Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Badanie zostało przeprowadzone metodą QDA (Ilościowa Ocena Sensoryczna). W jego trakcie oceniono wygląd, zapach i smak produktów. Test odbył się w laboratorium analizy sensorycznej Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW.
W pierwszym etapie badania grono specjalistów wytypowało 19 atrybutów za pomocą których można ocenić smak, zapach i wygląd łososia. Następnie 10 wykwalifikowanych testerów próbowało każdego produktu oraz oceniało go za pomocą atrybutów. Do oceny użyto skali o szerokości 11 cm.
Lisner zwycięzcą testu, 2 i 3 miejsce dla Superfish i Lidla
W naszym badaniu najlepiej oceniony został łosoś wędzony marki Lisner. Produkt ten wyróżniał się spośród badanych najjaśniejszą barwą, najniższą "ostrością" zapachu oraz najsłabiej wyczuwalną nutą "rybną" w smaku. Konsystencja tego produktu uzyskała wyższą niż średnia ocenę sprężystości i niższą mazistości.
Drugim i trzecim najwyżej ocenionym produktem były łosoś wędzony Superfish i norweski łosoś wędzony OceanSea z sieci Lidl. Oba produkty miały bardzo podobny poziom wyczuwalności smaku słonego i kwaśnego, a różniły się nieznacznie poziomem wyczuwalności smaków łososiowego i rybnego.
Czwarty najwyżej oceniony łosoś, to produkt Marinero z sieci Biedronka. Dalsze miejsca zajęły Almar, Suempol, Tesco i Auchan. Dwa z czterech najlepiej ocenionych produktów to łososie z dyskontów (Lidl i Biedronka), co świadczy o wysokiej jakości tych produktów, w porównaniu do regularnych marek.
Polski Instytut Badań Jakości jest częścią niemieckiej Consumer Guidance Group, która przeprowadza testy usług i produktów łącząc najlepsze praktyki z biznesu i nauki.
Więcej informacji na stronie: http://www.badaniajakosci.pl/tests/losos-wedzony2017/
Szczegółowe wyniki badania dostępne są w cenie 4950 PLN
KONTAKT:
PIBJA - Polski Instytut Badań Jakości Sp. z o.o.
Paweł Torla - kierownik projektu
ul. Wierzbowa 9/11
00-094 Warszawa
www.badaniajakosci.pl
tel. +48 22 382 16 80
e-mail: pawel.torla@pibja.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.01.2017, 16:16 |
Źródło informacji | Polski Instytut Badań Jakości |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT