będzie można zamówić za pośrednictwem mytaxi, ale przy założeniu, że uda nam się zainstalować na wyłączność szybkie ładowarki w Warszawie".
Poprzez udostępnienie ekologicznej floty taksówek, mytaxi, we współpracy z Elektrotaxi, dąży do popularyzacji ekologicznego transportu wśród mieszkańców polskich miast, którzy w większości nie mieli jeszcze możliwości przejazdu elektrycznym autem. Do końca roku mytaxi planuje podsumować pierwsze wyniki, jeśli chodzi o funkcjonowanie modelu operacyjnego związanego z flotą elektrycznych aut.
O mytaxi
mytaxi jest pierwszą na świecie aplikacją do zamawiania taksówek, która została powołana do życia w czerwcu 2009r. Inwestorem mytaxi jest grupa Daimler AG. Start-up z Hamburga jest liderem rynku wśród aplikacji tego typu, zatrudniając ponad 150 pracowników w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Hiszpanii, Włoszech, Portugalii, Szwecji i Polsce. Aplikacja mytaxi umożliwia bezpośrednie połączenie pomiędzy kierowcą i pasażerem. Została pobrana ponad 10 mln razy i dostępna jest w 40 miastach z flotą ponad 45 000 taksówek. Zamawiając taksówkę z mytaxi mamy również pewność, że przyjedzie po nas licencjonowany kierowca. Więcej informacji na stronie: www.mytaxi.com
KONTAKT:
Agnieszka Ciesek
Clue PR
e-mail: agnieszka.ciesek@cluepr.pl
tel. kom. +48 516 186 720
-
Marta Drogosz
Clue PR
e-mail: marta.drogosz@cluepr.pl
tel. kom. +48 504 550 574
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.11.2016, 14:10 |
Źródło informacji | mytaxi |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT