Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Stworzy to ogromne utrudnienia dla przewoźników. Ich kierowcy w ciągu miesiąca przejeżdżają przez teren kilku państw UE, posiadających kompletnie odmienne systemy prawne, systemy płac czy składniki wynagradzania.
Niemożliwością będzie stworzenie dla nich jednej umowy obejmującej wszystkie przepisy, a rozliczanie pracy nastręczy wielu trudności, które mogą doprowadzić do upadku firm lub zakończenia świadczenia przewozów na rynku międzynarodowym.
O tym wszystkim przeczytać można w nowym raporcie związku pracodawców "Transport i Logistyka Polska" omawiającym wpływ rewizji dyrektywy o delegowaniu na codzienne funkcjonowanie branży transportowej w Unii Europejskiej: http://tlp.org.pl/wp-content/uploads/2017/02/TLP_PL-v3.1_web.pdf
Raport omawia szczegółowo zasady wynagradzania kierowców i obowiązki pracodawców w 6 państwach UE: Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoch, Holandii i Belgii.
Konkluzje wynikające z raportu:
1). Prawo państw UE jest zróżnicowane i brak wyłączenia transportu z delegowania doprowadzi do nieproporcjonalnych obciążeń administracyjnych dla przewoźników wykonujących międzynarodowe przewozy.
2). Mikroprzedsiębiorstwa stanowią 80% wszystkich przedsiębiorstw transportu drogowego - obciążenia administracyjne i obowiązki będą dla nich nie do udźwignięcia.
3). Praca kierowcy w międzynarodowym transporcie drogowym nie jest "delegowaniem". Kierowcy są w ciągłym ruchu, jednak ośrodek ich interesów życiowych jest stały - po krótkich okresach nieobecności wracają do swych domów.
4). Różnice w wynagrodzeniu w UE nie mają charakteru dumpingu, czy naruszenia prawa, ale są naturalną konsekwencją różnic w rozwoju gospodarczym państw. Różnice te są łagodzone przez wdrażanie procesów modernizacyjnych i nie powinny być regulowane odgórnie.
5). Wyrównywanie płac administracyjnie zawsze niesie ze sobą ryzyko powstania nieprawidłowości, w tym wyeliminowania mniejszych graczy z rynku i poszerzenia szarej strefy.
6). Bariery administracyjne ograniczają dostęp do unijnego rynku przewozów, w szczególności dla małych przedsiębiorstw. Może to całkowicie wykluczyć je ze świadczenia usług transportowych na terenie UE, a także podwyższyć ich koszty - co przełoży się na wyższe ceny i mniejszą konkurencyjność.
7). Projekt KE jest próbą sztucznego regulowania wynagrodzeń na poziomie indywidualnego przedsiębiorstwa. Dwóch pracowników tego samego przedsiębiorstwa może ostatecznie otrzymać różne wynagrodzenie za ten sam rodzaj pracy, przy czym będzie to zależało od zleconej kierowcom trasy, a nie czasu i warunków, w jakich pracują.
8). Sektor transportu jest jednym z głównych pracodawców w Europie (1 na 20 miejsc pracy jest związane z transportem), zatem problem nieodpowiednich regulacji jest problemem na skalę europejską.
KONTAKT:
e-mail: info@tlp.org.pl
www.tlp.org.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.02.2017, 10:58 |
Źródło informacji | Transport i Logistyka Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
PZU z pomocą dla poszkodowanych w pożarze w Ząbkach
Od wczesnego poranka 4 lipca br. mobilni eksperci PZU są na miejscu poważnego pożaru na osiedlu w podwarszawskich Ząbkach. Kontaktujemy się ze wszystkimi ubezpieczonymi w PZU mieszkańcami bloku objętego pożarem. Uruchomiliśmy uproszczone procedury obsługi, a dziś na miejsce przyjedzie też Mobilne Biuro PZU, w którym poszkodowani będą mogli zgłaszać szkody bezpośrednio, uzyskać informacje o przygotowanych dla nich lokalach zastępczych i inną pomoc.- 04.07.2025, 16:15
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PZU
-
Komunikat prasowy Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa po pożarze budynku wielorodzinnego w Ząbkach - apel PIIB o pilny przegląd poddaszy w Polsce
W związku z pożarem budynku wielorodzinnego w Ząbkach koło Warszawy, Polska Izba Inżynierów Budownictwa składa wyrazy współczucia wszystkim poszkodowanym mieszkańcom oraz wskazuje na konieczność podjęcia natychmiastowych działań prewencyjnych i kontrolnych w skali ogólnopolskiej.- 04.07.2025, 16:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Izba Inżynierów Budownictwa
-
Rynek fotowoltaiki w Polsce 2025. Podsumowanie i wnioski z raportu
Instytut Energetyki Odnawialnej opublikował XIII edycję raportu „Rynek fotowoltaiki w Polsce 2025”. Wartość inwestycji w moce PV przekroczyła 12 mld zł. Pod względem przyrostu mocy PV w 2024 roku Polska zajęła 5. miejsce w UE i umocniła się na 6. miejscu pod względem skumulowanej mocy zainstalowanej, daleko wyprzedzając kolejne kraje z TOP 10.- 04.07.2025, 15:20
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Instytut Energetyki Odnawialnej
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ