Newsletter

Dlaczego młodzi Polacy po studiach w Anglii chcą wracać do kraju?

03.10.2017, 17:12aktualizacja: 03.10.2017, 17:12

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Poland 2.0 Summit
Poland 2.0 Summit
Działalność na rzecz własnego kraju oraz przekonanie, że w Polsce można awansować szybciej niż za granicą - to dwa najczęściej podawane powody skłaniające polskich studentów uczących się na brytyjskich uczelniach do powrotu do kraju.

O plany po zakończeniu edukacji polskich studentów zapytali organizatorzy konferencji Poland 2.0, która odbędzie się 18 listopada na Imperial College w Londynie. Okazało się, że ponad połowa skłania się do powrotu do kraju - chociaż 41,8 proc. chce najpierw przez kilka lat zostać za granicą. Niecałe 10 proc. planuje wrócić zaraz po studiach. Co ich do tego skłania? Najważniejsze są dwie rzeczy: możliwość działania na rzecz swojego kraju oraz szanse na szybszy awans. Istotną kwestią jest również perspektywa odpowiedzialności za istotne zadania, zaangażowanie w znaczące projekty oraz możliwości nauki i rozwoju.

Czy te wyniki można uznać za reprezentatywne dla całej młodej społeczności Polaków w Wielkiej Brytanii? „Na pewno nie. Osoby, które uczestniczą w konferencjach organizowanych przez polskie stowarzyszenia studenckie to już jest wyselekcjonowana grupa, która chciałaby angażować się na rzecz kraju” - mówi Nina Hałabuz z The Boston Consulting Group, która od 5 lat współpracuje z polskimi stowarzyszeniami studenckimi z czołowych brytyjskich uczelni.

Każda z organizowanych przy wsparciu BCG konferencja gromadzi po kilkuset studentów i profesjonalistów, i jest adresowana do grupy o innym profilu: absolwentów studiów inżynierskich i technicznych, studentów zarządzania i finansów oraz młodych naukowców, którzy realizują projekty na uczelniach w całej Europie:

  • Poland 2.0 Summit na Imperial College w Londynie odbędzie się 18 listopada
  • Science. Polish Perspectives odbędzie się w Oxfordzie 3-4 listopada
  • Polish Economic Forum, które odbywa się na London School of Economics na początku marca każdego roku, wyrosło na największą konferencję dotyczącą Polski organizowaną poza granicami kraju

„Wydarzenia w Wielkiej Brytanii to dla BCG jeden z najważniejszych elementów procesu rekrutacji” - mówi Nina Hałabuz. I wskazuje, że stale rośnie grono polskich firm, które przyłączają się do tych inicjatyw i są gotowe zatrudniać absolwentów zagranicznych uczelni.

„Co roku bardzo zabiegamy o to, żeby na spotkanie z nami do Londynu przyjechali przedstawiciele polskich firm” - mówi Jan Przybyłowicz, student medycyny z Imperial College. W tym roku wspólnie z Agatą Wasiak, studentką ekonomii z Edynburga, Jan kieruje przygotowaniami do Poland 2.0 Summit.

„Wiemy, że wiele firm zastanawia się czy młodzi Polacy po studiach na brytyjskich uniwersytetach rzeczywiście zamierzają wracać? I czego oczekują od takich spotkań jak Poland 2.0” - mówi Agata Wasiak. Dlatego organizatorzy Poland 2.0 zapytali o to studentów. Okazało się, że ponad 60 proc. uczestników chciałoby mieć szansę na bezpośredni kontakt z przedstawicielami firm, 50 proc. chciałoby porozmawiać z przedstawicielami działu, w którym w przyszłości mieliby pracować, a 47 proc. - chciałoby poznać osoby z działu HR po to, żeby dowiedzieć się więcej o procesie rekrutacji. 38 proc. liczy na szansę bezpośredniej rozmowy z prezesem firmy.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 03.10.2017, 17:12
Źródło informacji The Boston Consulting Group
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ