Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na przełomie roku 2016 i 2017 Polski Instytut Badań Jakości sprawdził jakość obsługi klienta oraz doradztwa w 7 największych sieciach handlowych tej branży. Sklepy zostały ocenione na podstawie 39 kryteriów.
W obszarze obsługi klienta najczęściej wskazywanym problemem była dostępność pracowników. Tajemniczy klient po wejściu na dział sklepu czekał 3 minuty i prosił o pomoc pracownika o ile był on obecny. Tylko w 67% wizyt audytor był w stanie "spotkać" odpowiednią osobę na danym dziale w czasie krótszym niż 3 minuty. Wynik wyraźnie wskazuje problem w tym obszarze. Ocena kontaktu ze sprzedawcą jest lepsza. Pracownicy w ponad 90% sklepów zostali ocenieni jako uprzejmi i "sprawiający wrażenie zainteresowanych problemem klienta".
Badanie doradztwa w testowanych sklepach odbywało się na 3 różnych działach: elektrycznym, farb oraz elektronarzędzi. W trakcie audytu na dziale elektrycznym tajemniczy klient informował o planowanym samodzielnym podłączeniu kuchni elektrycznej. Od sprzedawców oczekiwaliśmy skierowania klienta do specjalisty elektryka, jednak nastąpiło to tylko w 55% wizyt. Należy to uznać za słaby wynik. W dziale farb sprzedawcy udzielali porad w zakresie odmalowania kaloryfera. W tym wypadku porady często okazywały się zdawkowe. Na 8 potencjalnych porad w tym temacie, sprzedawcy przeciętnie podawali tylko 3. Relatywnie najlepiej oceniono doradztwo w działach elektronarzędzi (71%)
Najlepiej ocenioną siecią sklepów DIY w teście PIBJA zostało Leroy Merlin z oceną 83%. Sieć została oceniona najlepiej w dwóch obszarach - obsługa klienta oraz doradztwo. Drugie miejsce zajęła Castorama z oceną 75%, a na trzecim miejscu uplasowało się OBI z wynikiem 74,5%
Polski Instytut Badań Jakości jest częścią niemieckiej Consumer Guidance Group, która prowadzi testy usług i produktów łącząc najlepsze praktyki z biznesu i nauk społecznych. Badania jakości obsługi klienta realizowane przez PIBJA są innowacyjnym podejściem poprawiającym transparentność i konkurencyjność rynku.
Więcej informacji na stronie: http://www.badaniajakosci.pl/tests/sieci-aptek-2016-wyglad-jakosc-obslugi-doradztwo/
KONTAKT:
PIBJA - Polski Instytut Badań Jakości Sp. z o.o.
Paweł Torla
Kierownik projektu
ul. Wierzbowa 9/11
00-094 Warszawa
www.badaniajakosci.pl
Tel. +48 22 382 16 80
e-mail: pawel.torla@pibja.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 09.02.2017, 11:44 |
| Źródło informacji | Polski Instytut Badań Jakości |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Gaz ma do odegrania ważną rolę w transformacji energetycznej Polski PAP
Gaz jest niezbędny do zbudowania trwałego, stabilnego, odpowiednio zbilansowanego systemu energetycznego. Zdaniem uczestników debaty „Przyszłość energetyczna Polski i rola gazu” gaz mógłby odgrywać rolę nie tylko paliwa zastępczego w okresie transformacji energetycznej.- 04.11.2025, 16:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Dziesięć lat sojuszu energetycznego wzmocniło więzi Kazachstanu z UE PAP
Prawie 80 proc. kazachskiego eksportu ropy trafia na rynki europejskie. Kazachstan, dla którego UE jest największym partnerem handlowym i inwestycyjnym, w ocenie Yerlana Akkenzhenova, ministra energii tego państwa, stał się nieodzownym elementem bezpieczeństwa energetycznego Europy, a trwająca dziesięć lat współpraca ewoluowała od umowy handlowej do strategicznego partnerstwa, opartego na wspólnych priorytetach.- 04.11.2025, 16:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Nawet 4200 zł premii dla przedsiębiorców z iKontem Biznes w Alior Banku
Alior Bank aktywnie promuje iKonto Biznes, proponując przedsiębiorcom atrakcyjne oferty. Nowi klienci, którzy online założą konto firmowe i będą aktywnie korzystać z niego oraz innych produktów bankowych, mogą otrzymać nawet 4200 zł premii. iKonto Biznes dostępne jest teraz z nową bankowością elektroniczną Alior Business, która ma ułatwić przedsiębiorcom prowadzenie firmy.- 04.11.2025, 15:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Alior Bank
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ