Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z badanie Blue Media “E-administracja oczami Polaków” wynika, że 46 proc. Polaków najchętniej załatwiłoby sprawy takie jak rejestracja samochodu czy opłacenie podatku przez internet. W dobie powszechnej cyfryzacji perspektywa stania w kolejkach, by dokonać opłat lub złożyć wniosek, wydaje się coraz większej liczbie Polaków absurdalna.
Internet przyzwyczaił konsumentów do załatwiania wielu spraw bez wychodzenia z domu. 66 proc. Polaków opłaca swoje rachunki przez internet, a 68 proc. robi zakupy online. Podobnych rozwiązań - wygodnych i pomagających oszczędzać czas - domagamy się w innych sferach życia.
W Danii z e-usług publicznych korzysta 92 proc. obywateli, w Estonii 86 proc., a w Finlandii 85 proc. W najnowszym badaniu Blue Media 38 proc. Polaków zadeklarowało korzystanie z usług e-administracji. Aż co czwarty badany nawet nie wie, czy jest taka możliwość. „E-usługi publiczne powinny charakteryzować się jak najmniejszym stopniem skomplikowania. Konieczność logowania się profilem zaufanym dla wielu obywateli stanowi przeszkodę nie do pokonania. Upraszczanie procedur jest kluczem do sukcesu” - mówi Krzysztof Ambroziak, rozwijający usługę Płatności Online BM dla sektora publicznego.
W Gdańsku, Sopocie, Słupsku, Tarnobrzegu czy Płocku mieszkańcy płacą przez internet np. za zarejestrowanie pojazdu, wydanie prawa jazdy, sporządzenie aktu małżeństwa, wydanie zaświadczenia o zameldowaniu czy sprawy budowlane, korzystając z systemu płatności Blue Media. Procedura przebiega w sposób dobrze znany z zakupów internetowych. Sopocka spółka udostępnia placówkom administracji samorządowej platformę, poprzez którą mieszkańcy mogą dokonywać opłat administracyjnych i skarbowych za czynności załatwiane w urzędzie.
„Płatności to element obsługi administracji publicznej, który mógłby dużo częściej odbywać się bezgotówkowo i z pominięciem okienka kasowego - mówi Krzysztof Ambroziak. - Dzięki automatycznym płatnościom zyskują mieszkańcy, a także urzędy, które mogą sprawniej ściągać należne opłaty i podatki”.
Chcemy być poinformowani
Mieszkańcy chcą nie tylko szybko załatwiać sprawy urzędowe online, ale także oczekują sprawnej informacji od samorządów w ważnych dla nich kwestiach. By zmierzyć się z wyzwaniem, jakim jest skuteczne informowanie o zbliżających się zagrożeniach, Blue Media stworzył platformę komunikacyjną Blue Alert.
Blue Alert pomaga ułożyć - w jednostkach administracji centralnej, wojewódzkiej i powiatowej, jak i na poziomie samorządów miejskich i gminnych - jasne procedury komunikacyjne w sytuacjach alarmowych. Podmioty najpierw ustalają temat - może to być Powódź, Silny wiatr, Akcja Zima, Smog, itp. Następnie dla każdego tematu ustawiają odpowiednią procedurę komunikacji oraz definiują grupę obywateli i jednostek, do których chcą dotrzeć z komunikatem. Wszystko po to, by w sytuacjach awaryjnych, jeden dyżurny mógł w minutę powiadomić wszystkie służby, mieszkańców czy media o zaistniałych zdarzeniach.
„Załóżmy, że w ciągu kilku godzin mają nadejść silne wiatry nad określonym powiatem. Za pomocą Blue Alert, dyspozytor jest w stanie automatycznie powiadomić przedstawicieli konkretnych gmin i miejscowości o zbliżającym się zagrożeniu. W tym samym czasie może też wysłać alert do mieszkańców czy mediów. Jeśli sytuacja jest naprawdę dramatyczna, system wymaga od adresatów potwierdzenia otrzymania wiadomości - np. poprzez wysłanie SMS-a zwrotnego lub odsłuchania wiadomości głosowej. Nawet jeśli alert jest wysyłany w piątkowy wieczór, to wymóg przymusowej odpowiedzi zwiększa szansę na szybkie skoordynowanie działań pomiędzy służbami i mieszkańcami” - zauważa Marcin Burda, prowadzący projekt Blue Alert.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 19.09.2017, 18:07 |
Źródło informacji | Blue Media S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Beata Drzazga laureatką prestiżowej nagrody Wektor 2024
Beata Drzazga, założycielka firmy BetaMed SA, została uhonorowana Wektorem 2024 - nagrodą przyznawaną przez Pracodawców RP, największą organizację zrzeszającą pracodawców w Polsce.- 22.01.2025, 12:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Drzazga Clinic
-
DYMO współpracuje z GA International (LabTAG) aby móc oferować etykiety kriogeniczne dla drukarek DYMO LabelWriter serii 5
- 22.01.2025, 11:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS